Ούτε λογαριασμό δεν έχει ο Τζον Χούριγκαν

Όσο απίστευτο και αν φαίνεται, είναι γεγονός. Ο ηγέτης, ο επικεφαλής της Τράπεζας Κύπρου, ο Τζον Χούριγκαν, δεν έχει καμιά οικονομική σχέση με την τράπεζα που διευθύνει. Ούτε μετοχές διαθέτει, ούτε καν και ένα λογαριασμό στην τράπεζα διατηρεί.

Της Αλεξίας Καφετζή

Δηλαδή ο άνθρωπος που στοιχίζει στην Τράπεζα Κύπρου 2.000.000 ευρώ τον χρόνο, δεν εμπιστεύεται τον οργανισμό ο οποίος τον εργοδοτεί. Από την Τράπεζα θέλει απλώς να παίρνει τον παχυλό μισθό και τα άλλα ωφελήματα που έχει, να εργοδοτεί τους φίλους του και να εξυπηρετεί μέσω του ιδρύματος που ηγείται όσους ο ίδιος επιλέγει, αλλά ο ίδιος δεν αποδίδει ούτε το ελάχιστον πίσω.

Το γεγονός αυτό, της πλήρους απαξίωσης της τράπεζας από τον πρώτο στην πυραμίδα της διοίκησης, έχει ήδη διαρρεύσει και σχολιάζεται αρνητικά από τα στελέχη της Τράπεζας Κύπρου. Σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας μας, ήδη άρχισαν τα μουρμουρητά και δεν αποκλείεται σε κάποιο στάδιο να τεθεί το θέμα και στους μετόχους-ιδιοκτήτες της τράπεζας, για τις ανάλογες ενέργειες. Όπως σχολίαζαν άτομα που ήδη έχουν πληροφορηθεί τη σημαντική αυτή λεπτομέρεια, είναι οξύμωρο να επιχειρούμε να προσελκύσουμε πελάτες και να εμπεδώσουμε την εμπιστοσύνη κόσμου προς την τράπεζα, όταν εμείς οι ίδιοι (εννοώντας πάντα τον κ. Χούριγκαν) δεν δείχνουμε να πιστεύουμε στο δικό μας οικοδόμημα. Όποια εκστρατεία και αν κάνουμε, όποιας έκτασης διαφημιστική καμπάνια και προβάλουμε, ακυρώνεται αυτόματα με τη γνωστοποίηση του γεγονότος ότι ο επικεφαλής της Τράπεζας Κύπρου δεν θέλει να έχει οποιαδήποτε δοσοληψία με το ίδρυμα που ηγείται, ανέφεραν. Ίσως πρόσθεταν οι ίδιοι κύκλοι, το γεγονός αυτό να είναι παγκόσμια πρωτοτυπία και να έχει θέση ακόμα και στο βιβλίο ρεκόρ Γκίνες.

Η γνωστοποίηση του γεγονότος αυτού σίγουρα θα επιβαρύνει το ήδη βαρύ κλίμα σε βάρος του κ. Χούριγκαν. Όπως είναι γνωστό υπάρχει έντονη δυσαρέσκεια για τις πρακτικές και μεθόδους του κ. Χούριγκαν ο οποίος αντιμετωπίζει το προσωπικό της Τράπεζας αλλά και τους πελάτες με δυο μέτρα και δυο σταθμά. Μεταξύ του προσωπικού είναι ευδιάκριτη η πικρία από το γεγονός ότι ο κ. Χούριγκαν στις εκτιμήσεις και αξιολογήσεις των υπαλλήλων, δεν λαμβάνει υπόψη ουσιαστικά ζητήματα, όπως απόδοση, παραγωγικότητα, υπευθυνότητα και ευσυνειδησία των εργαζομένων, αλλά τη δουλικότητα που επιδεικνύουν προς το πρόσωπό του. Με τον τρόπο αυτό δημιούργησε τη δική του αυλή με τους αυλοκόλακες να τον περιστοιχίζουν και να αναδεικνύονται σε πρωτοσύμβουλούς του. Όσον αφορά τους πελάτες της Τράπεζας η προσέγγιση του κ. Χούριγκαν είναι παρόμοια αφού επιλέγει να διαχωρίζει τους σε τάξεις όχι με αντικειμενικά κριτήρια αλλά με τις προσωπικές του συμπάθειες. Επιλέγει να βάζει ασφυκτικούς όρους και να βγάζει το λάδι, όπως χαρακτηριστικά μας λέχθηκε, σε ορισμένους και σε άλλους να προσφέρει απεριόριστες διευκολύνσεις, ασχέτως αν αυτοί δεν είναι συνεπείς ή φερέγγυοι στις σχέσεις και τις δοσοληψίες τους με την τράπεζα. Πολλοί είναι οι εμπορευόμενοι και οι επιχειρηματίες που δυσκολεύονται αφάνταστα με το πάρε-δώσε με την Τράπεζα Κύπρου και το εκφράζουν πλέον ανοικτά, χωρίς όμως να βρίσκουν ανταπόκριση από τη διεύθυνσή της κι αυτό με υπόδειξη και επιβολή εκ μέρους του κ. Χούριγκαν.