Παγκόσμιο βραβείο για το Γυμνάσιο Παναγίας Θεοσκέπαστης με το έργο “Δον Κιχώτη”

 

Το Γυμνάσιο Παναγίας Θεοσκέπαστης εξασφάλισε το 1ο Βραβείο για τη δημιουργία της τοιχογραφίας του Δον Κιχώτη που αφορά ομαδική εργασία, χρησιμοποιώντας έναν τοίχο του σχολείου τους 6μ Χ 3μ αλλά και το 1ο βραβείο για την όλη παρουσίαση του σχολείου τόσο σε φωτογραφικό υλικό όσο και σε αφήγηση.

Ο Διευθυντής του Σχολείου Παναγίας Θεοσκέπαστης Δρ. Γιώργος Γεωργίου, μιλώντας στο ΚΥΠΕ, ανέφερε πως ξεκινώντας τη νέα σχολική χρονιά το Γυμνάσιο Παναγίας Θεοσκέπαστης αποφάσισε να δώσει έμφαση στον ειδικό στόχο «Δημιουργικότητα στο σχολικό χώρο», με τη συνεργασία μαθητών και καθηγητών για ένα καλύτερο σχολικό κλίμα και κουλτούρα. Εκτίμησε δε, πως βάσει της παγκόσμιας βιβλιογραφίας η σχολική κουλτούρα διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη ενός θετικού σχολικού κλίματος για να αναπτυχθούν οι νέοι σήμερα και να εμπνέει και τους καθηγητές δάσκαλους που παραδίδουν μια γνώση στους νέους.

Το διαγωνισμό, συνέχισε, προκήρυξε η ισπανική μη κυβερνητική οργάνωση Ειρήνη και Συνεργασία «Peace and Cooperation», ανάμεσα σε μαθητές /τριες Μέσης Εκπαίδευσης με θέμα : «ο Δον Κιχώτης ή η δύναμη της Ουτοπίας : Προετοιμάζοντας το μέλλον».

Ο κ. Γεωργίου είπε πως η Επιτροπή που συνεδρίασε στη Μαδρίτη για τα αποτελέσματα υποστήριξε πως η κυπριακή συμμετοχή ήταν εξαιρετική. Ο Διευθυντής του Γυμνασίου ανέφερε επίσης στο ΚΥΠΕ πως η ιδιαιτερότητα του σχολείου είναι η πολυπολιτισμικότητα και διαφορετικότητα του, επειδή φοιτούν σε αυτό παιδιά από πολλές χώρες με διαφορετικές κουλτούρες και παραδόσεις.

Σύμφωνα με τον κ. Γεωργίου, στην αφήγηση του έργου γίνεται εκτενής αναφορά στην παραβίαση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων της Κύπρου εδώ και 43 χρόνια, με την εισβολή των Τούρκων το 1974 στο νησί όπου μοιράστηκε στα δύο και χιλιάδες Κύπριοι συνεχίζουν να είναι πρόσφυγες στην ίδια τους την πατρίδα.

Η καθηγήτρια φιλόλογος Ευδοκία Πέτρου, που μαζί με ομάδα καθηγητών και μαθητών δημιούργησαν την τοιχογραφία, μιλώντας στο ΚΥΠΕ με ιδιαίτερη συγκίνηση ανέφερε πως η ιδέα να ζωγραφίσουν ένα τοίχο του σχολείου που να έχει σχέση με τη διδασκαλία των φιλολογικών μαθημάτων γεννήθηκε στα μέσα Νοεμβρίου του 2015, στα πλαίσια ενός καινοτόμου προγράμματος με τίτλο « Δημιουργώ για το δικό μου Σχολείο»