Περιμένουν στο ακουστικό οι πολίτες για το 1450-Τρέχει να προλάβει η Κυβέρνηση

Παρά το γεγονός ότι η πλατφόρμα, η οποία θα αντικαταστήσει τα τηλεφωνικά κέντρα, σε δύο Υπουργεία που καθημερινά δέχονται σωρεία τηλεφωνημάτων, ώστε να απαντηθούν απορίες για επιδόματα και άλλα κοινωνικά θέματα, έχει ολοκληρωθεί, όσον αφορά στο τεχνικό κομμάτι, δεν έχει ακόμη παραδοθεί και τεθεί σε λειτουργία. Μία απόφαση που ήταν ομόφωνη από τα τρία εμπλεκόμενα Υπουργεία, αφού όπως φαίνεται υπάρχουν ακόμη κενά, που δεν επέτρεψε στους αρμόδιους να πουν το τελικό «οκ» για να λειτουργήσει και να δεχθεί τηλεφωνήματα από τους πολίτες. Ωστόσο, πλέον, τρέχει να προλάβει για να λειτουργήσει η πλατφόρμα, δεδομένου ότι είχε ανακοινωθεί και οι πολίτες περιμένουν στο ακουστικό, ώστε να δοθεί επιτέλους ένα τέλος στις αναπάντητες κλήσεις.

Το 1450 αποτελεί τη λύση στη σωρεία τηλεφωνημάτων που δέχεται το Υπουργείο Εργασίας και το Υφυπουργείο Κοινωνικής Πρόνοιας και παρόλο που ανακοινώθηκε ότι θα έμπαινε στη ζωή των Κυπρίων στις 8 Μαρτίου, αποφασίστηκε τελικά να μην λειτουργήσει τη συγκεκριμένη ημερομηνία, αφού βάσει του Υφυπουργείου Καινοτομίας, που είναι και το καθ’ ύλη αρμόδιο, δεν υπήρχαν κενά στην εκπαίδευση των λειτουργών της ανάδοχης εταιρείας, οι οποίοι θα είναι και αυτοί που θα απαντούν στα τηλεφωνήματα των πολιτών.

«Σε συνεργασία με τους συναδέλφους υπουργούς Εργασίας και Κοινωνικής Πρόνοιας, βγήκαμε ομόφωνα και είπαμε ότι δεν μείναμε ικανοποιημένοι με τα αποτελέσματα των δοκιμών που είχαμε κάνει. Συνεχίστηκε πληρέστερη εκπαίδευση των λειτουργών της αναδόχου εταιρείας και μας έδωσαν πλήρη αναφορά, μέχρι που έχει φτάσει η εκπαίδευση. Εμείς την έχουμε λάβει από την συντονίστρια του έργου, την έχουμε μελετήσει και έχω ζητήσει συνάντηση με τους άλλους δύο συναδέλφους για να την αξιολογήσουμε», υπέδειξε στον REPORTER ο υφυπουργός Καινοτομίας, Φίλιππος Χατζηζαχαρία.

Ουσιαστικά, τα τρία Υπουργεία, που συνεργάζονται για τη λειτουργία της συγκεκριμένης πλατφόρμας, αποφάσισαν να δώσουν περισσότερο χρόνο στην ανάδοχο εταιρεία και στους λειτουργούς της, για να εμπλουτίσουν περισσότερο τη γνωσιακή βάση τους, ώστε να είναι σε θέση να απαντούν στα απλά αιτήματα. Η τρέχουσα εβδομάδα είναι καθοριστική για την πορεία λειτουργίας της πλατφόρμας, αφού οι τρεις εμπλεκόμενοι υπουργοί, (σ.σ. Φίλιππος Χατζηζαχαρία, Γιάννης Παναγιώτου και Μαριλένα Ευαγγέλου) ανεβάζουν μανίκια και αρχίζουν νέο κύκλο επαφών, για να συζητήσουν τα ευρήματα της ενημέρωσης που έλαβαν γραπτώς.

