Ιδιαίτερα περήφανος για τις παραγωγές του ΘΟΚ δηλώνει ο Πρόεδρός του

{loadposition ba_textlink}

Όρνιθες, Αστερισμοί, Ποιό Σώμα, Ρινόκερος, Οι Μπλε Ιστορίες της Κόκκινης Καρδιάς, Το Τρίτο Στεφάνι, Μια γιορτή στου Αλ Νουρί, Οιδίπους Τύρρανος, Ο Σκύλος που Καπνίζει, Χάρπερ Ρήγκαν, Αύγουστος, Ιππόλυτος, είναι οι παραγωγές που υπέμνησε ο κ. Τουμαζής, σημειώνοντας ότι “αφήνουν το δικό τους έντονο στίγμα στη θεατρική σεζόν που μόλις πέρασε”. Μιλώντας σε διάσκεψη Τύπου με αφορμή την σεζόν 2015-2016, ο κ. Τουμαζής σημείωσε ότι η υποδοχή που επιφύλαξε το αθηναϊκό κοινό αλλά και η κριτική στο Τρίτο Στεφάνι, στο Δημοτικό Θέατρο του Πειραιά, ήταν από ενθουσιώδης έως συγκινητική. Ο ΘΟΚ υλοποιεί έτσι τον στόχο του για εξωστρέφεια, εκπροσωπώντας επάξια το κυπριακό θέατρο, τόνισε.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, ο κ. Τουμαζής είπε ότι θεωρούν πως και το φετινό ρεπερτόριο είναι καινοτόμο και πλουραλιστικό σε επιλογές έργων και συνεργατών, αξιοποιεί το ντόπιο καλλιτεχνικό δυναμικό και φέρνει το κοινό της Κύπρου σε επαφή με τις νέες διεθνείς τάσεις και ρεύματα στον χώρο του θεάτρου.

Για την Κεντρική Σκηνή, ανέφερε την καινοτόμο – όπως είπε – σύμπραξη του ΘΟΚ με την Κρατική Ορχήστρα Κύπρου με το Όνειρο Καλοκαιρινής Νύχτας του Μέντελσον, βασισμένο στην ομώνυμη κωμωδία του Σαίξπηρ, σε σκηνοθεσία Αθηνάς Κάσιου, συμμετοχή στο φεστιβάλ «Κύπρια 2015».

Ακολουθεί, πρόσθεσε, η δραματοποίηση από τον Σάββα Κυριακίδη της κλασικής πλέον Λωξάντρας της Μαρίας Ιορδανίδου σε σκηνοθεσία Έφης Θεοδώρου με την Ελισάβετ Κωνσταντινίδου στον ομώνυμο ρόλο και με 15μελή θίασο. Στη συνέχεια το αριστούργημα του Τενεσσή Ουίλιαμς “Γλυκό Πουλί της Νιότης” σε σκηνοθεσία Άντζελας Μπρούσκου με τη Στέλα Φυρογένη και το Γιώργο Χριστοδούλου στους πρωταγωνιστικούς ρόλους.

Παράλληλα στην Νέα Σκηνή, θα παρουσιαστούν έργα συγκλονιστικά με κοινωνικοπολιτικό περιεχόμενο – όλα σε πανελλήνια πρώτη – Το Παλάτι του Τέλους της Judith Thompson σε σκηνοθεσία μιας ομάδας καταξιωμένων συντελεστών, των Αντώνη Κατσαρή, Λένιας Σορόκου, Στέλας Φυρογένη και Νικολέτας Καλαθά. Η Τάξη μας του Tadeusz Slobodzianek σε σκηνοθεσία Γιάννη Καλαβριανού και επιτελείο 10 ηθοποιών της νέας γενιάς και το Κάστιγκ του Alexander Galin σε σκηνοθεσία Ανδρέα Πάντζη με τη συμμετοχή της Αννίτας Σαντοριναίου.

