Οι βιολόγοι αποφάσισαν αποχή από τη θεματοθέτηση στις εξετάσεις τετραμήνου

Στιγμιότυπο από Γενικό Λύκειο στον Πύργο Ηλείας την Δευτέρα 14 Ιουνίου 2021. Έναρξη των Πανελλαδικών Εξετάσεων με τους μαθητές των Γενικών Λυκείων (ΓΕΛ) να εξετάζονται στη Νεοελληνική Γλώσσα και τη Λογοτεχνία. Φέτος, πάνω από 100.000 υποψήφιοι συμμετέχουν στις εξετάσεις και ο συνολικός αριθμός εισακτέων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση για το ακαδημαϊκό έτος 2021-2022 ανέρχεται σε 77.415, μειωμένος κατά 550 θέσεις σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. (EUROKINISSI/ILIALIVE.GR/ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΠΥΡΟΥΝΗΣ)

Την αποχή τους από την θεματοθέτηση στις εξετάσεις Α΄ τετραμήνου, για το μάθημα της Βιολογίας, αποφάσισε ο Σύνδεσμος Βιολόγων ΟΕΛΜΚΕΚ.

Σύμφωνα με ανακοίνωσή τους αναφέρουν ότι ως Σύνδεσμος Βιολόγων ΟΕΛΜΕΚ, έχουν καταβάλει «υπεράνθρωπες προσπάθειες πολλών χρόνων για την εργαστηριοποίηση του μαθήματος της Βιολογίας» και έχουν αποδείξει στο ΥΠΠΑΝ, με την πλήρη και αδιαμφισβήτητη επιχειρηματολογία τους, «ότι το μάθημα της Βιολογίας έχει πειραματική φύση και ότι με ανάλογο τρόπο θα έπρεπε να διδάσκεται στα σχολεία μας. Εξάλλου, με πειραματική διδασκαλία διδάσκεται το μάθημα της Βιολογίας σε ολόκληρη την Ευρώπη».

Δυστυχώς, προσθέτουν, «όλες οι προσπάθειες και τα μέτρα που έχουμε υλοποιήσει την τελευταία περίοδο (δημοσιογραφική διάσκεψη, αρθογραφία στα ΜΜΕ, τηλεοπτική και ραδιοφωνική προβολή του θέματος, πορεία διαμαρτυρίας έξω από το ΥΠΠΑΝ, δίωρη στάση εργασίας), δεν ευαισθητοποίησαν το ΥΠΠΑΝ. Το Υπουργείο, σε σχέση με την εργαστηριοποίηση του μαθήματος, για τους δικούς του λόγους τηρεί στάση κωλυσιεργίας, υπεκφυγών και μετάθεσης ευθυνών. Και αυτό, παρότι έχει διακηρύξει επανειλημμένα ότι αναγνωρίζει τα οφέλη που θα προέκυπταν για τους μαθητές μας από την πειραματική διδασκαλία της Βιολογίας και επίσης ότι προτίθεται να προχωρήσει προς την κατεύθυνση της εργαστηριοποίησης του μαθήματος.

Ως Βιολόγοι εκπαιδευτικοί, γνωρίζοντας καλύτερα από όλους, ποιος είναι ο ενδεδειγμένος τρόπος  διδασκαλίας του μαθήματός μας, οφείλουμε να αγωνιστούμε για αυτό το ξεκάθαρα παιδαγωγικό θέμα. Έχουμε κουραστεί να δηλώνουμε, ότι η πειραματική διδασκαλία που θα εφαρμοστεί μέσα από την εργαστηριοποίηση του μαθήματος θα προσφέρει πολλαπλά οφέλη στους μαθητές μας, όπως πολλές πρακτικές δεξιότητες εργαστηρίου, αλλά και την καλλιέργεια της επιστημονικής σκέψης.

Μετά το πρόσφατο, συντριπτικό αποτέλεσμα στο δημοψήφισμα του κλάδου, όπου 90.5% των μελών τάχθηκαν υπέρ της αποχής από τη θεματοθέτηση στις εξετάσεις τετραμήνων και λαμβάνοντας υπόψη την άτεγκτη διαχρονικά στάση του ΥΠΠΑΝ, ο Σύνδεσμος Βιολόγων ΟΕΛΜΕΚ, έχοντας λάβει και τη στήριξη της οργάνωσής μας ΟΕΛΜΕΚ, καλεί τα μέλη του που επρόκειτο να εργαστούν στις θεματοθετήσεις, να απέχουν από τη θεματοθέτηση στις εξετάσεις Α΄ τετραμήνου, σε όλες τις τάξεις του λυκείου, για το μάθημα της Βιολογίας».

Πηγή: OMEGALIVE