Οι τρεις κατηγορίες με τραπεζικές απάτες στην Κύπρο – Τι δεν πρέπει να κάνουμε

Εκστρατεία ενημέρωσης για τις τηλεφωνικές και ευρύτερα τις ηλεκτρονικές απάτες, οι οποίες τον τελευταίο καιρό καταγράφουν έξαρση, ξεκίνησε ο Σύνδεσμος Τραπεζών Κύπρου.

Σε σημερινή ανακοίνωση, ο Σύνδεσμος Τραπεζών αναφέρει ότι εντοπίζει το πρόβλημα που προκύπτει πιο έντονα το τελευταίο διάστημα και παράλληλα στέλνει μηνύματα στο κοινό, για να είναι υποψιασμένο και να αποφύγει τις παγίδες που στήνουν οι εγκληματίες.

Αναφέρει ότι οι ηλεκτρονικές και τηλεφωνικές απάτες χωρίζονται σε τρεις βασικές κατηγορίες που είναι οι Vishing (τηλεφωνικές κλήσεις), smishing (μέσω γραπτών μηνυμάτων sms) και phishing (μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου – email).

«Και οι τρεις απάτες έχουν να κάνουν με τη χρήση τηλεφώνου, έξυπνων συσκευών ή του email», αναφέρει και προσθέτει ότι «οι εγκληματίες επιχειρούν να παραπλανήσουν πολίτες με σκοπό να αποκτήσουν πρόσβαση στους λογαριασμούς τους, μέσω υποκλοπής των προσωπικών δεδομένων πρόσβασης στους τραπεζικούς λογαριασμούς».

Αυτός είναι ο κυριότερος λόγος, σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Τραπεζών, για τον οποίο «δεν πρέπει σε καμία περίπτωση οι πολίτες να δίνουν τους κωδικούς τους σε κανένα και βεβαίως να μην ανταποκρίνονται σε τέτοια μηνύματα».

Προσθέτει ότι οι τράπεζες ποτέ δεν θα ζητήσουν τους κωδικούς πρόσβασης ενός πελάτη τους μέσω τηλεφώνου ή μηνύματος.

Ο Σύνδεσμος Τραπεζών αναφέρει ότι το υλικό της συγκεκριμένης εκστρατείας υλοποιήθηκε στα πλαίσια πανευρωπαϊκής δράσης, στην οποία συμμετείχαν τα σώματα της Αστυνομίας σε κάθε χώρα και οι σύνδεσμοι ή ενώσεις τραπεζών.p