Ο Υπ. Μεταφορών στο 24Η: «Με το Park & Ride αφαιρούμε 350 οχήματα περίπου από το οδικό δίκτυο την ημέρα, πάει πολύ καλά»

«Έχω ζητήσει απο τον ΚΟΑ να συγκατατεθεί στη χρήση του Μακάρειου Σταδίου- Λίγο πιο δύσκολο το θέμα της Λεμεσού, θα χρησιμοποιήσουμε έξυπνα φώτα», αναφέρει στο 24Η ο Υπουργος Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων.

Ο Υπουργός Μεταφορών κύριος Αλέξης Βαφεάδης μίλησε στο 24Η και αναφέρθηκε στην καλή πορεία και τα πολύ καλά μέχρι στιγμής αποτελέσματα του Park & Ride, τα σημεία που θα προστεθούν μελλοντικά στην πρωτεύουσα, τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει η Λεμεσός λόγω της αυξημένης κίνησης, τους σχεδιασμούς για τη Λάρνακα και την έλλειψη προσωπικού οδηγών λεωφορείων που αποτελεί μέγα πρόβλημα.

Εν τούτοις αναφέρθηκε και στο θέμα με τα φορτηγά στους δρόμους, τα πρόσφατα ατυχήματα και τροχαία και τις λύσεις που αναμένεται να παρθούν επί του θέματος.

PARK & RIDE
«Είναι σταθμός μεταβίβασης από το ιδιωτικό όχημα σε μέσα μαζικής μεταφοράς, μια ιδέα η οποία πηγάζει από τα σχέδια βιώσιμης αστικής κινητικότητας. Τα Park& Ride προβλέπονται σε καίρια σημεία σε κάθε πόλη, αναλόγως με τις συνθήκες που επικράτουν. Δεν έχουν ολοκληρωθεί όλα, αλλά είναι σε πολύ προχωρημένο στάδιο.

Όσον αφορά τη Λευκωσία, προβλέπονται σε διάφορους οδικούς άξονες που οδηγουν στην πόλη και σε άλλα σημεία. Το πιλοτικό μας έργο είναι στο ΓΣΠ, για να δούμε πως ανταποκρίνεται ο κόσμος. Πρέπει να δώσουμε κάποια πλεονεκτήματα σε σχέση με το όχημα. Είναι η πιο γρήγορη και η πιο φθηνή λύση που υπάρχει.

Έχω ζητήσει από τον ΚΟΑ να συγκατατεθεί στη χρήση του Μακάρειου Σταδίου και θα ακολουθήσουν και άλλοι χώροι, όπως η Στροβόλου από την Ταμασό. Υπάρχει ήδη ένας χώρος στην Αλάμπρα, μια γραμμή που έρχεται στο κέντρο της πόλης, στο Πανεπιστήμιο ή το νοσοκομείο. Ουσιαστικά, όλοι οι κάτοικοι της υπαίθρου αφήνουν το όχημα τους εκεί και κατεβαίνουν στην πόλη.

Τώρα, για την Λεμεσό, το θέμα είναι λίγο πιο δύσκολο, λόγω του ότι έχουμε μια κίνηση, ειδικά ανατολικά μέσα από τον αυτοκινητόδρομο που διασχίζει την πόλη. Έχουμε και κίνηση από τα βόρεια ημιορεινά χωριά προς τα νότια, δηλαδή στους χώρους εργασίας. Πρέπει να βρούμε κατάλληλους χώρους τοσο κατά μήκος του αυτοκινητόδρομου όσο και στα βόρεια της πόλης.

Επειδή είναι ανεπτυγμένο το οδικό δίκτυο μέσα σε στενά γεωμετρικά πλαίσια, είναι πιο δύσκολο να βρούμε χώρο για λεωφορειολωρίδες. Έτσι, σε κάποιους χώρους θα χρησιμοποιήσουμε έξυπνα φώτα, καθώς υπάρχει και μια άλλη σκέψη, να παρέχουμε υπηρεσία μέσω της υπηρεσίας των Υπεραστικών λεωφορείων. Για παράδειγμα, από την Λάρνακα να αφήνουν το όχημα τους σε κάποιο χώρο μετεπιβίβασης και να πηγαίνουν με το λεωφορείο στην πρωτεύουσα ή στη Λεμεσό.

Το ίδιο θέλουμε να κάνουμε και στη Λεμεσό για να μειώσουμε τα οχήματα που φθάνουν στη Λευκωσία, ή και ανάποδα. από τη Λευκωσία και τη Λεμεσό. Ουσιαστικά, το Park & Ride στη Λεμεσό θα επιτρέπει τη μετεπιβίβαση των εργαζομένων στη Λευκωσία, να αφήνουν το όχημα τους στη Λεμεσό. Δηλαδή, να μην αναγκάζονται με το όχημα τους να μεταβαίνουν στη Λευκωσία.

Περιμένουμε να έρθουν τα λεωφορεία της εταιρίας των υπεραστικών λεοφωρείων για να υλοποιηθεί αυτό. Στη Λευκωσία είχαμε περιστατικά που τα λεωφορεία δεν μπορούσαν να μεταφέρουν όλους τους επιβάτες. Αναγκαστήκαμε να βρούμε ένα λεωφορείο να ικανοποιηθεί αυτή η ανάγκη. Το Park & Ride πάει πολύ καλά και ήδη αφαιρούμε 350 οχήματα περίπου την ημέρα από το οδικό δίκτυο. Υπάρχει ένα πρόβλημα που μας περιορίζει, η έλλειψη προσωπικού οδηγών λεωφορείων».

ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕ ΤΑ ΦΟΡΤΗΓΑ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ
Ο κύριος Βαφεάδης, εξήγησε στο 24Η, ότι όσον αφορά το πρόβλημα με τα φορτηγά στους δρόμους, αναμένει την έκθεση της Αστυνομίας. «Θέλω να δω την επίσημη θέση της Αστυνομίας, έτσι ώστε να πάρουμε σωστέ αποφάσεις για το θέμα. Τα φορτηγά παιρνούν από τεχνικό έλεγχο, όμωσ σίγουρα δεν καλύπτει το θέμα του άξονα. Αντιλαμβάνεστε και την καλή συντήρηση των οχημάτων. Πρέπει να δούμε το πόρισμα της Αστυνομίας, έχει σημασία αυτό, όμως δεν αλλάζει την ανάγκη να αυξήσουμε τους ελέγχους. Αύριο έχουμε συνάντηση όπου θα εξετάσουμε και αυτό το θέμα», ανέφερε χαρακτηριστικά.