Πτώση Φάντομ: Τα αναπάντητα ερωτήματα – «Ύστατο χαίρε» στον συγκυβερνήτη

Τελευταίο «αντίο» σήμερα στον νεκρό συγκυβερνήτη του μοιραίου Phantom F-4, που συνετρίβη 25 ναυτικά μίλια νότια της Ανδραβίδας.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα μεταβεί το πρωί στην Τρίπολη, για να παραστεί στην κηδεία του Υποσμηναγού Μάριου-Μιχαήλ Τουρούτσικα που σκοτώθηκε μετά τη συντριβή του Phantom F-4 στην Ανδραβίδα. Στην κηδεία του άτυχου πιλότου θα παραστεί και η Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Κατερίνα Σακελλαροπούλου.

Η εξόδιος ακολουθία για τον αδικοχαμένο 29χρονο πιλότο Μάριο-Μιχαήλ Τουρούτσικα θα τελεστεί σήμερα στις 10:30 π.μ. στον Ιερό Ναό Προφήτη Ηλία Τριπόλεως. Όπως ανακοινώθηκε από το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας, η ταφή του θα πραγματοποιηθεί στο κοιμητήριο Αγίου Ιωάννη Πικερνίου.

Αύριο Παρασκευή, στο Νευροκόπι θα τελεστεί και η κηδεία του Σμηναγού Ευστάθιου Τσιτλακίδη, του 31χρονου κυβερνήτη του μαχητικού που κατέπεσε. Την κυβέρνηση θα εκπροσωπήσει ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Παναγιωτόπουλος. Στο Νευροκόπι θα μεταβεί για να παραστεί στην κηδεία του σμηναγού και η Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Κατερίνα Σακελλαροπούλου.

Τα ερωτήματα που παραμένουν

Παραμένουν τα ερωτήματα για τα αίτια που οδήγησαν στην τραγωδία με την πτώση του μαχητικού.

Πολλά είναι τα σενάρια που μελετούν οι εμπειρογνώμονες που έχουν αναλάβει να ερευνήσουν τα όποια κομμάτια που έχουν περισυλλεγεί, ωστόσο σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες όλα συνηγορούν στο γεγονός ότι η πτώση οφείλεται σε κάποιον ακραίο ελιγμό.

Βέβαια αξίζει να σημειωθεί πως η συγκεκριμένη άσκηση την οποία εκτελούσαν οι πιλότοι του μοιραίου Phantom είναι αρκετά απαιτητική, καθώς είναι άσκηση τακτικών ελιγμών και εκτελείται ελάχιστα πάνω την επιφάνεια της θάλασσας και συγκεκριμένα 100 μέτρα.

Οι ιπτάμενοι δεν μιλούν μέσω ασυρμάτου προκειμένου να μην εντοπιστούν, μιας και στα σενάρια της άσκησης περιλαμβάνεται και προσβολή θαλάσσιου στόχου.

Όπως αναφέρουν πηγές της Πολεμικής Αεροπορίας, πρόκειται για μία άσκηση που θέλει μεγάλη προσοχή, ενέχει κινδύνους και απαιτεί εγρήγορση και αφοσίωση κάθε δευτερόλεπτο. Δεν είναι η πιο επικίνδυνη αεροπορική εκπαιδευτική δραστηριότητα, όπως έχει ειπωθεί, είναι όμως «δύσκολη» μιας και το μαχητικό αναπτύσσει ταχύτητες που ξεπερνούν τα 800 χιλιόμετρα.

Τον σχηματισμό καθοδηγεί ο «Bravo 1», που είναι και ο επικεφαλής. Πετώντας πάντα λίγο πιο χαμηλά από τον «Bravo 2», τον κατευθύνει μεθοδικά μέσω ελιγμών και απότομων στροφών ώστε να αποφευχθεί ο εντοπισμός από εχθρικά ραντάρ.

Αυτό σημαίνει πως οι χειριστές σε τυχόν λάθος είχαν μόλις 2 – το πολύ – δευτερόλεπτα για να αντιδράσουν μέχρι το μαχητικό να φτάσει στην επιφάνεια της θάλασσας και προσκρούσει.

Μάλιστα σε φωτογραφία ντοκουμέντο που εξασφάλισε το κεντρικό δελτίο του Star φαίνεται ο χάρτης που κουβαλούν πάντα πάνω τους οι πιλότοι, με εναλλακτικά αεροδρόμια προσγείωσης και ο οποίος εντοπίστηκε ανάμεσα στα συντρίμμια του Φάντομ.

Τα αίτια του δυστυχήματος θα καθοριστούν από το πόρισμα που θα συντάξουν οι εμπειρογνώμονες.

Σε πρώτη φάση θα ελεγχθεί αν επαρκούν τα ευρήματα από τα κομμάτια του αεροσκάφους που έχουν εντοπιστεί ώστε να μπορέσουν οι εμπειρογνώμονες να φτιάξουν το πόρισμα.

Διαφορετικά, θα προχωρήσουν στη δεύτερη φάση και θα πρέπει να περισυλλέξουν το αεροσκάφος, δηλαδή οι δύο κινητήρες και το μεγαλύτερο μέρος της ατράκτου.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του MEGA, το αεροσκάφος αφότου κατέπεσε στη θαλάσσια περιοχή κοντά στην Ανδραβίδα βρίσκεται σε βάθος 700-750 μέτρων, ωστόσο αν έχει «ταξιδέψει» από το σημείο που έπεσε μπορεί να έχει φτάσει και στα 1.000 μέτρα βάθος.

Πηγή: iefimerida/in