Πρόεδρος ΔΣ ΚΑ: “Με κεφάλαια ιδιωτών θα έρθει ανάπτυξη στις ΚΑ”


Κάνε τα ψώνια σου άνετα, γρήγορα, εύκολα στο Odelo! Κέρδισε 20€ στις πρώτες σου αγορές!

Σε καλό δρόμο βρίσκονται οι Κυπριακές Αερογραμμές σε ό,τι αφορά την οικονομική κατάσταση της εταιρείας και τις προοπτικές για το μέλλον σύμφωνα με τον Πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου των ΚΑ Τώνη Αντωνίου, γεγονός που αντικατοπτρίζεται και από την εικόνα της εταιρείας στην κοινή γνώμη όπως αυτή προκύπει από σχετική έρευνα που διεξήγαγε για λογαριασμό των ΚΑ η εταιρεία CMR Cypronetwork Marketing Research Ltd.

H έρευνα, η οποία πραγματοποιήθηκε την περίοδο 17 Φεβρουαρίου 2014 – 7 Μαρτίου 2014 σε παγκύπρια βάση και στην οποία συμμετείχαν 1000 άτομα με προσωπικές συνεντεύξεις, παρουσιάστηκε σήμερα στο πλαίσιο διάσκεψης Τύπου στα γραφεία των Κυπριακών Αερογραμμών από τον Εμπορικό Διευθυντή των ΚΑ Χρίστο Αγαπίου.

«Σε λίγες μέρες ολοκληρώνουμε ένα χρόνο στη διοίκηση των ΚΑ και οι ΚΑ όχι μόνο δεν έχουν κλείσει, όχι μόνο δεν έχουν περιέλθει σε χειρότερη οικονομική κατάσταση, αλλά η οικονομική μας κατάσταση είναι πάρα πολύ καλή και προσβλέπουμε με μεγάλη αισιοδοξία στο μέλλον», δήλωσε ο Πρόεδρος των ΚΑ Τώνης Αντωνίου και έκανε λόγο για «ανάσταση των ΚΑ». Πρόσθεσε πως η έρευνα καταδεικνύει ότι «η πολύ αρνητική εικόνα που είχαν οι ΚΑ από όλους ανεξαιρέτως, πολιτικούς, ΜΜΕ, κοινό, έχει αλλάξει και οι ΚΑ υποστηρίζονται από την τεράστια πλειοψηφία των Κυπρίων επιβατών και όχι μόνο και ακριβώς αυτό είναι το στοιχείο που βοήθησε την εταιρεία να ανατρέψει την αρνητική οικονομική πορεία και να εισέλθει σε μια αναπτυξιακή πορεία, η οποία θα φέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα».

Τα αποτελέσματα της έρευνας

Η έρευνα της CMR Cypronetwork Marketing Research Ltd καταδεικνύει ότι η γενική εικόνα που έχουν οι πολίτες για τις Κυπριακές Αερογραμμές είναι κατά 14% πολύ θετική, 31% θετική, 10% αρνητική, 7% πολύ αρνητική, 24% ούτε θετική ούτε αρνητική και 18% δε γνωρίζω/δεν απαντώ. Από τα επί μέρους στοιχεία της συγκεκριμένης ερώτηση καταδεικνύεται ότι η εικόνα για τις ΚΑ είναι αρνητική στην επαρχία Πάφου (47%) γεγονός που η εταιρεία αποδίδει στο ότι έχει σταματήσει να χρησιμοποιεί το αεροδρόμιο της Πάφου. Αντίθετα, σε μεγάλο ποσοστό θετική εμφανίζεται στη Λευκωσία (70%).

Σε ό,τι αφορά τα πλεονεκτήματα που αναγνωρίζουν οι πολίτες στις ΚΑ, ως βασικό πλεονέκτημα εμφανίζεται η ασφάλεια πτήσης (48%), και ακολουθούν η φιλικότητα/συμπεριφορά προσωπικού (34%) και η κατάρτιση/επαγγελματισμός προσωπικού (28%). Στα μειονεκτήματα καταγράφονται οι τιμές των εισιτηρίων (48%), το δίκτυο πτήσεων/κάλυψη προορισμών (16%) και οι απευθείας πτήσεις (12%).

Στην έρευνα οι πολίτες αξιολογούν κατά 9% πολύ θετικά, 23% θετικά, 8% αρνητικά, 4% πολύ αρνητικά, 24% ούτε θετικά ούτε αρνητικά και 30% δεν γνωρίζω/δεν απαντώ, τους χειρισμούς και τις ενέργειες του Προέδρου και του ΔΣ της εταιρείας.

