”Βόμβα” Independent: ”Η Ryanair εκπέμπει διοξείδιο του άνθρακα όσο όλη η Κύπρος”

Ο τεράστιος στόλος της Ryanair εκπέμπει διοξείδιο του άνθρακα σε σχεδόν ίση ποσότητα με την κατανάλωση διοξειδίου από ολόκληρο του πληθυσμού της Κύπρου. 

Αυτό υποστηρίζει δημοσίευμα στην ηλεκτρονική σελίδα της εφημερίδας Independent. Σύμφωνα με εκπρόσωπο της εταιρείας, η Ryanair εξέπεμψε συνολικά 7.5 τόνους διοξειδίου του άνθρακα την χρονιά που μας πέρασε. Ο αριθμός προκαλεί ανατριχίλα αν σκεφτεί κανείς ότι η Κύπρος, που κάθε χρόνο «πνίγεται» από τουλάχιστον δύο εκατομμύρια τουρίστες, (μαζί με τους επισκέπτες) παράγει 7.9 τόνους διοξειδίου του άνθρακα ετησίως. Aξίζει να σημειωθεί ότι τα στοιχεία επιβεβαιώνονται από τον Οργανισμό Περιβαλλοντικών Μελετών που εδρεύει στην Ολλανδία, καθώς και την ίδια την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.  

Ακόμη και η Αιθιοπία, με πληθυσμό 85 εκατομμυρίων κατοίκων, με το υψηλότερο νούμερο βοοειδών παγκοσμίως, εκπέμπει λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα από την Ryanair. 7.2 τόνους τον χρόνο, λέει χαρακτηριστικά. 

«H Ryanair εκπέμπει ένα από τα χαμηλότερα, αν όχι το χαμηλότερο ποσοστό CO2 ανά επιβάτη, από οποιαδήποτε άλλη Ευρωπαϊκή αεροπορική εταιρεία», απάντησε στέλεχός της όταν ρωτήθηκε, προσθέτοντας ότι τα αεροσκάφη της είναι από τα καθαρότερα και με υπέρτατο σεβασμό στο περιβάλλον, αφού ανανεώνονται με μέσον όρο κάθε πέντε χρόνια. «Η Ryanair χρησιμοποιεί σχεδόν το ένα τρίτο των καυσίμων απ’ό,τι άλλες αεροπορικές εταιρείες», συμπλήρωσε το ίδιο πρόσωπο που δεν κατονομάζεται στο δημοσίευμα, επικαλούμενο στοιχεία της εταιρείας Brighter Planet, αρμόδιας για τέτοιου είδους θέματα. 

Η αναφορά που έφερε στο φως η εν λόγω εταιρεία πριν από λίγες ημέρες, περιελάμβανε την κατανάλωση καυσίμων 20 αεροπορικών εταιρειών σε ολόκληρο τον κόσμο, μεταξύ των οποίων η American Airlines, η British Airways και η ΕasyJet και περιέγραψε την Ryanair ως την καθαρότερη εταιρεία ανά κατανάλωση επιβάτη. 

(Σε αυτό το σημείο να σημειώσουμε ότι πριν από λίγους μήνες, η Ευρωπαϊκή Ένωση συμφώνησε να αναστείλει την επιβολή του φόρου στις εκπομπές διοξειδίου άνθρακα των αεροσκαφών. Ο φόρος ξεκίνησε να επιβάλλεται την 1η Ιανουαρίου 2012 σε όλα τα δρομολόγια που έχουν αφετηρία ή προορισμό κάποιο ευρωπαϊκό αεροδρόμιο. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να επιβάλλεται φόρος σε αεροσκάφη που κινούνταν εκτός από τον ευρωπαϊκό εναέριο χώρο, σε πολλές χώρες εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης).

Στην αναφορά μάλιστα γίνεται εκτενής ανάλυση στα έσοδα των εταιρειών από χρεώσεις για υπέρβαρο, γενικότερα θέματα αποσκευών, αλλά και άλλα, που εκ πρώτης όψεως κανείς δεν γνωρίζει. Κάτι που επιβεβαίωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας μάλιστα Michael O’Leary. 

175 νέα Boeing 737-800 έχει παραγγείλε η εταιρεία, συνολικού κόστους 11.5 δις. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι στα σχέδιά της εντάσσεται επίσης η δημιουργία 3.000 θέσεων εργασίας.