Κενεβέζος στο 24Η: “Το νέο σχέδιο διορισμού δεν είναι τέλειο, αλλά προσπαθούμε να το κάνουμε”

Της Μαρίας Χριστοδούλου

Σάλος επικρατεί στον τομέα της Παιδείας στην Κύπρο. Aπό τότε που ανακοινώθηκε το νέο σύστημα διορισμού στα δημόσια σχολεία  ξέσπασε “θύελλα αντιδράσεων”.

Η παιδεία μας, “ο δεύτερος ήλιος για τους ανθρώπους”, όπως την αποκάλεσε ο Πλάτωνας, νοσεί. Όλοι έχουν ως απώτερο σκοπό τον εκσυγχρονισμό του εκπαιδευτικού συστήματος στην Κύπρο, αλλά κάνοντας ένα βήμα μπροστά, γυρίζουν δέκα πίσω εξαιτίας της κόντρας μεταξύ του Υπουργείου και  της πλειοψηφίας των εκπαιδευτικών για τις αλλαγές στον τομέα της παιδείας.


Διαβάστε επίσης:

Θέμα 24H: Κραυγή απόγνωσης από τους αδιόριστους εκπαιδευτικούς

Υπ. Παιδείας: Εκσυγχρονισμός του συστήματος διορισμού στην εκπαίδευση

Κόντρα ΟΕΛΜΕΚ – Υπουργού Παιδείας

Πρόεδρος ΠΟΕΔ στο 24Η: «Ύποπτες οι νέες ρυθμίσεις του διορισμού των εκπαιδευτικών»

Έρχεται νέο σύστημα διορισμού εκπαιδευτικών από το 2015


Yπουργός Παιδείας: Θεωρεί πως με το νέο σύστημα διορισμού, ξεπερνούμε το «αγκάθι» του ρουσφετιού 

To 24H επικοινώνησε με τον Υπουργό Παιδείας Κυριάκο Κενεβέζο και του ζήτησε να τοποθετηθεί στα «πυρά» που εξαπολύουν εναντίον του οι συντεχνίες των εκπαιδευτικών.

Ο ίδιος ισχυρίστηκε πως έστειλε την πρόταση του για το νέο σύστημα διορισμού εκπαιδευτικών στους συνδικαλιστές μήνες πριν την επίσημη ανακοίνωση του Υπουργείου, τη στιγμή που όλοι τον κατηγορούν πως δε δέχεται να κάνει ανοικτό διάλογο.

«Υπάρχει μια διαδικασία δομημένου διαλόγου», είπε συγκεκριμένα. «Το δέχομαι πως έχουν αρνητική στάση, αλλά ακούμε τις προτάσεις τους και καταθέτουμε την πρόταση μας», συμπλήρωσε ο κύριος Κενεβέζος.

Υποστήριξε ο Υπουργός πως το νέο σύστημα διορισμού εκπαιδευτικών, δίνει την ευκαιρία στους νέους εκπαιδευτικούς να δοκιμαστούν, με την ελπίδα ότι θα συμβάλουν στον εκσυχρονισμό.

Αξίζει προσοχής η παραδοχή του ίδιου του Υπουργού Παιδείας, ότι το νέο σύστημα που προτείνει η Κυβέρνηση, δεν είναι τέλειο, ωστόσο είναι μια καλή πρόταση στην οποία όπως είπε «προσθέτουμε και αφαιρούμε με σκοπό να αποτελέσει μια εκσυχρονισμένη  πρόταση».

Ακόμη  ο κ. Κενεβέζος θεωρεί πως με το νέο σύστημα διορισμού, ξεπερνούμε το «αγκάθι» του ρουσφετιού και δημιουργούμε ένα αξιοκρατικό σύστημα χωρίς παρεμβάσεις, τη στιγμή που η ΟΕΛΜΕΚ τον κατηγορεί για καλλιέργεια αναξιοκρατίαςΣτη συνέχεια ο Υπουργός ρωτήθηκε για το θέμα των διπλοθεσιτών καθηγητών στα Κρατικά Ινστιτούτα. Ο κ. Κενεβέζος υποστήριξε πως δεν υπάρχει τέτοια περίπτωση και κανένας διορισμένος εκπαιδευτικός δεν διδάσκει στα κρατικά εφόσον δόθηκε προτεραιότητα σε άνεργους εκπαιδευτικούς.

