Ο Άνθρωπος “πίσω” από πολλές επιτυχημένες Digital καμπάνιες!

Συνέντευξη με ένα από τους πρωτοπόρους στον τομέα του Digital Marketing.

Της Αλεξίας Καφετζή

Σπύρος Τινής, Digital Marketing Specialist

  • Κύριε Τινή πώς θα ορίζατε το ψηφιακό μάρκετινγκ;

Το ψηφιακό μάρκετινγκ αφορά τις πρωτοβουλίες μάρκετινγκ εταιρειών που εκτελούνται σε ψηφιακές πλατφόρμες. Το Ψηφιακό Μάρκετινγκ είναι η διαδικασία επικοινωνίας με τους πελάτες ή τους χρήστες μέσω ψηφιακών μέσων.

Τα παραδοσιακά κανάλια μάρκετινγκ βοήθησαν σίγουρα να φτάσουν τα μηνύματα στο κοινό, αλλά η δέσμευση και η αλληλεπίδραση έλειπαν σε μεγάλο βαθμό, καθιστώντας την επικοινωνία μονόπλευρη. Η αποτελεσματική επικοινωνία μάρκετινγκ αφορά μόνο την αμφίδρομη επικοινωνία ή τη διεξαγωγή ουσιαστικού διαλόγου με τους πελάτες. Αυτό είναι όπου χάνουν τα παραδοσιακά κανάλια μάρκετινγκ σε σχέση με τα ψηφιακά μάρκετινγκ.

Κάθε οργανισμός ή άτομο που θέλει να επικοινωνήσει με τους πελάτες ή τις προοπτικές τους, οι πλατφόρμες ψηφιακού μάρκετινγκ είναι τεράστιες. Και δεν περιορίζεται μόνο στις πωλήσεις και τις προσπάθειες μάρκετινγκ των μαρκών, αλλά επεκτείνεται σε μεγαλύτερους βοσκότοπους μιας επιχείρησης όπως εξυπηρετώντας πελάτες, εύρεση νέων ταλέντων, έρευνα αγοράς, και είναι περιττό να αναφέρουμε ότι διάφοροι στόχοι πωλήσεων και μάρκετινγκ,  θα μπορούσε να επιτευχθεί με τη χρήση του Ψηφιακού Μάρκετινγκ.

Το ψηφιακό μάρκετινγκ περιλαμβάνει πολλαπλά κανάλια, όπως κοινωνικά μέσα, μηχανές αναζήτησης, ιστοσελίδα μάρκας, πλατφόρμες περιεχομένου κλπ. Και θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει διάφορες τεχνικές όπως Search Engine Monetization (SEM), Search Engine Optimization (SEO) και άλλα.

  • Με ποιους τρόπους μπορείτε να κατηγοριοποιήσετε τον όρο Ψηφιακό μάρκετινγκ;

Παρόλο που υπάρχουν πολλοί τρόποι κατηγοριοποίησης του Ψηφιακού Μάρκετινγκ, λόγω του δυναμισμού και της ευρύτητας των διαθέσιμων επιλογών, ο όρος Ψηφιακό Μάρκετινγκ γενικά κατηγοριοποιείται σε δύο μεγάλα τμήματα:

Εισερχόμενο μάρκετινγκ

Το εισερχόμενο μάρκετινγκ αναφέρεται στην επίκληση της ανταπόκρισης του κοινού και στην προσέλκυση επισκεψιμότητας / οδηγεί στην αύξηση του όγκου εισερχόμενης κίνησης (εξ ου και το όνομα) μέσω διαφόρων διαφημιστικών δραστηριοτήτων όπως το μάρκετινγκ κοινωνικών μέσων, το μάρκετινγκ περιεχομένου χρησιμοποιώντας e-newsletter / webinars / e-books και SEO κ.λπ. βοηθά το κοινό να μάθει για μια εταιρεία, τις προσφορές προϊόντων και υπηρεσιών της και τελικά να δημιουργήσει μια σύνδεση.

Εξερχόμενο μάρκετινγκ

Το εξερχόμενο μάρκετινγκ είναι ο πιο παραδοσιακός τρόπος μάρκετινγκ στον οποίο η εταιρεία φτάνει με συνέπεια στο κοινό-στόχος της με τα διαφημιστικά μηνύματά της. Αυτή η πτυχή περιλαμβάνει την προσέγγιση σε πιθανούς πελάτες μέσω ψηφιακών πλατφορμών, όπως η εκτέλεση διαφημιστικών καμπανιών, μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και κλήσεων κ.λπ.

