Ποιοι βάζουν πλάτες διαχρονικά στον κ. Σιακόλα; Η “καμπάνα” στην Hermes και οι τραμπούκοι της

   


Το 24Η αγγίζει – όπως υποσχεθήκαμε – εκεί που όλοι αποφεύγουν για ευνόητους λόγους.

Δημιουργώντας την καταγγελτική στήλη “Name and Shame”  – και αφού αναδείξαμε μεταξύ άλλων θέματα όπως εκείνο του Hard Rock Cafe και του Hilton – δεχθήκαμε μεγάλη πληροφόρηση από τους αναγνώστες μας, όπου το μεγαλύτερο της κομμάτι αφορούσε τις 4-5 μεγαλύτερες οικογένειες της Κύπρου.

Τις οικογένειες που όποια πέτρα κι αν σηκώσεις θα τις βρεις από κάτω. Που ευημερούν δεκαετίες και βρίσκονται πίσω από όλα τα μεγάλα projects και δουλειές του νησιού μας. Στο πλαίσιο αυτών των ερευνών που έχουμε ήδη ξεκινήσει αρχίζουμε με την οικογένεια Σιακόλα. 


 Από την αποκάλυψη που θα διαβάσετε πιο κάτω θα προκύψουν ορισμένα συμπεράσματα και ερωτηματικά. 

Η πρόεδρος της ΕΠΑ, Λουκία ΧριστοδούλουΨΕΥΔΕΤΑΙ.  Μας τόνισε ότι δεν είχε καταγγελίες που να αφορά τα αεροδρόμια για το μονοπώλιο του κ. Σιακόλα και αυτεπάγγελτα δε μπορεί να επέμβει. Η έρευνα μας αποδεικνύει ότι όχι μόνο υπήρξε καταγγελία, αλλά και καταδίκη κατά της Hermes. 

Το Υπουργείο Συγκοινωνιών, ενώ του έχει ζητηθεί να δώσει τη σύμβαση του αεροδρομίου που έχει υπογράψει το κράτος με τον κ. Σιακόλα, αρνείται ενώ υπάρχει καταδίκη της Hermes.

Δύο χρόνια μετά από καταγγελία ξυλοδαρμού γιατί η αστυνομία δεν έχει επανέλθει;

Γιατί ενώ υπάρχει παραδοχή από την Hermes σε δικαστήριο ότι γίνεται χρήση βίας από υπαλλήλους της δε έχει παρέμβει το κράτος;  

Πως αφήνουν τους υπαλλήλους του κ. Σιακόλα να λειτουργούν ως νταβατζήδες και να προχωρούν σε ξυλοδαρμούς, σε συκοφαντικές δυσφημήσεις και σε πρακτικές που θυμίζουν υπόκοσμο; 

Γνωρίζουν στην παρακάτω καταδικαστική απόφαση του δικαστηρίου η Hermes δεν έκανε έφεση; Μήπως γνωρίζουν ότι όσα κάνουν είναι παράνομα;

Το κράτος που είναι; Ο Υπουργός τι κάνει; Υπάρχει Κυβέρνηση;

Πως γίνεται μία εταιρεία να διαχειρίζεται και τα δύο μοναδικά αεροδρόμια της Κύπρου;

Πως γίνεται να μην προχωράει σε επαναδιαπραγμάτευση το κράτος; 

Πως έχουν αφήσει το αεροδρόμιο να λειτουργεί ως κράτος εν κράτει με αδιαφανείς διαδικασίες και με διαπλεκόμενα συμφέροντα που ξεζουμίζουν τα εκατομμύρια ταξιδιωτών, Κυπρίων και ξένων οι οποίοι μη έχοντας επιλογή επιλέγουν σε τιμές “σφαγής“.

Η έρευνα συνεχίζεται και σε λίγες ημέρες θα επανέλθουμε με ακόμα πιο συνταρακτικά στοιχειά και ντοκουμέντα, ώστε να μάθουν όλοι πως ορισμένοι βγάζουν χρήματα στην πλάτη όλης της Κύπρου. 


Ερευνα: Παναγιώτης Χατζηαποστόλου

Συνέντευξη: Έλενα Τσιακούπη

Μετά τις καταγγελίες που έγιναν από εταιρείες στην Επιτροπή Προστασίας Ανταγωνισμού(ΕΠΑ), για τη μονοπωλιακή πολιτική που εφαρμόζει η διαχειρίστρια εταιρεία Hermes Airports Κύπρου εντός των Κυπριακών αεροδρομίων, το 24Η αποκαλύπτει σήμερα και την αγωγή που κατατέθηκε εναντίον της από τη Mega Flypark η οποία δραστηριοποιείται στον τομέα παροχής υπηρεσιών για παραλαβή, φύλαξη και παράδοση, με την επιστροφή του επιβάτη από το εξωτερικό, του ιδιωτικού του οχήματος.