ΟΕΛΜΕΚ: Φτάσαμε σε AΔΙΕΞΟΔΟ με τον Υπουργό

Ο Πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ, Θέμης Πολυβίου κι ο Γενικός Γραμματέας, Δημήτρης Ταλιαδώρος, εξέφρασαν τους φόβους και τις ανησυχίες τους για το νέο σύστημα διορισμού εκπαιδευτικών σε συνέντευξη τους στο 24Η.

Θεωρούν πως με την πρόταση της Κυβέρνησης αδικούνται εκπαιδευτικοί οι οποίοι βρίσκονται εδώ και πολλά χρόνια στην εκπαίδευση. «Οι εξετάσεις δεν κάνουν το εκπαιδευτή καλύτερο, οι ικανότητες του δεν μπορούν να μετρηθούν με εξετάσεις», τόνισε ο κ. Ταλιαδώρος στο 24Η.

“Η λίστα με τους προς διορισμό καθηγητές είναι εντελώς πλασματική. Οι περισσότεροι από αυτούς ασχολούνται με κάτι άλλο”, συμπλήρωσε τονίζοντας κατηγορηματικά πώς ούτε με τη νέα πρόταση του Υπουργου θα υπάρξει λύση στο πρόβλημα του διορισμού.

Η ΟΕΛΜΕΚ ισχυρίζεται πως τα προβλήματα στον δημόσιο τομέα της εκπαίδευσης ποικίλουν και το Υπουργείο Παιδείας δεν κάνει κάτι ουσιαστικό, παρά μόνο να αποφασίζει χωρίς διάλογος για αλλαγές στα σχολεία του μέλλοντος.

“Οι συναντήσεις μας με τον Υπουργό Παιδείας, έχουν καταλήξει σε αδιέξοδο”, συμπλήρωσε ο κύριος Ταλιαδώρος. Ωστόσο, ο κ. Πολυβίου σε ερώτηση που αφορά την παραπαιδεία, έκανε ξεκάθαρο πως η ΟΕΛΜΕΚ τάσσεται κατά των ιδιωτικών φροντιστηρίων, είτε νόμιμων είτε παράνομων θεωρώντας πως τα φροντιστήρια πρέπει να γίνονται στα πλαίσια του σχολικού προγράμματος.

Ιδιωτικά Φροντιστήρια: Το νέο σύστημα μας δίνει δουλειά, τα Κρατικά Ινστιτούτα αποτελούν “πλήγμα” για εμάς

Το 24Η ήρθε σε επικοινωνία και με τον Πρόεδρο των Ιδιωτικών Φροντιστηρίων Κύπρου, κ. Γιώργο Γαβριήλ.

Σκοπός του συνδέσμου είναι η προώθηση των συμφερόντων του ιδιωτικού τομέα και η εκστρατεία κατά των παρανόμων. Ο κ. Γαβριήλ δήλωσε κατηγορηματικά στο 24Η πως στην Κύπρο οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί μαθαίνουν με το μαύρο χρήμα. “Είτε σε 2 άτομα κάνεις φροντιστήριο είτε σε 102 χωρίς να έχεις άδεια φροντιστηρίου ή να πληρώνεις κοινωνικές ασφαλίσεις, είσαι παράνομος”, είπε συγκεκριμένα.

Ρωτήσαμε τον Πρόεδρο του συνδέσμου, σχετικά με τις τιμές των φροντιστηρίων και μας ανέφερε πως διαφέρουν ανά επαρχία. Το μόνο σίγουρο είναι πως στην πρωτεύουσα οι τιμές είναι πιο υψηλές.

Ωστόσο, «ο ίδιος ο σύνδεσμος προτρέπει τα φροντιστήρια να χαμηλώσουν το κόστος των διδάκτρων και να βλέπουν την κάθε περίπτωση ξεχωριστά», είπε ο κ. Γαβριήλ.

Υπέρ του νέου συστήματος διορισμού εκπαιδευτικών τάσσεται ο Σύνδεσμος Ιδιωτικών Φροντιστηρίων Κύπρου.

«Έχουμε δικαιωθεί! Αναγνωρίζεται ένα αίτημα του συνδέσμου με το νέο σύστημα, η προϋπηρεσία. Αν αλλάξει το σύστημα θα εξαλειφθεί η παρανομία. Όλοι θα αναζητούν δουλειά σε εγκεκριμένα από το Υπουργείο Παιδείας». Σύμφωνα με τον κ. Γαβριήλ, το να ανοίξεις ένα ιδιωτικό φροντιστήριο και ιδίως εν καιρώ κρίσης, αποτελεί μεγάλο ρίσκο. Αλλά είναι προτιμότερο να ρισκάρεις παρά να έχεις ποινικό μητρώο λερωμένο και να πληρώνεις χιλιάδες στον ΦΠΑ.

