Πώς οδηγούμε στο χιόνι

Η επιδείνωση του καιρού ξεκινάει από σήμερα Τετάρτη και θα κορυφωθεί αύριο με βοριάδες, χαμηλές θερμοκρασίες και επιλεκτικά χιονόνερο ή χιόνι.

Μάλιστα δεν αποκλείεται να πέσει χιόνι και στην Αττική.

Πώς οδηγούμε στο χιόνι

Ελέγξτε και εξοπλίστε κατάλληλα το αυτοκίνητο σας.

1. Αλλάξτε, εφόσον έχετε τη δυνατότητα, τα ελαστικά σας με χειμερινά ελαστικά.

2. Προσθέστε την κατάλληλη ποσότητα αντιπηκτικού στο ψυγείο της μηχανής.

3. Ελέγξτε την μπαταρία για να βεβαιωθείτε ότι έχετε αρκετή ισχύ για τις εκκινήσεις στις χαμηλές θερμοκρασίες του χειμώνα.

4. Ελέγξτε τα φρένα σας. Εάν τα φρένα δεν έχουν την σωστή κατανομή, δεν αποδίδουν σωστά και το αυτοκίνητο μπορεί να «τραβάει» αριστερά ή δεξιά κατά το φρενάρισμα.

5. Έχετε μαζί σας εξοπλισμό ανάγκης. Αλυσίδες, φακός, μια κουβέρτα, ένα πτυοσκάπανο, μια ξύστρα χιονιού και γάντια είναι απαραίτητα.

6. Ελέγξτε το καλοριφέρ.

7. Χρησιμοποιήστε τα κατάλληλα υγρά για το παρμπρίζ. Με κατάλληλους υαλοκαθαριστήρες, ένα αντιψυκτικό διάλυμα θα κρατά πάντα καθαρό το παρμπρίζ.

Οδηγίες κατά την οδήγηση

1. Φροντίζετε πριν από κάθε μετακίνηση σε χιόνια, το ρεζερβουάρ σας να είναι, για κάθε ενδεχόμενο, πάντα γεμάτο με καύσιμα.

2. Η απόσταση ακινητοποίησης στο χιόνι και τον πάγο είναι 10 φορές υψηλότερη από ότι είναι στο στεγνό οδόστρωμα.

3. Τετραπλασιάστε την απόσταση ασφαλείας. Η απόσταση ανάμεσα σε εσάς και το προπορευόμενο αυτοκίνητο θα σας δώσει αρκετό χρόνο να σταματήσετε.

4. Προσπαθήστε να προβλέπετε τις κινήσεις των άλλων αλλά και την επόμενη κίνηση σας για να έχετε περισσότερο χρόνο χειρισμών και αντίδρασης.

5. Τα φώτα διασταυρώσεως (μεσαία) τα έχουμε πάντα αναμμένα, ώστε να μας βλέπουν και για να μην πιάνουν χιόνι.

6. Όταν πρόκειται να ακινητοποιήσετε για ώρες το αυτοκίνητό σας μην τραβάτε το χειρόφρενο γιατί παγώνει και δεν επανέρχεται.

10. Αν υποψιάζεστε ότι θα χιονίσει, σηκώστε τους υαλοκαθαριστήρες από το παρμπρίζ για να μην κολλήσουν με τον πάγο πάνω στο παρμπρίζ.

11. Ξεκινάτε με πολύ λίγο γκάζι πατινάροντας ελαφρά τον συμπλέκτη. Προσπαθήστε να αλλάζετε ταχύτητες όσο πιο απαλά και λιγότερο γίνεται.

12. Κατά την αλλαγή κατεύθυνσης, οι χειρισμοί πρέπει να είναι αργοί και προοδευτικοί, αφού πάνω στο χιόνι και ειδικά στον πάγο η αλλαγή πορείας και γενικά η μεταβολή της κινητικής κατάστασης του αυτοκινήτου πρέπει να είναι όσο το δυνατόν ομαλότερη.

13. Όταν γλιστράτε στο χιόνι και αυτό μπορεί να είναι συνεχές… Οδηγείστε προς την πλευρά τις ολίσθησης, μη φρενάρετε απότομα, αλλά, πατήστε το συμπλέκτη (αυτό θα προσφέρει στους τροχούς περισσότερη πλευρική πρόσφυση) διορθώστε την πορεία με απαλές κινήσεις στο τιμόνι και φρενάρετε μαλακά, αν χρειαστεί!

14. Επιταχύνουμε σταδιακά, οδηγούμε σε χαμηλές στροφές και αλλάζουμε ταχύτητα όσο το δυνατόν γρηγορότερα. Κατεβαίνουμε, αν χρειαστεί, στη δεύτερη ταχύτητα για να μειώσουμε το γλίστρημα των ελαστικών μας.

15. Αν γλιστράμε, οδηγούμε προς την κατεύθυνση που πάει το αυτοκίνητο, για παράδειγμα, αν το πίσω μέρος γλιστρά προς τα δεξιά, στρίβουμε το τιμόνι προς τα δεξιά. Δεν αφήνουμε το τιμόνι ούτε πατάμε φρένο.

16. Αν ο δρόμος δεν έχει περαστεί με αλάτι ή χαλίκι, προσέχουμε την οδήγηση πάνω στις ροδιές που έχουν σχηματίσει άλλα οχήματα μιας και το συμπιεσμένο χιόνι είναι πιο ολισθηρό από το φρέσκο.

17.Τα γυαλιά ηλίου μειώνουν την ενοχλητική λάμψη του χαμηλού χειμωνιάτικου ήλιου και του χιονιού.

18. Επιλέξτε να ταξιδέψετε κατά τη διάρκεια της ημέρας και ενημερωθείτε για την κατάσταση του οδικού δικτύου πριν την αναχώρησή σας.

19. Βεβαιωθείτε ότι έχετε μαζί σας αντιολισθητικές αλυσίδες, σύμφωνες με τις προδιαγραφές του οχήματός σας, καθώς και ότι γνωρίζετε πώς να τις τοποθετείτε.

20. Οι αλυσίδες τοποθετούνται πάντα στους κινητήριους τροχούς του οχήματος. Στα οχήματα που διαθέτουν μόνιμη τετρακίνηση, τοποθετούνται στους εμπρόσθιους τροχούς. Η ταχύτητα ενός οχήματος που «φορά» αλυσίδες δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 40 χλμ./ώρα σε χιονισμένο οδόστρωμα. Διαφορετικά, υπάρχει κίνδυνος να καταστραφούν οι αλυσίδες και να προξενήσουν βλάβη στο όχημά μας.

Αν «κολλήσετε» σε χιόνι

Οδηγούμε με απαλές κινήσεις, φροντίζοντας να μην πατάμε δυνατά το γκάζι. Με τον τρόπο αυτό διασφαλίζουμε ότι οι κινητήριοι τροχοί θα έχουν πάντα επαρκή πρόσφυση.
Κρατάμε μεγάλη απόσταση ασφαλείας από το προπορευόμενο όχημα (πολλαπλάσια από αυτή που θα κρατούσαμε αν το οδόστρωμα ήταν στεγνό).
Κρατάμε την ταχύτητά μας χαμηλά. Για να φρενάρουμε κατεβάζουμε ταχύτητα και αποφεύγουμε να χρησιμοποιούμε το πεντάλ του φρένου. Στην κατηφόρα επιλέγουμε 1η ή 2η ταχύτητα.
Αποφεύγουμε τις προσπεράσεις και προσπαθούμε να οδηγούμε ήρεμα και χωρίς βιασύνε

Πηγή: newsbeast.gr