Η εν λόγω εταιρεία βρίσκεται στα “μαχαίρια” με τη Hermes Airports Κύπρου από τον Σεπτέμβριο του 2012. Η Mega Flypark, προχώρησε σε καταγγελία το 2012 στην ΕΠΑ κατά της διαχειρίστριας εταιρείας, υποστηρίζοντας πως η Hermes Airports Κύπρου εμπόδιζε τη Mega Flypark να χρησιμοποιεί τους χώρους μπροστά από το αεροδρόμιο για επιβίβαση ή αποβίβαση των πελατών της, με τη χρήση προσωπικού ασφαλείας, να χρησιμοποιεί το χώρο στάθμευσης κοινού καταβάλλοντας το σχετικό αντίτιμο, ως και το κοινό, για επιβολή στη Mega Flypark να καταβάλλει αντίτιμο για να μπορεί να παρέχει τις εν λόγω υπηρεσίες εντός του χώρου του αερολιμένα καθώς και για την επιβολή στη Mega Flypark την καταβολή τελών για αποβίβαση των πελατών της στο χώρο στάθμευσης των λεωφορείων, ενώ για τους αποβιβαζόμενους από τα λεωφορεία, δεν απαιτείται η καταβολή τελών. Η απόφαση της ΕΠΑ ημερομηνίας 31 Οκτωβρίου 2012, βρήκε ένοχη την κυπριακή εταιρεία Hermes Airports επιβάλλοντας παράλληλα πρόστιμο 75.000 ευρώ.

Σήμερα, ένα περίπου χρόνο μετά από την απόφαση της ΕΠΑ, η Mega Flypark, μέσω των δικηγόρων της, προχώρησε σε αγωγές ( έγγραφο 1 , έγγραφο 2 ) εναντίον της Hermes Airports Κύπρου, ζητώντας αποζημιώσεις ύψους 100.000 ευρώ για δυσφήμιση και απώλεια πελατών λόγω της παρεμπόδισης της από τη Hermes Airports.

 1;σ

 

 

 

Ο ξυλοδαρμός

Πέραν ωστόσο από το πιο πάνω θέμα το οποίο θα θυμίσουμε στη συνέχεια του ρεπορτάζ, το 24H παρουσιάζει σήμερα μια νέα πτυχή της ιστορίας και συγκεκριμένα την περίπτωση του ξυλοδαρμού του ιδιοκτήτη της εταιρείας Mega Flypark από μέλος της εταιρείας στην οποία η Hermes Airports Κύπρου, έθεσε υπό την ευθύνη της το χώρο στάθμευσης του αερολιμένα Λάρνακας. Όπως καταγγέλλει στο 24H ο Χρίστος Πετρίδης, στην προσπάθεια του να εξυπηρετήσει πελάτη του δέχθηκε επίθεση από λειτουργό ασφαλείας του αεροδρομίου. Περιστατικό για το οποίο μάλιστα έχει ήδη γίνει επώνυμη καταγγελία και στην Αστυνομία.

Συνέντευξη στην Ελενα Τσιακούπη

Ο Χρίστος Πετρίδης μίλησε στην Ελενα Τσιακούπη και στην κάμερα του 24Η για όλα όσα φοβερά γίνονται στο αεροδρόμιο υπό την ανοχή του κράτους.

Η πρώτη καταγγελία – Η πρώτη δικαίωση 

Η καταγγελία έγινε στο σύνδεσμο προστασίας καταναλωτών. Κατήγγειλα την Hermes ότι προσπαθούσε να μονοπωλήσει το χώρο στάθμευσης του αεροδρομίου Λάρνακας. 

Το 2008 η Hermes κάλεσε όσους είχαμε χώρους στάθμευσης κοντά στο αεροδρόμιο (5 τον αριθμό) και μας ανακοίνωσε  ότι για να μπορούμε να έχουμε πρόσβαση στο αεροδρόμιο (να παραλαμβάνουμε και να αποβιβάζουμε πελάτες στο αεροδρόμιο) θα έπρεπε να πληρώνουμε ένα τέλος 5000€ το χρόνο. 

Ισχυρίστηκαν ότι ο δρόμος από τον κυκλικό κόμβο  του αεροδρομίου και μέσα είναι ιδιωτικός. 

