Καταργούνται Οργανισμοί – Ποιοι έρχονται και ποιοι φεύγουν από το Προεδρικό

{loadposition ba_textlink}

Δημόσιο, Προεδρικό και αλλαγές στην δομή και την λειτουργία του Κράτους.

Τις αλλαγές που δρομολογούνται στην Προεδρία, αλλά γενικότερα στην Δημόσια Υπηρεσία ανακοίνωσε το πρωί της Τρίτης (10/02) ο υφυπουργός παρα τω Προέδρω Κωνσταντίνος Πετρίδης σε ενημέρωση που παρείχε στο Προεδρικό Μέγαρο στα ΜΜΕ. 

Οπως έγινε γνωστό, Διευθυντής της Προεδρίας αναλαμβάνει ο Κύπρος Κυπριανού, καθώς ο κος Παναγιώτης Αντωνίου υπέβαλε την παραίτησή του. Ο κος Πετρίδης διευκρίνισε ότι εξωτερικές προσλήψεις δεν θα υπάρξουν, ενώ στην θέση του Μακάριου Δρουσσιώτη που επίσης αποχωρεί, δεν θα τοποθετηθεί τελικά κανείς.

Η επιστολή παραίτησης του Παναγιώτη Αντωνίου:

Στην αναδιοργάνωση της δομής του Κράτους περιλαμβάνεται η κατάργηση Οργανισμών που ολοκλήρωσαν τον κύκλο τους και που η λειτουργία τους συνεπάγεται περισσότερο κόστος παρά όφελος στον πολίτη και αυτοί είναι:

Οργανισμός Κυπριακής Γαλακτοκομικής Βιομηχανίας
Συμβούλιο Αμπελοοινικών Αρτοποιών
Αρχή Κρατικών Εκθέσεων
Παγκύπρια Εταιρεία Αρτοποιών
Συμβούλιο Εμπορίας Κυπριακών πατατών
Κατάργηση οργανισμού Γεωργικής Ασφάλισης με τον θεσμό της γεωργικής ασφάλισης να μεταφέρεται στο υπουργείο γεωργίας.

Επιπλέον, εξυγχρονίζονται τα ΚΕΠ με νέο κέντρο τηλεξυπηρέτησης, ενώ θα υπάρχει πλέον ο θεσμός της εξωτερικής αξιολόγησης στην Δημόσια Υπηρεσία, ενώ προχωρά και η κινητικότητα των δημοσίων υπαλλήλων.  

Σημαντικές αλλαγές όμως είναι και αυτές που συντελούνται πλέον στην δομή της Προεδρίας στα πρότυπα άλλων χωρών, το οποίο εξαλείφει αλληλοεπικαλύψεις και σύγχυση αρμοδιοτήτων που ίσχυαν μέχρι σήμερα.

Πρώτος τη τάξει μετά τον Πρόεδρο θα είναι ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος, ο οποίος έχει υπό την επίβλεψή του το γραφείο Τύπου και ο Υφυπουργός παρα τω Προέδρω, ο οποίος έχει την ευθύνη του Διευθυντή Προεδρίας, των Επιτρόπων και των Πολιτικών Συνεργατών του ΠτΔ. Ακολουθούν η γραμματεία της Προεδρίας, Μονάδα Διοίκησης και Προϋπολογισμού, η Μονάδα Διοικητικής Μεταρρύθμισης και το Διπλωματικό γραφείο.

Eξέφρασε τη λύπη του ο Προέδρος της Δημοκρατίας

”Εκφράζω τη λύπη μου γιατί μέσα στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσης της Προεδρίας της Δημοκρατίας υποχρεώνομαι να αποδεχθώ την παραίτηση και να αποστερηθώ των υπηρεσιών ενός εκ των στενότερων συνεργατών μου, του κ. Παναγιώτη Αντωνίου.

Εκφράζω την πλήρη ικανοποίησή μου για τις πολύτιμες υπηρεσίες που ο κ. Αντωνίου έχει προσφέρει και για τον άψογο τρόπο εκτέλεσης των καθηκόντων του.

Οι ικανότητες, το ήθος, οι δυνατότητες και η αφοσίωση που επέδειξε όλα τα χρόνια της συνεργασίας μας μου επιβάλλουν να εκφράσω και δημόσια τις θερμότατες ευχαριστίες μου. Μια συνεργασία που θα συνεχιστεί και στο μέλλον”.

Υφυπουργός παρά τω Προέδρω: Αλλαγές στη δομή της Προεδρίας, τομές στη δημόσια διοίκηση

Αλλαγές στην διοικητική δομή της Προεδρίας στη βάση οργανογράμματος, καθώς και αλλαγές που στοχεύουν στην καλύτερη εξυπηρέτηση του πολίτη ανακοίνωσε την Τρίτη ο Υφυπουργός παρά τω Προέδρω Κωνσταντίνος Πετρίδης.