Στην ερώτηση κατά πόσο οι ΚΑ πρέπει να κλείσουν, 66% των ερωτηθέντων διαφωνεί, μόνο 5% συμφωνεί, ενώ 13% απάντησαν ούτε συμφωνώ ούτε διαφωνώ και 16% δε γνωρίζω/δεν απαντώ.

Επίσης, 56% των ερωτηθέντων θεωρούν ότι οι ΚΑ πρέπει να επιβιώσουν με κάθε τρόπο, 12% διαφωνεί με τη δήλωση αυτή, ενώ 14% και 17% απάντησαν ότι ούτε συμφωνούν ούτε διαφωνούν και δεν γνωρίζω/δεν απαντώ αντίστοιχα.

Στη δήλωση «οι ΚΑ πρέπει να μείνουν στα χέρια Κυπρίων» 52% απάντησαν ότι συμφωνούν, 11% ότι διαφωνούν, 22% ούτε συμφωνώ ούτε διαφωνώ και 15% δεν γνωρίζω/δεν απαντώ.

Τέλος, στη συναφή δήλωση «οι ΚΑ πρέπει να επιβιώσουν είτε με κυπριακά είτε με ξένα κεφάλαια» 46% απάντησαν ότι συμφωνούν, 13% ότι διαφωνούν, 22% ότι ούτε συμφωνούν ούτε διαφωνούν και 19% δε γνωρίζω/δεν απαντώ.

«Η έρευνα αποδεικνύει πέραν πάσης αμφιβολίας ότι η εικόνα των ΚΑ έχει αλλάξει απ` ό,τι ήταν πριν ακριβώς ένα χρόνο», ανέφερε σχολιάζοντας τα ευρήματα της έρευνας ο Τώνης Αντωνίου.

Ο Πρόεδρος του ΔΣ της εταιρείας σημείωσε ότι η ασφάλεια πτήσεων κατατάσσεται ως το βασικό πλεονέκτημα των ΚΑ, υπέδειξε ωστόσο ότι η ασφάλεια κοστίζει πολύ περισσότερα απ` ό,τι κάποιος μπορεί να φανταστεί ιδιαίτερα σε περιόδους που η εταιρεία συρρικνώνεται.

Για το βασικό μειονέκτημα των ΚΑ όπως αυτό καταδεικνύεται μέσα από την έρευνα και το οποίο έχει να κάνει με τις τιμές των εισιτηρίων, ο Πρόεδρος των ΚΑ είπε ότι «εδώ στην Κύπρο για θέματα όπως είναι αυτό κόλλησε η βελόνα» και ότι ο ισχυρισμός περί ακριβών εισιτηρίων δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. «Ουδέν αναληθέστερο, το Σεπτέμβριο του 2013 δώσαμε 15.000 εισιτήρια σε πολύ χαμηλές τιμές, ακολούθησε άλλη προσφορά τα Χριστούγεννα με μειωμένες τιμές σε ορισμένες χιλιάδες εισιτήρια, ακολούθησε η προσφορά για 3.000 εισιτήρια προς το Λονδίνο με €202 μόνο. Σήμερα αν κάποιος μπει στο διαδίκτυο και συγκρίνει τιμές θα δει ότι στις πλείστες των περιπτώσεων οι ΚΑ είναι πιο φτηνές», δήλωσε, υποδεικνύοντας ωστόσο πως τα ευρήματα της έρευνας γίνονται αντιληπτά και πως πρέπει να γίνει δουλειά έτσι ώστε να βελτιωθεί η εικόνα που έχει για το συγκεκριμένο θέμα η εταιρεία.

Επανέλαβε ακολούθως ότι οι ΚΑ επιβιώνουν σήμερα χωρίς ούτε ένα ευρώ από το κράτος και τον Κύπριο φορολογούμενο, αναφέροντας ότι η εταιρεία ζει με δικά της λεφτά, κάνοντας εξοικονομήσεις και αυξάνοντας τα εισοδήματα της.

Σημείωσε παράλληλα ότι το πιο σημαντικό μήνυμα που θα πρέπει να σταλεί τόσο στον κόσμο όσο και στην Κυβέρνηση η οποία επέλεξε να συνεχιστεί η λειτουργία των ΚΑ και να μην κλείσουν είναι ότι «δύο στους τρεις ερωτηθέντες απαντούν ότι δεν πρέπει να κλείσουν οι ΚΑ».

«Αυτό είναι το σημαντικό μήνυμα, ότι ο κόσμος σήμερα εμπιστεύεται τις ΚΑ και θέλει να παραμείνουν ως ο εθνικός αερομεταφορέας», πρόσθεσε.

