Άρθρο από Προοδευτική Δασκάλων & Νηπιαγωγών
Η πρόσφατη απόφαση του ΥπουρΟι μονιμοποιήσεις στην Ειδική Εκπαίδευση – Μια ανάσα δικαίωσης, αλλά και πρόκληση για το μέλλονγείου Παιδείας για τις μονιμοποιήσεις στην Ειδική Εκπαίδευση αποτελεί μια κίνηση προς τη σωστή κατεύθυνση. Μετά από χρόνια αναμονής και αβεβαιότητας, εκατοντάδες Ειδικοί Εκπαιδευτικοί βλέπουν επιτέλους την προσφορά τους να αναγνωρίζεται θεσμικά.
Η απόφαση αυτή απαλύνει ένα χρόνιο πρόβλημα, καθώς για μεγάλο διάστημα οι συμβασιούχοι κάλυπταν πάγιες ανάγκες με ετήσιες συμβάσεις, ζώντας υπό καθεστώς επαγγελματικής ανασφάλειας. Η μονιμοποίησή τους δεν είναι μόνο διοικητική πράξη, αλλά πράξη δικαιοσύνης και συνέχειας για ένα κρίσιμο κομμάτι της εκπαίδευσης.
Ως Προοδευτική Κίνηση Δασκάλων και Νηπιαγωγών, εκφράζουμε την ικανοποίησή μας για την πολιτική βούληση που επέδειξε η κυβέρνηση Χριστοδουλίδη να προχωρήσει σε μια απόφαση που επιτέλους δίνει προοπτική και σταθερότητα στο χώρο της Ειδικής Εκπαίδευσης, έστω και αν οι δεσμεύσεις της και υποσχέσεις της δεν υλοποιήθηκαν όπως εξαγγέλθηκαν και συμφωνήθηκα. Αναγνωρίζουμε ότι η ενέργεια αυτή αποτελεί την απαρχή της εφαρμογής μιας πάγιας θέσης της παράταξής μας, η οποία χρόνια τώρα διεκδικεί τη μονιμοποίηση όλων όσοι καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες.
Ωστόσο, η πορεία δεν τελειώνει εδώ. Παρά τη θετική εξέλιξη, παραμένουν εκκρεμότητες που πρέπει να αντιμετωπιστούν, ώστε να μην προκύψουν νέες αδικίες, ιδίως για όσους αναμένεται να κριθούν με ορόσημο το 2027 και την κατάργηση του καταλόγου διοριστέων. Η πολιτεία καλείται να διασφαλίσει ότι κανείς δεν θα μείνει εκτός λόγω γραφειοκρατικών λεπτομερειών ή καθυστερήσεων στις διαδικασίες.
Οι ανάγκες αυξάνονται, και αυτό καθιστά αναγκαία τη δημιουργία νέων Ειδικών Σχολείων με περισσότερες θέσεις Βοηθών Διευθυντών και Διευθυντών, ώστε να διασφαλιστεί η αποτελεσματική λειτουργία τους.
Την ίδια στιγμή, ήρθε η ώρα να ανοίξει ένας ευρύτερος διάλογος για τη θεσμική αναβάθμιση της Ειδικής Εκπαίδευσης. Η ενδυνάμωση και αναβάθμιση της ξεχωριστής δομής της Ειδικής Εκπαίδευσης, με δημιουργία θέσης Πρώτου Λειτουργού (ΠΛΕ), συμβούλων Ειδικής εκπαίδευσης και αύξησης των Συνδετικών Λειτουργών, θα μπορούσε να ενισχύσει την υποστήριξη των σχολικών μονάδων, να προωθήσει την επιστημονική καθοδήγηση και να εξασφαλίσει καλύτερο συντονισμό ανάμεσα στις Σχολικές Μονάδες και το Υπουργείο Παιδείας.
Η Ειδική Εκπαίδευση χρειάζεται σταθερότητα, όραμα και συνέπεια, εάν πραγματικά στοχεύουμε και πιστεύουμε στο ενιαίο συμπεριληπτικό σχολείο.. Οι μονιμοποιήσεις ήταν ένα σημαντικό πρώτο βήμα, αλλά ο αγώνας για μια δίκαιη, σύγχρονη και ισότιμη εκπαιδευτική πολιτική στην Ειδική Εκπαίδευση συνεχίζεται — με στόχο μια εκπαίδευση χωρίς αποκλεισμούς και με σεβασμό σε όλους τους εκπαιδευτικούς και μαθητές.
Κωνσταντίνος Χατζηθωμάς , Ειδικός Εκπαιδευτικός – Λογοθεραπευτής
Μέλος Κεντρικής Γραμματείας Προοδευτικής Κίνησης Δασκάλων και Νηπιαγωγών













