Η επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού για τη θαλάσσια επιβατική σύνδεση της Κύπρου με την Ελλάδα δικαίωσε τελικά το Υφυπουργείο Ναυτιλίας, αφού υπήρξε τελικά ενδιαφέρον, συγκεκριμένα από τρεις οικονομικούς φορείς, σε αντίθεση με τον διαγωνισμό που έληξε πριν ένα χρόνο χωρίς να υποβληθεί καμία προσφορά.
Το ενδιαφέρον που εκδηλώθηκε, ως αποτέλεσμα και των αλλαγών που υπήρξαν στο διαγωνιστικό έγγραφο, μετά και από συνεννόηση με την ΕΕ, επιβεβαίωσε χθες το Υφυπουργείο Ναυτιλίας με επίσημη ανακοίνωσή του, μετά και τη λήξη της προθεσμίας υποβολής προσφορών του ανοικτού ευρωπαϊκού διαγωνισμού για την επιλογή ανάδοχου θαλάσσιου μεταφορέα, ο οποίος θα εκτελεί τη θαλάσσια μεταφορά επιβατών μεταξύ Κύπρου και Ελλάδας, στα πλαίσια της Υπηρεσίας Γενικού Οικονομικού Συμφέροντος, σύμφωνα με τους Ενωσιακούς Κανόνες.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, ο εν λόγω διαγωνισμός, ο οποίος προκηρύχθηκε στις 25 Νοεμβρίου 2021, έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον οικονομικών φορέων οι οποίοι έχουν υποβάλει προσφορά μέσω της ιστοσελίδα της Διεύθυνσης Δημοσίων Συμβάσεων του Γενικού Λογιστηρίου eProcurement. Στην ίδια ανακοίνωση σημειώνεται ότι οι υποβληθείσες προσφορές θα τεθούν άμεσα ενώπιον της Επιτροπής Αξιολόγησης, που ορίστηκε σύμφωνα με τις πρόνοιες της σχετικής νομοθεσίας, για αξιολόγηση με σκοπό την κατακύρωση της προσφοράς το συντομότερο δυνατόν.
Στόχος, όπως ανέφερε στον «Φ» ο υφυπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Δημητριάδης, είναι, εφόσον οι προσφορές ικανοποιούν τους όρους του διαγωνισμού, η κατακύρωση της προσφοράς να γίνει προς το τέλος Φεβρουαρίου. Προκειμένου να γίνει αυτό, όπως διευκρίνισε ο υφυπουργός, εκτός από την αξιολόγηση των προσφορών θα χρειαστεί να υπάρξουν και ταξίδια στο εξωτερικό για επιθεώρηση του πλοίου που θα εκτελεί το δρομολόγιο, στη βάση όσων προβλέπει και ο διαγωνισμός. Εάν όλα πάνε καλά, η επιβατική θαλάσσια σύνδεση Κύπρου και Ελλάδας θα επαναρχίσει φέτος μετά από 21 χρόνια, προσφέροντας έτσι μια εναλλακτική επιλογή για τα ταξίδια μεταξύ των δύο χωρών.
Βάσει της ιστοσελίδας του Γενικού Λογιστηρίου, του eProcurement, ενδιαφέρον για το διαγωνισμό υπέβαλαν τρεις οικονομικοί φορείς. Πρόκειται για τους οικονομικούς φορείς SCANDRO HOLDING LTD, N.Y. BUSINESS TIES LTD και KIARA NAFTIKI ETAIRIA.
Ο υφυπουργός Ναυτιλίας δεν έκρυψε χθες την ικανοποίησή του για το ενδιαφέρον που υπήρξε, ωστόσο εμφανίστηκε προσγειωμένος, σημειώνοντας σε δηλώσεις του στον active και στην Άντρη Δανιήλ πως πραγματικά ευτυχής θα είναι όταν δει το πλοίο να σαλπάρει.
Αυτό, εφόσον η διαδικασία τρέξει χωρίς εκπλήξεις και προβλήματα, αναμένεται να γίνει από φέτος και συγκεκριμένα από τον Απρίλιο ή Μάιο. Ο ανάδοχος, εφόσον ο διαγωνισμός καταλήξει, θα συνδέει την Κύπρο με τον Πειραιά και θα μπορεί να επιλέξει από πού θα εκκινεί το δρομολόγιο από τη χώρα μας, δηλαδή εάν θα χρησιμοποιήσει το λιμάνι Λάρνακας ή Λεμεσού. Θα έχει υποχρέωση για εκτέλεση 22 δρομολογίων μετ’ επιστροφής τον χρόνο για επιβάτες αλλά και για τα οχήματα τους, αυτοκίνητα ή μοτοσυκλέτες και θα λαμβάνει επιδότηση/ενίσχυση γύρω στα 5,5 εκατ. ευρώ.
Πηγή: Philenews