  • Γιατί το ηλεκτρονικό μάρκετινγκ προτιμάτε όλο και περισσότερο σε σχέση με το μάρκετινγκ εκτός σύνδεσης;

Οι περισσότεροι άνθρωποι έχουν αρχίσει να επιλέγουν το ψηφιακό μάρκετινγκ στις μέρες μας λόγω των διαφόρων πλεονεκτημάτων:

  • Τα ηλεκτρονικά εργαλεία μάρκετινγκ όπως το SEO, Hosting και Ανάπτυξη Ιστού.
  • Ο αριθμός των πελατών που δημιουργούνται είναι εξαιρετικός σε σύγκριση με τις πολύ ακριβές καμπάνιες μάρκετινγκ εκτός σύνδεσης.
  • Μπορεί κανείς να προσεγγίσει ένα τεράστιο και ποικίλο ακροατήριο στο διαδίκτυο και μπορεί ακόμη και να θέσει έναν παγκόσμιο στόχο.
  • Δεν είναι μόνο δυνατό, αλλά και εξαιρετικά εύκολο να κάνετε διορθώσεις σε ζωντανές καμπάνιες στο Digital Marketing σε πραγματικό χρόνο. Η βελτιστοποίηση-on-the-go είναι τελικά μια πραγματικότητα, χάρη στο Digital Marketing.
  • Δεν υπάρχουν ουσιαστικά γεωγραφικά όρια όσον αφορά τη χρήση πλατφορμών μάρκετινγκ στο διαδίκτυο.
  • Το ψηφιακό μάρκετινγκ τροφοδοτεί και ευδοκιμεί τα αναλυτικά στοιχεία συμπεριφοράς των καταναλωτών. Ποτέ πριν, τα εμπορικά σήματα είχαν στη διάθεσή τους τόσα πολύ σημαντικά και ικανά για δράση στοιχεία, για να αντλήσουν πραγματικές ιδέες για να βασίσουν τον προϋπολογισμό μάρκετίνγκ τους.
  • Όλα είναι μετρήσιμα και παρακολουθούνται στο ψηφιακό μάρκετινγκ. Οι έμποροι μπορούν να μετρήσουν και να βελτιώσουν την απόδοση επένδυσης.

Τι εννοείτε με το όρο, ανταποκρινόμενο ιστότοπο;

Ανταπόκριση στον ιστότοπο αναφέρεται σε έναν ιστότοπο που δημιουργήθηκε με τη χρήση του Responsive Web Design (RWD). Είναι ένας γρήγορος ιστότοπος που ανταποκρίνεται πολύ καλά στις αλληλεπιδράσεις των χρηστών, καθώς είναι συμβατός με πολλές συσκευές και προγράμματα περιήγησης.

Ανταπόκριση σχεδίασης ιστοσελίδων (RWD)

Ένας δικτυακός τόπος που προσαρμόζει τη διάταξή του σύμφωνα με το μέγεθος θύρας προβολής και τον προσανατολισμό της συσκευής. Το περιεχόμενο που παρουσιάζεται σε μεγάλες οθόνες και μικρές οθόνες είναι το ίδιο αλλά με διαφορετική διάταξη για να παρέχει μια βέλτιστη εμπειρία σε αυτό το συγκεκριμένο μέγεθος οθόνης στο οποίο προβάλλεται ο ιστότοπος.

  • Τι είναι το AMP;

AMP: Επιταχυνόμενες σελίδες για κινητά

Το πρόγραμμα AMP ανακοινώθηκε από την Google τον Οκτώβριο του 2015 και κυκλοφόρησε μέχρι το 2016. Στην αρχική σελίδα του επίσημου δικτυακού τόπου του προγράμματος AMP ορίζεται ως εξής:

“Το πρόγραμμα AMP είναι μια πρωτοβουλία ανοικτού κώδικα που στοχεύει να καταστήσει το web καλύτερο για όλους. Το έργο επιτρέπει τη δημιουργία ιστότοπων και διαφημίσεων που είναι σταθερά γρήγορες, όμορφες και με υψηλή απόδοση σε όλες τις συσκευές και τις πλατφόρμες διανομής. ”

Το Search Engine Land κάλυψε εκτενώς το Project AMP από την αρχή:

“Οι επιταχυνόμενες σελίδες κινητής τηλεφωνίας (AMP) από την Google είναι ένα πολύ προσβάσιμο πλαίσιο για τη δημιουργία ιστοσελίδων κινητής τηλεφωνίας ταχείας φόρτωσης. Η πρωτοβουλία ανοιχτού κώδικα έχει σχεδιαστεί για να επιτρέπει στους εκδότες να βελτιώνουν εύκολα την ταχύτητα (και συνεπώς την εμπειρία των χρηστών) για το κινητό τους αναγνωστικό κοινό χωρίς να θυσιάζουν τυχόν έσοδα από διαφημίσεις που μπορούν να στηριχθούν.

  • Ποιος είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για την αύξηση της επισκεψιμότητας σε έναν ιστότοπο;

Για να αυξήσετε αποτελεσματικά την επισκεψιμότητα σε έναν ιστότοπο, θα πρέπει να εστιάσετε στην οικοδόμηση παραπομπών και να επενδύσετε σε συνεπή διαχείριση SEO. Δεν θα βοηθήσει μόνο να κερδίσει επισκέπτες, αλλά θα βοηθήσει επίσης στην οικοδόμηση αναγνώρισης μάρκας. Ωστόσο, ο σημαντικότερος παράγοντας είναι να επικεντρωθεί στη Διατήρηση Χρήστη παρέχοντας μια καλή εμπειρία χρήστη.

Για παράδειγμα, η απόκτηση ενός συνδέσμου Moz και η λήψη 10k επισκεπτών στην ιστοσελίδα είναι αρκετά καλό αποτέλεσμα. Αν και πρέπει να σημειώσετε ότι το ποσοστό μετατροπής θα είναι σχετικά χαμηλό. Ωστόσο, οι οδηγοί που έχουν μετατραπεί είναι βέβαιο ότι προσγειώνονται στον ιστότοπο πολλές φορές. Αλλά εάν εστιάσετε στη δημιουργία μιας καλής εμπειρίας χρήστη και με τη σειρά της στη διατήρηση των χρηστών, θα έχετε ένα αυξημένο ποσοστό μετατροπής που αποκτήθηκε από αυτές τις χιλιάδες επισκέψεις σε μερικούς μήνες. Με έμφαση στην εμπλοκή του χρήστη, μπορείτε να δημιουργήσετε μια πλατφόρμα στην οποία οι άνθρωποι θα συνεχίσουν να επιστρέφουν.

  • Ποιά η διαφορά μεταξύ branding και άμεσου μάρκετινγκ;

Στο Branding ένας διαφημιζόμενος πρέπει να εκθέσει τη μάρκα του σε εφαρμογές και ιστότοπους με μαζική εμβέλεια. Οι πιο δημοφιλείς μέθοδοι είναι προσαρμοσμένες διαφημίσεις, διαφημίσεις YouTube, επαναληπτικό μάρκετινγκ και διαφημίσεις προβολής.

To Άμεσο Μάρκετινγκ είναι μία υποκατηγορία του Μάρκετινγκ. Σκοπός του είναι η άμεση επαφή με τους καταναλωτές χώρις να χρησιμοποιεί ενδιάμεσους φορείς όπως τα Μέσα ενημέρωσης. Αυτό απαιτεί εμπορική επικοινωνία (όπως άμεσες επιστολές, Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, τηλεμάρκετινγκ). Αν η διαφήμιση ζητάει από τον άνθρωπο να κάνει μία συγκεκριμένη αντίδραση, για παράδειγμα να τηλεφωνήσει ή να επισκεφθεί έναν ιστοτόπο, τότε ονομάζεται διαφήμιση άμεσης αντίδρασης. το άμεσο μάρκετινγκ είναι ένα αμφίδρομο σύστημα μάρκετινγκ που χρησιμοποιεί ένα ή περισσότερα διαφημιστικά μέσα, προκειμένου να πραγματοποιήσει μια μετρούμενη ανταπόκριση ή συναλλαγή σε οποιοδήποτε σημείο. Τα μέσα που χρησιμοποιεί μπορεί να είναι η αλληλογραφία, sms, social Media, Digital Marketing.

Ευχαριστούμε τον κύριο Τινή για την πολύ λεπτομερή ανάλυση που μας έχει κάνει σχετικά με το Digital Marketing.