Εμείς το αμφισβητήσαμε και αποφασίσαμε να κινηθούμε νομικά. Η δική μου εταιρεία, οι άλλες εταιρείες το δέχθηκαν και πλήρωσαν το τέλος“. 

 

 

Το υπουργείο Συγκοινωνιών 4 χρόνια μετά δεν έχει απαντήσει!!!

Πήγα στον δικηγόρο κ. Ευσταθίου και προχωρήσαμε στην καταγγελία της Hermes.  Ζητήσαμε από το υπουργείο Συγκοινωνιών να μας διευκρινίσει τι πρόνοιες έχει η συμφωνία που έχουν με την Hermes. Δυστυχώς το Υπουργείο δεν έχει ανταποκριθεί ακόμα παρά τις πολλές επικοινωνίες. 

Ούτε ακόμα και μετά την απόφαση το Υπουργείο δεν έχει τοποθετηθεί“.  

 



Τα δύσκολα χρόνια και η δικαίωση

Αυτά τα 4 χρόνια ήταν πολύ δύσκολα χρόνια για εμάς. Είχαμε επιθέσεις από αρμόδιους του αεροδρομίου της Hermes, φραστικές και σωματικές επιθέσεις”.

Προσπάθησαν να μας καταστρέψουν.

Αντιλαμβάνεστε ότι τα συμφέροντα της Hermes είναι μεγάλα για το χώρο στάθμευσης του αεροδρομίου και προσπαθούσαν να διαφυλάξουν τα συμφέροντα τους. 

Τελικά μετά από 4 χρόνια κερδίσαμε αυτή τη μάχη και δικαιωθήκαμε. Της Hermes επιβλήθηκε ένα διοικητικό πρόστιμο 75000€  το οποίο και κατέβαλε και μάλιστα δεν προχώρησε σε έφεση όπως μπορούσε εντός 75 ημερών και εμείς με τη σειρά μας προχωρήσαμε σε αγωγή προς την Hermes για αποζημιώσεις για τις ζημίες που μας προκάλεσαν, αλλά και για συκοφαντική δυσφήμιση“. 

Πως μας συκοφαντούσαν

Όταν μας έβλεπαν να παίρνουμε πελάτη μας ερχόταν ο διευθυντής του χώρου στάθμευσης του αεροδρομίου και μπροστά στους πελάτες μας εκφραζόταν με φράσεις του τύπου: “μη χρησιμοποιείτε αυτήν την επιχείρηση, είναι παράνομη, θα σας καταστρέψουν τα αυτοκίνητα” και μας έβριζε. Γινόταν καθημερινά και μπροστά στους πελάτες μας εξύβριζε χυδαία, ώσπου μια μέρα χτυπηθήκαμε“. 

Μας επιτέθηκαν

Η αστυνομία δύο χρόνια δεν έχει αποφασίσει ακόμα!

Ηταν ένα πρωί, γύρω στις 08.00, όπου είχαμε να παραλάβουμε τρία αυτοκίνητα από το αεροδρόμιο. Ήμουν εγώ και δύο από το προσωπικό, ήρθαν οι πελάτες, ήμασταν έτοιμοι να φύγουμε. Ήρθε αυτός ο κύριος και μας έβριζε χυδαία με φράσεις που δεν  αρμόζουν σε έναν υπεύθυνο που αντιπροσωπεύει στο χώρο την κυπριακή Δημοκρατία.

Ήρθε συμπλοκή, χτυπηθήκαμε και έγινε καταγγελία στην Αστυνομία. 

Περιμένουμε την απόφαση της αστυνομίας. Αυτό έγινε πριν δύο χρόνια“. 

 

 

Η απόφαση

Η απόφαση της Επιτροπής είναι λεπτομερέστατη και έχουν πάρει γραπτές καταθέσεις και από άλλους, από άλλες εταιρείες που χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες του αεροδρομίου, όπως οι εταιρείες ενοικιάσεων, οι οποίοι έτυχαν της ίδιας συμπεριφοράς, όμως δεν προχώρησαν σε καταγγελίες. Τώρα που δικαιώθηκα εγώ, δικαιώθηκαν και εκείνοι”

Η παραδοχή και η χρήση βίας!!!

Στο δικαστήριο, η δικηγόρος της Hermes παραδέχθηκε ότι ο δρόμος μπροστά από το αεροδρόμιο είναι δημόσιας χρήσης και έπρεπε να αστυνομεύεται από την Αστυνομία της Κυπριακής Δημοκρατίας, όμως η Αστυνομία δήλωσε αδυναμία να αστυνομεύσει το χώρο λόγω έλλειψη προσωπικού και ανέθεσε στην Hermes και η Hermes σε ιδιωτική εταιρεία. 

