Μείωση των νεκρών σε τροχαία κατά 61,5%

{loadposition ba_textlink}

Ο κ. Δημητριάδης επεσήμανε πως η Κυπριακή Δημοκρατία, ως μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, έχει υιοθετήσει τον ευρωπαϊκό στόχο για το 2020, δηλαδή για μείωση κατά 50% των θυμάτων σε οδικά δυστυχήματα, και καταβάλλει προσπάθειες για την επίτευξή του, με την εφαρμογή συγκεκριμένου Στρατηγικού Σχεδίου για την Οδική Ασφάλεια, που στοχεύει στην αντιμετώπιση όλων των βασικών παραγόντων πρόκλησης οδικών δυστυχημάτων.

Επεσήμανε πως οι δράσεις που προτείνονται, επικεντρώνονται κυρίως στη μείωση των θυμάτων όλων των χρηστών αυτοκινήτου για όλους τους τύπους δρόμων καθώς και των ευάλωτων χρηστών του οδικού δικτύου κυρίως σε κατοικημένες περιοχές, για να σημειώσει πως το πιο πρόσφατο σημαντικό μέτρο που προωθείται είναι η νομοθετική ρύθμιση για τον έλεγχο της οδήγησης υπό την επήρεια ναρκωτικών καθώς και η μείωση του επιτρεπτού ορίου αλκοόλ για τους αρχάριους οδηγούς, τους μοτοσικλετιστές, οδηγούς φορτηγών και επαγγελματίες οδηγούς.

Ο Υπουργός Δικαιοσύνης και Δημόσιας Τάξης Ιωνάς Νικολάου σε χαιρετισμό του ανέφερε πως με βάση τα στατιστικά στοιχεία της Αστυνομίας, για τα έτη 2012 – 2014, στην Κύπρο, από το σύνολο των τροχαίων οδικών συγκρούσεων, το 62% προκλήθηκαν στο αστικό δίκτυο ενώ στους αυτοκινητόδρομους μόνο το 4%, ενώ το 38% των θανατηφόρων συγκρούσεων προκλήθηκαν εντός πόλεως, δηλαδή στο αστικό δίκτυο, και από αυτά το 59% προκλήθηκαν στο δευτερεύον οδικό δίκτυο και μόνο το 6% στους αυτοκινητόδρομους.

Ανέφερε πως η Αστυνομία πραγματοποιεί συνεχείς εκστρατείες και οργανωμένες δράσεις κατά της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ, που δυστυχώς αποτελεί την πρώτη αιτία πρόκλησης θανατηφόρων δυστυχημάτων στην Κύπρο, και οι οποίες εντατικοποιούνται τις Παρασκευές και τα Σάββατα, κατά τις νυκτερινές και μεταμεσονύκτιες ώρες, σε διάφορα σημεία του οδικού δικτύου τα οποία θεωρούνται υψηλού κινδύνου. Σημείωσε ότι η συμμόρφωση των οδηγών και ειδικότερα των νέων οδηγών με τους κανόνες της οδικής ασφάλειας δεν επιβάλλεται μέσω των καταγγελιών, αλλά μέσα από την αποτελεσματική διαφώτιση των πολιτών σε όλα τα επίπεδα και ανεξαρτήτως ηλικίας.

Όπως σημείωσε ο κ. Νικολάου, “με στόχο την εμπέδωση της έννοιας της υπευθυνότητας στην οδήγηση και την εξάλειψη των τροχαίων δυστυχημάτων με θύματα, στη θλιβερή τους πλειοψηφία τους νέους ανθρώπους, επεκτείναμε το σύστημα Προειδοποιήσεων / Παρατηρήσεων από μέρους της Αστυνομίας ώστε να παρέχει στους οδηγούς ευκαιρίες συμμόρφωσης με τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας”. Σύμφωνα με τον κ. Νικολάου, από την αρχή του έτους μέχρι σήμερα, οι παρατηρήσεις ανέρχονται στις 10158 και οι προειδοποιήσεις στις 1117.

Ο Πρόεδρος της Επιτροπής Συγκοινωνιών και Έργων της Βουλής Αντώνης Αντωνίου επεσήμανε πως στην Κύπρο το 57% των οδικών ατυχημάτων με παθόντες γίνεται σε κατοικημένες περιοχές σε αντίθεση με 38% στην ΕΕ. Διαβεβαίωσε πως η Βουλή και ιδιαίτερα η Επιτροπή Συγκοινωνιών έχει τη θέληση και θα προβεί στην προώθηση και ψήφιση νέων νομοθεσιών που ρυθμίζουν την τροχαία κίνηση για τη διαμόρφωση ενός ασφαλέστερου αστικού οδικού περιβάλλοντος.

Ο εκπρόσωπος της Κύπρου στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών Γιώργος Μορφάκης ανέφερε πως προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος της μείωσης κατά 50% των θανάτων από τις οδικές συγκρούσεις μέχρι το 2020 σε σχέση με το 2010 οφείλουμε να δράσουμε όχι μόνο στο επίπεδο της ΕΕ αλλά και σε εθνικό επίπεδο.

Ο επικεφαλής της αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Κύπρο Γιώργος Μαρκοπουλιώτης είπε πως κάθε μέρα περίπου 75 άνθρωποι σκοτώνονται σε τροχαία ατυχήματα στην Ευρώπη, ενώ σε κάθε θάνατο αντιστοιχούν κατ` εκτίμηση τέσσερις τραυματισμοί. Ανέφερε πως παρά τη σημαντική μείωση πάνω από 60% στους θανάτους από τροχαία τα τελευταία χρόνια ο αριθμός τους εξακολουθεί να παραμένει απαράδεκτα ψηλός και πρέπει να μειωθεί.

“Για αυτό το λόγο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει υιοθετήσει ένα φιλόδοξο πρόγραμμα για την οδική ασφάλεια που αποσκοπεί στη μείωση κατά το ήμισυ του αριθμού των θανάτων από τροχαία ατυχήματα στην Ευρώπη μέχρι το 2020”, ανέφερε. Τόνισε παράλληλα τη σημασία του να συνειδητοποιήσουν οι ίδιοι οι οδηγοί πως η ασφαλής οδήγηση πρέπει να είναι η πρώτη και βασική αρχή της οδικής τους συμπεριφοράς.

Εκ μέρους της εταιρείας Toyota, συνεργάτη και χρηματοδότη του προγράμματος PIN, ο Δημήτρης Μελανθίου τόνισε τη σημασία της ενημέρωσης του κοινού γύρω από τα θέματα οδικής ασφάλειας και αναφέρθηκε σε εκστρατεία της εταιρείας το 2013 με κύριο στόχο την αποτροπή των οδηγών από το να βγάζουν φωτογραφίες του εαυτού τους και να τις αναρτούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ενώ οδηγούν, καθώς αυτό μπορεί να καταστεί επικίνδυνο ή ακόμη και μοιραίο.

ΠΗΓΗ: ΚΥΠΕ