Οι αλλαγές που ανακοινώθηκαν στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου, παρουσία του Κυβερνητικού Εκπροσώπου Νίκου Χριστοδουλίδη σκοπεύουν στην αντιμετώπιση του φαινομένου του «σπασμένου τηλεφώνου», δηλαδή των αναπάντητων κλήσεων στη δημόσια υπηρεσία.

Στις δηλώσεις του ο κ. Πετρίδης ανέφερε πως παρά την τοποθέτηση μεγαλύτερου αριθμού προσωπικού για τηλεφωνική εξυπηρέτηση, κατόπιν εντολών του ιδίου του Προέδρου της Δημοκρατίας, ο αριθμός των αναπάντητων κλήσεων παραμένει σε πολύ ψηλά επίπεδα σε πολλές υπηρεσίες, ενώ παραδέχθηκε πως ακόμη και εκεί που οι κλήσεις απαντώνται, αυτό δεν σημαίνει ότι επιτυγχάνεται και η εξυπηρέτηση του πολίτη.

Σύμφωνα με τον κ. Πετρίδη, η αντιμετώπιση του φαινομένου θα αντιμετωπιστεί με την λειτουργία ενός Κέντρου Τηλεξυπηρέτησης και Πληροφορικής του Πολίτη, το οποίο θα υλοποιηθεί σε δύο φάσεις.

Στην πρώτη φάση που θα υλοποιηθεί από την 1η Μαρτίου, τίθεται σε λειτουργία η δωρεάν κλήση του αριθμού 1434 σε παγκύπρια βάση. Η φάση αυτή προνοεί την υποβολή αιτημάτων διά τηλεφώνου για 18 από τις συνολικά 97 υπηρεσίες που προσφέρονται στα Κέντρα Εξυπηρέτησης του Πολίτη (ΚΕΠ), ενώ θα υπάρχει δυνατότητα άντλησης πληροφόρησης για τις 97 υπηρεσίες που προσφέρονται από τα ΚΕΠ και διαδικτυακά, εισάγοντας έτσι το θεσμό της αυτοεξυπηρέτησης.

Η δεύτερη φάση με ορίζοντα υλοποίησης τον Οκτώβριο του 2015 προβλέπει την λειτουργία ενός σύγχρονου Κέντρου Τηλεφωνικής Εξυπηρέτησης του Πολίτη (ΚΤΕΠ) μέσω της αγοράς υπηρεσιών, στη βάση των πετυχημένων πρακτικών σε χώρας όπως η Σιγκαπούρη, η Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ελλάδα.

Το ΚΤΕΠ θα παρέχει πληροφόρηση για όλες τις διαδικασίες του δημοσίου που αφορούν πολίτες και επιχειρήσεις με 500 διαδικασίες να έχουν ήδη καταγραφεί, ενώ μεταξύ άλλων θα παρέχει τηλεφωνική και διαδικτυακή πληροφόρηση για την πρόοδο των αιτημάτων και θα επιτρέπει την τηλεφωνική και διαδικτυακή υποβολή αιτημάτων για μεγάλο αριθμό υπηρεσιών.

«Η ολοκλήρωση αυτού του δεύτερου σταδίου θα αποτελέσει και την οριστική επίλυση του προβλήματος με το πλέον σύγχρονο τρόπο», είπε ο κ. Πετρίδης.

Νέο ΚΕΠ στη Λευκωσία
——

Χαρακτηρίζοντας το ΚΕΠ ως ένα από τους πιο πετυχημένους θεσμούς της Δημόσιας Υπηρεσίας, ο κ. Πετρίδης ανακοίνωσε ότι μέχρι τις αρχές Ιουνίου το ΚΕΠ Λευκωσίας θα μεταστεγαστεί στα κτίρια της Αρχής Κρατικών Εκθέσεων στην Μακεδονίτισσα, σε ένα χώρο με εμβαδόν 7672 τετραγωνικά μέτρα με 21 λειτουργούς και μεγάλο χώρο αναμονής, προκειμένου να υπάρξει δυνατότητα μεγαλύτερης εξυπηρέτησης του κοινού, ενώ μέχρι τον Οκτώβριο του τρέχοντος έτους θα δημιουργηθεί δεύτερο ΤΕΠ στη Λεωφόρο Μακαρίου στη Λευκωσία.