Μάλιστα όπως ακούστηκε στο δικαστήριο ότι η ιδιωτική εταιρεία για να επιβάλει την τάξη χρησιμοποιούσε και βία! Υπάρχουν άπειρες καταγγελίες.

Το περιστατικό που συνέβαινε μαζί μου συνέβαινε καθημερινά και με άλλον κόσμο, από ιδιώτες“.  

 


 

Στο Heathrow και στο Ελ. Βενιζέλος δωρεάν στάθμευση και στη Λάρνακα όχι!

Οπως βλέπετε στο Ελευθέριος Βενιζέλος για 20 λεπτά το parking είναι δωρεάν. Η ίδια δυνατότητα δωρεάν στάθμευσης  για λίγα λεπτά υπάρχει ακόμα και στο Heathrow. Στην Λάρνακα δεν δικαιούσαι ούτε για ένα λεπτό“.    

Το μονοπώλιο

Όταν η Hermes μετακόμισε στο καινούργιο αεροδρόμιο χρέωνε 12€  το 24ωρο τη στάθμευση σε χώρο αφύλακτο. Όταν δεν κατάφεραν να μας εξοντώσουν το μείωσαν στα 6€ σε χώρο με φύλαξη και πλέον και με στέγαστρα. Βλέπετε ότι όταν δεν υπάρχει μονοπώλιο και υπάρχει ανταγωνισμός τι οφέλη έχει ο καταναλωτής“. 

 




Το ιστορικό στην ΕΠΑ

Πριν από ένα περίπου χρόνο η εν λόγω εταιρεία προχώρησε σε καταγγελία της εταιρείας Hermes Airports στην Επιτροπή Προστασίας του Ανταγωνισμού(ΕΠΑ), υποστηρίζοντας πως η Hermes Airports εμποδίζει τη Mega Flypark να χρησιμοποιεί τους χώρους μπροστά από το αεροδρόμιο για επιβίβαση ή αποβίβαση των πελατών της, με τη χρήση προσωπικού ασφαλείας, να χρησιμοποιεί το χώρο στάθμευσης κοινού καταβάλλοντας το σχετικό αντίτιμο, ως και το κοινό, για επιβολή στη Mega Flypark να καταβάλλει αντίτιμο για να μπορεί να παρέχει τις εν λόγω υπηρεσίες εντός του χώρου του αερολιμένα καθώς και για την επιβολή στη Mega Flypark την καταβολή τελών για αποβίβαση των πελατών της στο χώρο στάθμευσης των λεωφορείων, ενώ για τους αποβιβαζόμενους από τα λεωφορεία, δεν απαιτείται η καταβολή τελών. Η απόφαση της ΕΠΑ ημερομηνίας 31 Οκτωβρίου 2012, βρήκε ένοχη την κυπριακή εταιρεία Hermes Airports επιβάλλοντας παράλληλα πρόστιμο 75.000 ευρώ.

Σύμφωνα με το ιστορικό της απόφασης, η Επιτροπή Προστασίας του Ανταγωνισμού σε συνεδρία, αφού αξιολόγησε όλα τα ενώπιον της στοιχεία, ομόφωνα κατέληξε ότι οι πρακτικές/ενέργειες της εταιρείας Hermes Airports ως επιχείρηση που κατέχει δεσπόζουσα θέση και ειδική ευθύνη (special responsibility) στην αγορά παροχής υπηρεσιών διαχείρισης του αερολιμένα Λάρνακας, περιορίζουν, παρακωλύουν και νοθεύουν τον ανταγωνισμό στη σχετική αγορά της παροχής υπηρεσιών στάθμευσης οχημάτων στους επιβάτες του αεροδρομίου Λάρνακας που ταξιδεύουν στο εξωτερικό, κατά παράβαση του άρθρου 6(1)(α) του περί Προστασίας του Ανταγωνισμού Νόμου Ν. 13(Ι)/2008. Η Επιτροπή, κατέληξε σε αυτό το συμπέρασμα μη αποδεχόμενη τις θέσεις της εταιρείας ως αντικειμενική δικαιολόγηση και κρίνοντας ότι η μόνη εξήγηση για τις ενέργειες της ήταν η απομάκρυνση των επιχειρήσεων παροχής υπηρεσιών στάθμευσης οχημάτων εκτός του χώρου του αερολιμένα και η εδραίωσή της και στην παράπλευρη αγορά της στάθμευσης οχημάτων επιβατών του αερολιμένα Λάρνακας που ταξιδεύουν στο εξωτερικό.