Ο απόλυτος στόχος των Κοινωνικών Δικτύων: Η κερδοφορία

Κάθε επιχείρηση επιδιώκει να έχει μια ενεργή παρουσία στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης (ΜΚΔ). Από τη στιγμή που είναι κατανοητό σε πολλούς ότι η εκεί παρουσία μόνο θετικά μπορεί να έχει, όλο και περισσότεροι θέλουν να τα εκμεταλλευτούν με απώτερο σκοπό να αυξήσουν τις πωλήσεις τους.

Της Μαρίας Παπαδούρη

Βέβαια, τα ότι κάποια επιχείρηση έχει μια σελίδα π.χ. στο Facebook, δεν σημαίνει απαραίτητα πως μπορεί να έχει μεγάλα κέρδη. Η αλήθεια είναι πως δεν είναι τόσο απλό να εκμεταλλευτείς τα ΜΚΔ με τρόπο που να σου φέρουν μεγάλα οικονομικά οφέλη.

Χρειάζεται μεθοδικότητα, προσεκτική μελέτη, στρατηγική, έλεγχος, συνέπεια, επένδυση και υπομονή μέχρι να αρχίσουν οι προσπάθειες να μεταφράζονται σε κέρδος.

Εφήμερο κέρδος

Θα έχετε δει πολλές σελίδες που πουλάνε προϊόντα ή τρέχουν (παράνομους) διαγωνισμούς Like & Share για να αυξήσουν τις πωλήσεις τους.

Αυτό είναι διπλά κακό. Αφενός είναι όντως παράνομο, καθώς αντιτίθεται στους όρους χρήσης του Facebook (το οποίο απαγορεύει στις σελίδες να ζητάνε share ως όρο οποιουδήποτε διαγωνισμού), αφετέρου η όλη λειτουργία τις σελίδας βασίζεται στις πωλήσεις προϊόντων.

Αυτό σημαίνει ότι δεν υπάρχει καμία αλληλεπίδραση των χρηστών με τη σελίδα, οπόταν ο αλγόριθμος του Facebook «θάβει» στο timeline των χρηστών τις αναρτήσεις που δεν φέρουν επένδυση.

Κοινότητες, όχι αγορές

Αρκετοί που έχουν επαγγελματική πείρα με τα ΜΚΔ, δεν τα εκμεταλλεύονται τόσο εμπορικά, όσο για να κτίσουν σχέσεις. Δηλαδή, τα χρησιμοποιούν με σκοπό να έρθουν πιο κοντά στους χρήστες, να ανεβάσουν την ποιότητα της εξυπηρέτησης πελατών και να τρέξουν διαγωνισμούς που εμμέσως θα φέρουν κέρδος στην επιχείρηση.

Και εκεί ουσιαστικά παίζεται όλο το παιχνίδι. Όταν κανείς δημιουργεί και διανέμει περιεχόμενο που κεντρίζει άμεσα το ενδιαφέρον και την προσοχή του χρήστη, τότε αυτός θα αλληλεπιδρά συχνά με το περιεχόμενο. To engagement αυτό που ξεχωρίζει μια καλή σελίδα από μια κοινότυπη.

Budget

Όπως συμβαίνει σε όλες τις εκστρατείες προώθησης, αν δεν δώσεις δεν μπορείς να πάρεις πίσω. To organic reach έχει μειωθεί στον ελάχιστο βαθμό γι’ αυτό και η πληρωμένη διαφήμιση είναι απαραίτητη. Αν όμως η σελίδα έχει υψηλό engagement, τότε η διαφήμιση δεν θα είναι ασύμφορη.

Πρακτικές λύσεις

Υπάρχουν κάποιοι πρακτικοί τρόποι για άμεσο κέρδος με τη Χρήση των Κοινωνικών Δικτύων. Μπορεί να φαίνονται δύσκολοι ως προς την υλοποίηση αλλά μπορούν να επιτευχθούν. Στις λύσεις αυτές πρέπει να μπαίνει ένα ποσό ως επένδυση, για το καλύτερο αποτέλεσμα:

Έμμεση διαφήμιση

Όταν επενδύσουμε σε έναν influencer να διαφημίζει με έμμεσο τρόπο τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες μας τότε μπορούμε να περάσουμε υποσυνείδητα το μήνυμά μας.

Απλά ο influencer πρέπει να ανήκει στο target group που έχουμε και η διαφήμιση να γίνει όντως με έμμεσο τρόπο. Δηλαδή η προσοχή θα είναι στραμμένη αλλού, αλλά θα φαίνεται διακριτικά και το δικό μας στοιχείο.

Κατάλογος με προϊόντα

Όταν προωθάμε ένα προϊόν στο Facebook, η πλατφόρμα δίνει τη δυνατότητα να προωθήσουμε μαζί και άλλα συναφή προϊόντα. Αυτό γίνεται όταν έχουμε τη σελίδα μας ως shop, όπου μπορούμε να δημιουργήσουμε κατάλογο με προϊόντα. Έτσι, σε κάθε φωτογραφία μπορούν να μπαίνουν και τα προϊόντα από τον κατάλογο.

Apps που να οδηγούν σε αγορές

Υπάρχουν πολλά εργαλεία που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να φτιάξουμε εφαρμογές για τα Κοινωνικά Δίκτυα και κυρίως στο Facebook.

Για παράδειγμα, με το WooBox μπορείς να δημιουργήσεις landing pages ή μια βιτρίνα με τα προϊόντα που προσφέρεις και να τα βάλεις σε ένα tab στη σελίδα σου.

Έτσι όποιος το επισκέπτεται θα βλέπει κάτι διαφορετικό από τις συνηθισμένες πληροφορίες που έχουν οι σελίδες.

Με λίγη φαντασία μπορούμε να δημιουργήσουμε μια καλή πρακτική για εισόδημα από τα Κοινωνικά Δίκτυα. Χρειάζεται απλά φαντασία για να βρούμε εκείνες τις λύσεις που θα βοηθήσουν το σκοπό μας.