Για τους νεαρούς φίλους του θεάτρου, παρουσιάζεται σε παγκόσμια πρώτη, η πρωτότυπη «ποπ-όπερα» του Βασίλη Μυριανθόπουλου σε σκηνοθεσία του ιδίου, Εγώ, ο Πρίγκιπας. Όπως ανέφερε, όλες οι παραγωγές της φετινής σεζόν θα είναι υπερτιτλισμένες στην τουρκική και αγγλική. Μίλησε δε για ακόμη μια καινοτομία για τον ΘΟΚ , την προβολή στη μεγάλη οθόνη της Κεντρικής Σκηνής, παραγωγών του National Theatre της Αγγλίας.

Ο Πρόεδρος του ΘΟΚ υπενθύμισε ότι ο Οργανισμός έχει υπογράψει Πρωτόκολλο Συνεργασίας με το Εθνικό Θέατρο της Ελλάδας, προωθούνται συνεργασίες με το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος καθώς και με άλλα θέατρα και ολοκληρώνεται η διαδικασία ένταξης στο Σύνδεσμο Θεάτρων της Ευρώπης (UTE).

Η διαδικασία προσχώρησης του ΘΟΚ στον μεγαλύτερο και εγνωσμένου κύρους Σύνδεσμο Θεάτρων της Ευρώπης (UTE) έχει ήδη περάσει στο δεύτερο και τελικό στάδιο που θα ολοκληρωθεί τον προσεχή Νοέμβριο μετά και από επίσκεψη στην Κύπρο κλιμακίου από τον Σύνδεσμο, σημείωσε.

Αναφερόμενος στις αποφάσεις του ΔΣ για τα Βραβεία Θεάτρου, είπε ότι ο θεσμός έχει πλέον μετονομαστεί σε Βραβεία Θεάτρου Κύπρου, διοργανώνεται σε ετήσια βάση και η τελετή πραγματοποιείται στο πλαίσιο των εορτασμών της Παγκόσμιας Μέρας Θεάτρου,η τελική κρίση των δύο επιτροπών (θεάτρου και παιδικού θεάτρου) γίνεται με τη συμπλήρωση ειδικού εντύπου που κατατίθεται στον ΘΟΚ σε σφραγισμένο φάκελο και θα ανοίγεται και θα καταγράφεται το αποτέλεσμα μόνο στη παρουσία του Γενικού Ελεγκτή της Δημοκρατίας, των Κριτικών Επιτροπών, του Προέδρου της υποεπιτροπής των Βραβείων και Λειτουργού του ΘΟΚ και το Μεγάλο Βραβείο Θεάτρου θα αποφασίζεται από το ΔΣ.

“Σύντομα ολοκληρώνεται η πρώτη θητεία των δύο επιτροπών που παρακολούθησαν τις παραγωγές της θεατρικής σεζόν 2014-2015, υπό τους αναθεωρημένους κανονισμούς του θεσμού”.

Μίλησε για διευρυμένη συνεργασία ΘΟΚ – ΡΙΚ που θα μπορεί να αξιοποιεί τις συνέργειες μεταξύ των δύο οργανισμών καθώς και τα διαθέσιμα τους μέσα προς επίτευξη του κοινού οράματος για παραγωγή πολιτισμού, όπως συμπαραγωγές, συνδιοργανώσεις πολιτιστικών γεγονότων και διαλέξεων, συμπερίληψη θεατρικών θεμάτων σε υφιστάμενες πολιτιστικές/επικαιρικές εκπομπές του ΡΙΚ, οπτικογράφηση και τηλεοπτική μετάδοση θεατρικών παραστάσεων καθώς και παραστάσεις του ΘΟΚ στο θεατράκι του ΡΙΚ.

Το πρωτόκολλο συνεργασίας αναμένεται να συζητηθεί από τα αντίστοιχα Διοικητικά Συμβούλια των δύο Οργανισμών και με την οριστικοποίησή του θα ανακοινωθούν σύντομα όλες οι λεπτομέρειες της συνεργασίας., σημείωσε

Ο Πρόεδρος του ΘΟΚ ανέφερε επίσης ότι ο τρόπος πρόσληψης και αξιοποίησης του καλλιτεχνικού δυναμικού του ΘΟΚ αποτελούσε ένα από τα πλέον ακανθώδη θέματα που προβλημάτισαν για χρόνια τα εκάστοτε ΔΣ τα οποία συμφωνούσαν στην ανάγκη αλλαγής του. “Η κατάργηση σταθερής θεατρικής ομάδας παρατηρείται πλέον στην τεράστια πλειοψηφία των κρατικών θεάτρων και σκηνών ανά τον κόσμο. Η σμίκρυνση των αποστάσεων, οι ανταλλαγές και η διάχυση των θεατρικών πραγμάτων επιτάχυνε αυτή την εξέλιξη και σήμερα η πρακτική της εναλλαγής του καλλιτεχνικού δυναμικού είναι η πλέον διαδεδομένη στις περισσότερες χώρες και πρωτίστως στην Ευρωπαϊκή Ένωση”.

