Παρατράγουδα και πάλι με τα Νέα Ελληνικά – Έντονη αντίδραση από την Συνομοσπονδία Γονέων

Ο βαθμός δυσκολίας της έκθεσης στο εξεταστικό δοκίμιο των Νέων Ελληνικών της Γ’ Λυκείου (η εξέταση έγινε τη Δευτέρα) σε συνάρτηση με το χρόνο που είχαν στη διάθεση τους οι μαθητές για να λύσουν ολόκληρο το γραπτό, προκάλεσε έντονες αντιδράσεις, κυρίως από πλευράς των οργανωμένων γονέων Μέσης Εκπαίδευσης.

Με το σκηνικό δε, που διαμορφώθηκε μετά τις αντιδράσεις, επικαιροποιήθηκε και ο οδηγός διόρθωσης, τον οποίο αναμένουν σήμερα τα σχολεία ούτως ώστε να τον προωθήσουν στους φιλόλογους που θα διορθώσουν τα γραπτά.

Την καταγγελία για τη δυσκολία του μέρους της έκθεσης έκανε ο πρόεδρος της Παγκύπριας Συνομοσπονδίας Γονέων Μέσης Εκπαίδευσης, Λοΐζος Κωνσταντίνου, ο οποίος εξαρχής ξεκαθάρισε ότι δεν τέθηκε θέμα ασκήσεων που ήταν εκτός ύλης. «Όλα ήταν εντός ύλης», ανέφερε μιλώντας στο philenews, επισημαίνοντας πως επιτέλους πρέπει να γίνει αντιληπτό ότι οι τελικές εξετάσεις δεν έχουν καμία σχέση με τη φιλοσοφία και τον σκοπό των εξετάσεων πρόσβασης σε Πανεπιστήμια. Για αυτό και χρειάζονται διαβαθμισμένα γραπτά, στα οποία να μπορούν να ανταπεξέλθουν όλοι οι μαθητές. «Πρόκειται για τους βαθμούς των παιδιών και οφείλουν να είναι προσεχτικοί», σημείωσε ο κ. Κωνσταντίνου.

Το θέμα που είχαν να αναπτύξουν οι μαθητές ήταν: «Ένα δημοκρατικό σχολείο θα προσπαθούσε μέσω της τέχνης όχι να εξυσώσει αλλά να εξισορροπήσει, όχι να ισοπεδώσει αλλά να εξυψώσει, όχι να διαχωρίσει αλλά να εντάξει και να βοηθήσει τον καθένα και την καθεμιά να βρει τη θέση του στη σχολική κοινότητα».

Στο μεταξύ, σε ανάρτησή του στα μέσα μαζικής δικτύωσης ο κ. Κωνσταντίνου έστρεψε τα πυρά του σε θεματοθέτη διατυπώνοντας το ακόλουθο σχόλιο:

«Τελικά καλό θα ήταν να εξετάζονται πρώτοι στο γραπτό τους οι θεματοθέτες και όταν το λύσουν εντός χρόνου και με επάρκεια τότε και μόνο να αποστέλλονται στα σχολεία.

Σημειώνω:

1. Οι τελικές εξετάσεις είναι για όλους τους μαθητές και όχι για να ξεχωρίσει το 10%.(Πόσες φορές πρέπει να το πούμε;).

2. Τα λάθη ενός γραπτού θα συνοδεύουν το υπόλοιπο της διαδρομής των μαθητών. Ειδικότερα στη Γ Λυκείου.

3. Ο μαθητής/τρια που θα αποτύχει στο γραπτό θα έχει και τις ανάλογες επιπτώσεις . Τον θεματοθέτη που κατά συρροή και κατ’ εξακολούθηση συνεχίζει να προσπαθεί να μας αποδείξει πως μόνο αυτός μπορεί να λύσει τις ασκήσεις του…. τι θα τον κάνουμε;».

πηγή: Philenews