ISO 9001 για την εξυπηρέτηση του πολίτη
———-

Ο Υφυπουργός παρά τω Προέδρω ανακοίνωσε ακόμη πως για μεγαλύτερη βελτίωση των υπηρεσιών των τμημάτων του Δημοσίου που έχουν άμεση σχέση με την εξυπηρέτηση του κοινού, όπως το Κτηματολόγιο και την Πολεοδομία, το Τμήμα Δημόσιας Διοίκησης και Προσωπικού (ΤΔΔΠ) υπογράφει αύριο σύμβαση με την Κυπριακή Εταιρεία Πιστοποίησης, η οποία εντός τριών μηνών θα αξιολογήσει τις διαδικασίες σε Κτηματολόγιο, Πολεοδομία και ΚΕΠ για έκδοση του πιστοποιητικού.

Όπως είπε, με την πρωτοβουλία αυτή εισάγεται στη δημόσια υπηρεσία ο θεσμός της ανεξάρτητης εξωτερικής αξιολόγησης.

Μεταρρύθμιση της Προεδρίας
———

Ο κ. Πετρίδης ανακοίνωσε πως η Προεδρία αποκτά ένα απλό και συγκεκριμένο οργανόγραμμα στα πρότυπα άλλων χωρών, με τέσσερα βασικά τμήματα.

Έτσι, όπως είπε, παύει να υφίσταται η θέση του Διευθυντή του Γραφείου του ΠτΔ και δημιουργείται η Διεύθυνση Προεδρίας, με Διευθυντή τον Κύπρο Κυπριανού, ο οποίος θα συνεχίσει να προΐσταται και του ΤΔΔΠ, το οποίο είχε εμπλοκή στην όλη διοικητική μεταρρύθμιση.

Παράλληλα, ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος είπε πως ο Διευθυντής του Γραφείου του Προέδρου Παναγιώτης Αντωνίου υπέβαλε την παραίτησή του στον Πρόεδρο , προκειμένου να διευκολύνει την όλη διαδικασία.

Τα τέσσερα τμήματα είναι η Γραμματεία Προεδρίας, η οποία αποτελεί αναμόρφωση του Γραφείου του ΠτΔ, η Μονάδα Διοικητικής Μεταρρύθμισης, το Διπλωματικό Γραφείο του ΠτΔ και η Μονάδα Διοίκησης και Προϋπολογισμού.

Σε αυτό το σημείο, ο κ. Πετρίδης διευκρίνισε ότι η μεταρρύθμιση της Προεδρίας δεν συνεπάγεται επιπλέον δημοσιονομικό κόστος για τον φορολογούμενο, αλλά «αντίθετα γίνεται νοικοκύρεμα το οποίο θα οδηγήσει και σε εξοικονομήσεις».

Ο κ. Πετρίδης σημείωσε πως θεσπίζονται εσωτερικοί κανονισμοί με σαφείς διαδικασίες για διαχείριση εισερχόμενων και εξερχόμενων εγγράφων και την εισαγωγή αυτοματοποιημένου συστήματος λειτουργίας αρχείου.

Επιπλέον, εκσυγχρονίζεται η Γραμματεία του Υπουργικού Συμβουλίου, ενώ η νομική στήριξη θα εξασφαλιστεί με τη φυσική παρουσία λειτουργών της Νομικής Υπηρεσίας, οι οποίοι, μεταξύ άλλων, θα αναλαμβάνουν να ετοιμάζουν νομοθεσίες για θέματα πολιτικής που προωθούνται από την Προεδρία ή για οριζόντια θέματα μεταρρύθμισης, τον έλεγχο των συμβολαίων και πράξεων διορισμού από τον ΠτΔ, τον έλεγχο της νομιμότητας των αποφάσεων του Υπουργικού Συμβουλίου.

Δημιουργείται ακόμη Συντονιστική Επιτροπή υπό την Προεδρία και σε συνεργασία με την Μόνιμη Αντιπροσωπεία στην ΕΕ και το ΥΠΕΞ με στόχο την οριζόντια διαχείριση και χάραξη πολιτικής και συντονισμό των θεμάτων που άπτονται των θέσεων της Κύπρου στην ΕΕ.

Θεσμοθετείται το θέμα των πολιτικών συνεργατών
——–

Ο κ. Πετρίδης ανακοίνωσε πως κατατίθεται αύριο στο Υπουργικό Συμβούλιο το νομοσχέδιο που διέπει το διορισμό εξωτερικών πολιτικών συνεργατών, πρακτική, η οποία, όπως είπε, γινόταν στο παρελθόν στην Κύπρο, αλλά και ακολουθείται σε όλες τις αναπτυγμένες χώρες.

«Αφορά τη δημιουργία μικρών πολιτικών cabinet τα οποία διαλύονται με την αποχώρηση των πολιτικών προϊσταμένων», είπε.