Ο ΘΟΚ, συνέχισε, αντιμετώπισε ομολογουμένως με καθυστέρηση το ζήτημα της εναλλαξιμότητας των ηθοποιών τόσο γιατί οι κοινωνικές συνθήκες για πολλά χρόνια δεν το επέτρεπαν όσο και λόγω του μικρού αριθμού των διαθέσιμων ηθοποιών. “Σε συνεννόηση και διαβούλευση όλων των εμπλεκόμενων μερών για την κατάργηση των ετήσιων συμβολαίων, ο ΘΟΚ ήδη προχώρησε στην πρόσληψη ηθοποιών, μέσα από τη διαδικασία ακροάσεων με βάση τις ανάγκες της κάθε παραγωγής. Την ευθύνη καταρτισμού της διανομής για κάθε έργο διατηρεί ο/η σκηνοθέτης και όλες οι διανομές των παραγωγών της νέας σεζόν 2015-2016 εγκρίθηκαν από το Διοικητικό Συμβούλιο. Νοείται ότι ο ΘΟΚ σέβεται όλες τις συμβάσεις που έχει υπογράψει”.

Για το νέο κτίριο ΘΟΚ, ο κ. Τουμαζής ανέφερε ότι αντικαταστάθηκαν οι υαλοπίνακες με άλλο υλικό και ανέθεσαν στην ομάδα σχεδιαστών Draw Collective να σχεδιάσει ένα μπαρ στο ισόγειο το οποίο συμβάλλει στην δημιουργία μιας ωραίας ατμόσφαιρας κατά τη διάρκεια των παραστάσεων.

“Περαιτέρω προχωρούμε στην επίλυση του γνωστού θέματος που προέκυψε με την ασφάλεια των εξωστών της Κεντρικής Σκηνής. Πολύ σύντομα θα μπορούν να χρησιμοποιούνται όλες οι θέσεις του θεάτρου”.

Για το θέατρο Αποθήκες στα Λατσιά ανακοίνωσε ότι οι εργασίες αναδιαμόρφωσης του Βεστιαρίου έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί και έχει ήδη εγκατασταθεί καινούργιο και σύγχρονο σύστημα φύλαξης των θεατρικών κοστουμιών ως και σύστημα εξαερισμού. “Ο ΘΟΚ θα προχωρήσει άμεσα σε περαιτέρω ανακαίνιση του φουαγιέ και της σκηνής του θεάτρου Αποθήκες”.

Σύμφωνα με τον Πρόεδρο του ΘΟΚ, αποφασίστηκε ο διαχωρισμός της θέσης Διοικητικού και Καλλιτεχνικού Διευθυντή, όπως ακολουθείται διεθνώς, λέγοντας πως ο Οργανισμός δεν μπορεί να λειτουργεί με νομοθετικό πλαίσιο που διαμορφώθηκε πριν τέσσερις και πλέον δεκαετίες. “Ευελπιστούμε πως εντός του προσεχούς μήνα θα είμαστε σε θέση να προκηρύξουμε και τις δύο αυτές θέσεις, ώστε ο ΘΟΚ να διοικείται με ένα σύγχρονο, λειτουργικό και ευέλικτο τρόπο”.

Για τη δημιουργία ενός καινούργιου σχεδίου επιχορηγήσεων, του «Θυμέλη» είπε ότι έγινε με σεβασμό και έγνοια” για να κρατήσουμε το θέατρο ως κάτι ιερό, και να βοηθηθούν τα ιδιωτικά θέατρα να συνεχίσουν την πορεία τους στις αντίξοες συνθήκες που περνούμε”.