«Ευελπιστώ πριν το τέλος της εβδομάδας να ολοκληρωθεί η εκπαίδευση και να την παραδώσουμε. Δεν ολοκληρώθηκε ουσιαστικά η εκπαίδευση των λειτουργών και γι’ αυτό δεν παραδώσαμε την πλατφόρμα. Διαβάζοντας την αναφορά που μας έδωσε η συντονίστρια του έργου, κατέληξα στο συμπέρασμα ότι χρειάζονται μερικές ώρες ακόμα για να παραδοθεί. Μόλις νιώσουμε έτοιμοι θα γίνει. Σκοπός μας είναι να εξυπηρετήσουμε τον πολίτη και όχι να μας παίρνει τηλέφωνα και να μην μπορούμε να τον εξυπηρετήσουμε».

Αν και δόθηκε παράταση από πλευράς Κυβέρνησης, προς τους λειτουργούς της εταιρείας, η οποία θα είναι υπεύθυνη για τη σωστή λειτουργία της πλατφόρμας, ώστε να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους, αυτό δεν σημαίνει ότι η εκπαίδευση σταματά εκεί. Συγκεκριμένα, λόγω των αναγκών των πολιτών που αυξάνονται, αλλά και των αποφάσεων που λαμβάνονται από πλευράς Κυβέρνησης, που ενδεχομένως να επιφέρει αλλαγές σε κάποιες διαδικασίες, οι λειτουργοί θα πρέπει να ανανεώνουν τις γνώσεις τους διαρκώς, ώστε να μην δημιουργηθούν κενά. Κάτι που θα έχει αντίκτυπο στην εξυπηρέτηση των πολιτών.

«Είναι συγκεκριμένες ερωτήσεις που έχουν μείνει αναπάντητες και προσπαθούμε να μάθουμε για ποιο λόγο δεν είχαν ενημέρωση οι λειτουργοί της εταιρείας. Έχουν την όρεξη να εμπλουτιστούν οι γνώσεις τους, κάτι που θα είναι διαρκής διαδικασία, για να έχουμε μία ολοκληρωμένη βάση δεδομένων για να απαντώνται οι απορίες των πολιτών».

Πάντως, ο κ. Χατζηζαχαρία ξεκαθάρισε, με κατηγορηματικό τρόπο, ότι ο λόγος καθυστέρησης της παράδοσης, δεν οφειλόταν σε οποιοδήποτε τεχνικό πρόβλημα με την πλατφόρμα. «Δεν είναι θέμα της πλατφόρμας, το θέμα είναι εκείνος που θα απαντήσει ένα τηλέφωνο, να μπορεί να εξυπηρετήσει. Θέλουμε να είμαστε εντελώς σίγουροι και οι τρεις υπουργοί, ότι οι λειτουργοί έχουν λάβει τις κατάλληλες γνώσεις και μπορούν να απαντήσουν στις ερωτήσεις των πολιτών. Είναι φυσικό ότι θα υπάρχουν περίπλοκες ερωτήσεις, γι’ αυτό έχουμε τα τρία στάδια. Δεν υπήρχε κανένα άλλο πρόβλημα».

Τελικές εργασίες και για την πλατφόρμα για Πόθεν Έσχες

Στο μεταξύ, το Υφυπουργείο Καινοτομίας βρίσκεται στο τελικό στάδιο, για να παραδώσει και την πλατφόρμα για ηλεκτρονική υποβολή του Πόθεν Έσχες, που αφορά στους πολιτικούς αξιωματούχους.

«Για την πλατφόρμα του Πόθεν Έσχες λαμβάνω ενημέρωση, περιμένουμε ένα σημείωσα και θα είμαστε εντός των επόμενων ημερών έτοιμοι και γι’ αυτό. Περιμένω αυτό σημείωμα και μόλις είμαστε έτοιμοι, θα κάνουμε ένα έλεγχο και θα την παραδώσουμε. Υπήρχαν αντικειμενικές δυσκολίες με την αλλαγή σκυτάλης του επικεφαλής του Υφυπουργείου και μας έχει πάρει λίγο πίσω, όμως δουλεύουμε Δευτέρα με Κυριακή, για να είμαστε έτοιμοι».

πηγή: Reporter