Η πρόταση που θα κατατεθεί στο Υπουργικό αφορά τη δυνατότητα πρόσληψης περιορισμένου αριθμού συνεργατών κατά τρόπο που να διασφαλίζεται ότι η εργοδότησή τους θα τερματίζεται με αποχώρηση των μελών της Κυβέρνησης ή και νωρίτερα, ενώ οι συνεργάτες αυτοί δεν θα αποκτούν οποιαδήποτε δημοσιοϋπαλληλικά προνόμια.

Στην πρόταση θα περιλαμβάνεται σαφής σχετική πρόνοια, όπως ισχύει και για τους συνεργάτες των Βουλευτών.

Σύμφωνα με τον κ. Πετρίδη, οι απολαβές των συνεργατών αυτών θα ισοδυναμούν στη μέση μακροπρόθεσμη δαπάνη δυο λειτουργών κλίμακας Α8-11, ενώ για τον Κυβερνητικό Εκπρόσωπο και τον Υφυπουργό παρά τω Προέδρω ισοδυναμούν με την μέση δαπάνη ενός λειτουργού.

Για τον ΠτΔ καθορίζεται ένα πάγιο ετήσιο ποσό, που θα περιλαμβάνεται στον προϋπολογισμό για κάλυψη της δαπάνης απασχόλησης των πολιτικών συνεργατών του ΠτΔ.

«Με τον τρόπο αυτό θεσμοθετείται μια σύγχρονη και αναγκαία πρακτική, η οποία εφαρμόζεται σε άλλες χώρες με ένα απόλυτα διαφανή τρόπο, διασφαλίζοντας επίσης ότι κανένας πολιτικός αξιωματούχος δεν θα μπορεί να υπερβαίνει το καθορισμένο από τον προϋπολογισμό ποσό», είπε.

Κινητικότητα εργαζομένων μεταξύ Ημικρατικών και ΔΥ
——-

Ο κ. Πετρίδης ανακοίνωσε ακόμη ότι βρίσκεται στα τελικά στάδια του νομοτεχνικού ελέγχου ο νόμος που θα ανοίξει το δρόμο για την κινητικότητα εργαζομένων μεταξύ Ημικρατικών Οργανισμών και Δημόσιας Υπηρεσίας, κάτι που περιλαμβάνεται τόσο στον κυβερνητικό στόχο της μεταρρύθμισης της δημόσιας υπηρεσίας όσο και στο μνημόνιο.

Πρόκειται για τον Περί Κινητικότητας Υπαλλήλων της Δημόσιας Υπηρεσίας και των Ημικρατικών οργανισμό Νόμο, ο οποίος βρίσκεται στα τελικά στάδια του νομοτεχνικού ελέγχου από τη Νομική Υπηρεσία.

Ο κ. Πετρίδης είπε πως σε πρόσφατη επικοινωνία του, ο Γενικός Εισαγγελέας της Δημοκρατίας τον διαβεβαίωσε πως δεν υπάρχει οποιοδήποτε νομικό ή συνταγματικό κώλυμα και το νομοσχέδιο θα κατατεθεί πολύ σύντομα στη Βουλή για ψήφιση.

Λέγοντας πως απ` όλες τις υπό μνημόνιο χώρες η Κύπρος παρά τη βαθύτερη ύφεση κατάφερε να αποφύγει τις απολύσεις προσωπικού, ο κ. Πετρίδης ανέφερε πως οι εργαζόμενοι πρέπει να αξιοποιηθούν εκεί που πραγματικά υπάρχει ανάγκη.

185.000 εταιρείες με ηλεκτρονικό φάκελο Έφορο Εταιρειών
——–

Αναφερόμενος στην ευρύτερη πορεία της μεταρρύθμισης της δημόσιας υπηρεσίας, ο κ. Πετρίδης επεσήμανε πως στην πορεία εκσυγχρονισμού του Τμήματος Εφόρου Εταιρειών, όπου ολοκληρώθηκε ο έλεγχος 40.000 καθυστερημένων εγγράφων, διαγράφηκαν 32.000 ανενεργές εταιρείες, ενώ οι εταιρείες με πλήρη ηλεκτρονικό φάκελο αυξήθηκαν στις 185.000.

Στον Έφορο Εταιρειών απομένουν η πλήρη χαρτογράφηση και ανασχεδιασμός των διαδικασιών Κλάδων Εταιρειών και Πνευματικής Ιδιοκτησίας με τη χρήση εξειδικευμένου λογισμικού με ορίζοντα υλοποίησης το Μάιο του τρέχοντος έτους και η πλήρης σάρωση των φακέλων των ενεργών εταιρειών, η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί το Μάρτιο του 2015.