Σχέδιο Θυμέλη
—————-

Μιλώντας για το σχέδιο, ο Σταύρος Κυριακίδης, μέλος του ΔΣ του ΘΟΚ και Πρόεδρος της Επιτροπής Ανάπτυξης, αφού αναφέρθηκε στη διαδικασία διαμόρφωσής του είπε ότι κάθε φορέας ή ομάδα θα κρίνεται στη βάση της ισότητας, της ισονομίας και της δικαιοσύνης. “Πρόκειται για μίαν ολοκληρωμένη πρόταση που ενώ λαμβάνει υπόψη την μακρά και εύρυθμη λειτουργία ενός Φορέα, ταυτόχρονα στηρίζει και ωθεί προς ενδυνάμωση μία νέα Ομάδα. Αντιμετωπίζει δίκαια και ισότιμα τους δημιουργούς, τερματίζοντας ενδεχόμενες ανισότητες που μπορεί να δημιουργούνταν από προηγούμενες συνθήκες, βοηθώντας στην κατανομή του περιορισμένου κονδυλίου που διατίθεται από το κράτος μέσα από διαφανή και μετρήσιμα κριτήρια”.

Δίνεται η ευκαιρία σε όλους τους ανθρώπους του θεάτρου να κάνουν πράξη τις δημιουργικές τους φιλοδοξίες ανά παραγωγή – με δυνατότητα υποβολής πολλαπλών ξεχωριστών παραγωγών ετήσιου ρεπερτορίου από τον ίδιο Φορέα ή Ομάδα, σημείωσε. Έκαστη παραγωγή κρίνεται σε πλαίσιο μετρήσιμων και συγκεκριμένων κριτηρίων με διαφάνεια, με ενιαία και κοινή αντιμετώπιση, που καταλήγει σε βαθμολόγηση προς κατάταξη των αιτήσεων ανάλογα με την αξιολόγησή τους, δίνοντας προτεραιότητα στις καλύτερες αναμεταξύ των προτάσεων.

Το σχέδιο, ανέφερε, στηρίζει τους νέους επαγγελματίες του θεάτρου (ενθαρρύνοντας τις νέες Ομάδες) αλλά ταυτόχρονα επιβραβεύει την ιστορικότητα, την εμπειρία και την προσφορά (πριμοδοτώντας τους θεσμικούς Φορείς με μακράν και ευδόκιμη υπηρεσία), προωθεί την αποκεντρωτική δράση,επιβραβεύει την ικανότητα προσέλκυσης κοινού και οικονομικών πόρων (χορηγιών), στοχεύει στην εναλλαγή συντελεστών, ευνοεί τις συμπαραγωγές προς συνένωση δυνάμεων και μεγιστοποίηση της προσφοράς μέσω συνεργασιών και παρέχει ευκαιρίες, ισότιμα, σε όλους τους Φορείς για θεατρική δημιουργία και υλοποίηση των στόχων θεατρικής ανάπτυξης του τόπου

“Στο νέο Σχέδιο λαμβάνονται υπόψη τόσο η ποιότητα της εργασίας ενός Φορέα μέσω προηγούμενων δράσεων όσο και έκαστη πρόταση που καταθέτει προς επιχορήγηση: η επιλογή δηλαδή του έργου και των συντελεστών που θα το φέρουν σε πέρας, ο τρόπος με τον οποίο η συγκεκριμένη πρόταση θα συμβάλει στον εμπλουτισμό (ή όχι) του θεατρικού τοπίου, η καινοτομία, η πρωτοποριακή σκέψη, η κάλυψη ενδεχόμενου κενού που διαπιστώνει το σχήμα στο θεατρικό τοπίο κ.λπ.”.

Ο ΘΟΚ, κατέληξε, συνεχίζει να στηρίζει ουσιαστικά και έμπρακτα την ιδιωτική θεατρική πρωτοβουλία και εξέφρασε την πεποίθηση ότι το σχέδιο “Θυμέλη” θα αποτελέσει ένα αποτελεσματικό και βιώσιμο σχέδιο επιχορήγησης που θα βοηθήσει στην ανάπτυξη του θεατρικού γίγνεσθαι στον τόπο.

Πηγή: KYΠΕ