Ποια η σχέση των νοικοκυριών με το διαδίκτυο – Δείτε τα ποσοστά

Κατά το 2017 συνεχίστηκε η αύξηση της πρόσβασης στο διαδίκτυο από τα νοικοκυριά, με το ποσοστό να φτάνει στο 79,4% σε σχέση με 74,4% το 2016, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιοποιεί η Στατιστική Υπηρεσία.

Η έρευνα «Χρήση Τεχνολογιών και Πληροφορικής και Ηλεκτρονικό Εμπόριο στα Νοικοκυριά, 2017» κατέδειξε επίσης ότι το ποσοστό των νοικοκυριών που διαθέτει υπολογιστή με οθόνη αφής (tablet) έφθασε το 45,9% το 2017 σε σχέση με 40,3% το 2016. Επίσης, αύξηση παρουσιάζεται στο ποσοστό των νοικοκυριών που διαθέτει φορητό υπολογιστή, από 66,3% το 2016 σε 69,2% το 2017.

Το 94,9% των νοικοκυριών με εξαρτώμενα παιδιά διαθέτει ηλεκτρονικό υπολογιστή ενώ το αντίστοιχο ποσοστό των νοικοκυριών χωρίς εξαρτώμενα παιδιά ανέρχεται στο 68,5%.

Βάσει των αποτελεσμάτων της Έρευνας, οι κυριότεροι λόγοι της μη πρόσβασης στο διαδίκτυο των νοικοκυριών αφορούν την έλλειψη δεξιοτήτων/ικανοτήτων (63,0% στο σύνολο των νοικοκυριών που δεν έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο) και η μη ανάγκη χρήσης του διαδικτύου (62,2%).

Το 79,5% είναι συχνοί χρήστες του διαδικτύου αφού το χρησιμοποιούν τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα. Σχεδόν όλα τα άτομα ηλικίας 16 – 24 (98,2%) χρησιμοποιούν το διαδίκτυο μία φορά την εβδομάδα. Το ποσοστό αυτό μειώνεται σημαντικά με την αύξηση της ηλικίας, το οποίο όμως στα άτομα ηλικίας 65 – 74 που χρησιμοποιούν το διαδίκτυο έχει αυξηθεί σε 33,9% το 2017 σε σχέση με 26,4% το 2016. Τα άτομα με υψηλό επίπεδο μόρφωσης χρησιμοποιούν το διαδίκτυο συχνότερα (96,8%) από τα άτομα με χαμηλό επίπεδο μόρφωσης (48,8%).

Η χρήση του διαδικτύου κατά το πρώτο τρίμηνο του 2017 έφτασε το 80,7% ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για το 2016 ήταν 75,9%.

Οι πιο δημοφιλείς δραστηριότητες στο διαδίκτυο είναι οι ακόλουθες: η ανάγνωση online ειδήσεων/εφημερίδων/περιοδικών (79,9%), η συμμετοχή σε κοινωνικά δίκτυα (78,1%), η αναζήτηση πληροφοριών για προϊόντα και υπηρεσίες (76,1%), η αναζήτηση πληροφοριών σχετικά με την υγεία (71,8%) και το τηλεφώνημα μέσω διαδικτύου/τηλεφώνημα με εικόνα (με κάμερα) μέσω Διαδικτύου (70,0% ).

Tο 84,6% των ατόμων που χρησιμοποίησαν το διαδίκτυο κατά το πρώτο τρίμηνο του 2017 χρησιμοποίησαν κινητό τηλέφωνο ή έξυπνο τηλέφωνο (smart phone) για να έχουν πρόσβαση στο Διαδίκτυο μακριά από το σπίτι ή την εργασία ενώ το 21,2% το φορητό υπολογιστή (laptop) ή υπολογιστή με οθόνη αφής (tablet).

Το ποσοστό των ατόμων που πραγματοποίησαν αγορές μέσω διαδικτύου κατά το πρώτο τρίμηνο του 2017 ανήλθε στο 24,4% σε σύγκριση με 22,1% την αντίστοιχη περίοδο του περσινού χρόνου.

Τα κυριότερα προϊόντα ή υπηρεσίες που αγοράστηκαν/παραγγέλθηκαν αφορούσαν τα εξής: είδη ένδυσης και αθλητικά είδη (54,4%), διευθετήσεις για ταξίδια όπως εισιτήρια και ενοικίαση αυτοκινήτου (48,1%) και διαμονή για διακοπές (38,1%).

Ανάμεσα στα άτομα ηλικίας 16 – 74 που παράγγειλαν ή αγόρασαν προϊόντα ή υπηρεσίες κατά την περίοδο Απριλίου 2016 – Μαρτίου 2017 το 82,4% προτιμά πωλητές από χώρες της ΕΕ, 39,4% προτιμά πωλητές από τον υπόλοιπο κόσμο και το 27,3% αγοράζει από ντόπιους πωλητές. Οι περισσότερες αγορές έγιναν για προϊόντα/υπηρεσίες αξίας μεταξύ 100 – 500 ευρώ.

Πηγή: ΚΥΠΕ