Ενδεχόμενο ιδιωτικοποίησης

Απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με το ενδεχόμενο ιδιωτικοποίησης της εταιρείας, ο κ. Αντωνίου ανέφερε ότι με δεδομένο ότι ο σημερινός στόλος των 6 αεροπλάνων δεν είναι αρκετός για να καλύψει τις ανάγκες του επιβατικού κοινού στην Κύπρο, για να υπάρξει ανάπτυξη στην εταιρεία «θα πρέπει να έρθουν ιδιωτικά κεφάλαια στην εταιρεία και αυτό ονομάζεται μερική ή ολική ιδιωτικοποίηση».

«Η εκτίμηση η δική μου είναι ότι δεν βλέπω ότι μπορούν οι ΚΑ, μακροχρόνια, να μην χρειαστούν ξανά κεφάλαια από ιδιώτες για να μπορεί να επιτευχθεί η ανάπτυξη την οποία η εταιρεία έχει στερηθεί λόγο των κακών χειρισμών όλα αυτά τα χρόνια», σημείωσε.

Δημοσιεύματα για τιμές εισιτηρίων

Σχολιάζοντας σημερινά δημοσιεύματα που κάνουν λόγο για «ναύλα φωτιά για Αθήνα και Λονδίνο» και ότι η τιμή του εισιτηρίου προς Λονδίνο – Χίθροου μετ` επιστροφή ανέρχεται στα €640, ο Πρόεδρος των ΚΑ σημείωσε ότι το Χίθροου είναι κατά 20% – 25% πιο ακριβό από τα υπόλοιπα αεροδρόμια, υποδεικνύοντας ότι ο Κύπριος επιβάτης έχει ακόμη 4-5 επιλογές για να μεταβεί στο Λονδίνο με άλλες εταιρείες οι οποίες προσγειώνονται στο Γκάτγουικ, στο Λούτον, στο Στάνστετ αλλά όχι στο Χίθροου. «Στο Χίθροου πετά ακόμη μια εταιρεία, αγγλική», είπε και κάλεσε όσους πραγματικά ενδιαφέρονται για την πραγματικότητα να συγκρίνουν τις τιμές των ΚΑ προς Χίθροου με τις τιμές της αγγλικής εταιρείας. «Είμαστε οι πιο φτηνοί για το Χίθροου», πρόσθεσε.

«Εδώ είμαστε επιχείριση…εργαζόμαστε με καθαρά επιχειρηματικά κριτήρια και άρα δεν δέχομαι τα σχόλια τα οποία γίνονται» συμπλήρωσε, ενώ διερωτήθηκε γιατί οι ΚΑ δεν επιχορηγούνται από την εταιρεία Hermes, η οποία διαχειρίζεται τα αεροδρόμια «όπως επιχορηγούνται άλλες ξένες εταιρείες για να πετούν από το αεροδρόμιο της Πάφου».

«Όταν ενθαρρύνονται οι ξένες αεροπορικές εταιρείες από τα αεροδρόμια και ασκείται αθέμιτος ανταγωνισμός προς τις ΚΑ αυτό γιατί δεν το λέει κανένας και πρέπει να θεωρούμε ότι οι ΚΑ πρέπει πάντα να έχουν αυτό που θέλει ο Κύπριος επιβάτης; Όχι, είναι μια ελεύθερη αγορά, όποιος θέλει πετά με τις ΚΑ όποιος θέλει πετά με άλλη εταιρεία», συμπλήρωσε.

Μειωμένες τιμές εισιτηρίων με την ευκαιρία της Έκθεσης «Ταξίδι 2014»

Στο πλαίσιο της διάσκεψης Τύπου οι ΚΑ ανακοίνωσαν ότι κατά τη διάρκεια της Έκθεσης «Ταξίδι 2014», η οποία θα πραγματοποιηθεί στο Συνεδριακό Κέντρο «Φιλοξενία» 25-27 Απριλίου θα προσφέρονται εισιτήρια από την Κύπρο προς όλους τους προορισμούς των ΚΑ μετ` επιστροφής σε μειωμένες τιμές κατά 20% περίπου.

Όπως ανακοινώθηκε, η κράτηση των εισιτηρίων θα πρέπει να γίνει αποκλειστικά από 25-27 Απριλίου 2014, η πληρωμή τους θα μπορεί να διευθετηθεί μέχρι και τη Δευτέρα 28 Απριλίου, και αυτά θα αφορούν αποκλειστικά ταξίδια για το μήνα Μάιο.

Πηγή: ΚΥΠΕ