Η τρέχουσα νομοθεσία του Υπουργείου Παιδείας, για να σου δοθεί άδεια λειτουργίας ενός εγκεκριμένου ιδιωτικού φροντιστηρίου, ορίζει πως πέρα από τα αναγνωρισμένα πτυχία και τους εκπαιδευμένους καθηγητές, οι κτιριακές εγκαταστάσεις, να αποτελούνται από:

– αίθουσες διδασκαλίας με δύο χώρους στάθμευσης για την κάθε αίθουσα

-3 τουαλέτες (ανδρών, γυναικών, αναπήρων)

-αίθουσα υποδοχής/αναμονής

-αντιστοιχία 1.5 τετραγωνικό μέτρο ανά μαθητή

Να γιατί η πλειοψηφία των νέων αδιόριστων εκπαιδευτικών «παρανομεί». Στην αρχή της καριέρας τους είναι δύσκολο να βρεθεί το κεφάλαιο για να “χτίσουν” την επιχείρηση τους, επομένως επιλέγουν την Κύπρο του μαύρου χρήματος, όπως υποστήριξε κι ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Ιδιωτικών Φροντιστηρίων.

Τα Κρατικά Ινστιτούτα Κύπρου «πλήττουν» το επάγγελμα μας, υποστηρίζει ο κ. Γαβριήλ. «Είμαστε η μόνη χώρα με Κρατικά Ινστιτούτα. Στοιχίζουν στο κράτος εκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο και οι καθηγητές τους ακριβοπληρώνονται. Ο κόσμος τα προτιμά διότι τα δίδακτρα είναι πιο φθηνά. Εμείς προτείναμε στο κράτος να πληρώνει μόνο για τις ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού, στέλνοντας τους σε ιδιωτικά φροντιστήρια ώστε να έχουμε και εμείς δουλειά και ταυτόχρονα να μειωθούν τα έσοδα του κράτους 50 %. Δε λάβαμε καμία απάντηση!»

Διαδικτυακό φροντιστήριο: O “εκσυγχρονισμός” της παιδείας;

Το πρώτο διαδικτυακό φροντιστήριο στην Κύπρο είναι γεγονός.

Το 24Η επικοινώνησε με τον πρωτοπόρο του διαδικτυακού φροντιστηρίου κ. Αντρέα Νικολάου για να μάθει περισσότερα.

“Η κρίση οδηγεί στο διαδικτυακό φροντιστήριο”. Όπως μας είπε ο κ.Νικολάου “Το διαδικτυακό φροντιστήριο, καλύπτει όλο το φάσμα των μαθημάτων, με τη μέθοδο της τηλεκπαίδευσης και προσφέρει υψηλής ποιότητας μάθηση σε χαμηλές τιμές”. 

“Ζούμε στην εποχή του Ιnternet, από μικρή ηλικία τα παιδιά έχουν επαφή με αυτό, οι σύγχρονες γενιές είναι ψηφιακές” είπε ο κ.Νικολάου.”Οι έρευνες δείχνουν πως γίνεται καλύτερη κατανόηση της γνώσης μέσα από το διαδίκτυο, συμπλήρωσε.”

Οι εμπνευστές του διαδικτυακού φροντιστηρίου στην Κύπρο θεωρούν πως αποτελεί τη λύση στην κρίση και είναι μια εναλλακτική μορφή μάθησης στον αιώνα που ζούμε για τους πιο κάτω λόγους:

-Χρησιμοποιεί όλα τα σύγχρονα μέσα για να πετύχει σωστή και εποικοδομητική εκπαιδευτική διαδικασία.

-Υπάρχουν καθηγητές όλων των ειδικοτήτων, άρτια εκπαιδευμένοι, ακολουθώντας τα αναλυτικά προγράμματα του Υπουργείου Παιδείας και έχουν όρεξη για δουλειά.

-Οι τιμές είναι πιο χαμηλές από τα συμβατικά φροντιστήρια, 30% πιο φθηνά, λόγω εξοικονόμησης σε μεταφορικά, εξοικονόμησης χρόνου μαθητή και κηδεμόνων – γονέων, πιο άνετη προσφορά μάθησης κι ο χώρος διδασκαλίας είναι η άνεση του σπιτιού του μαθητή.

-Ο μαθητής ελέγχεται με διάφορα διαγνωστικά μέσα και στην ασύγχρονη και στη σύγχρονη μάθηση, ενώ ο κηδεμόνας – γονιός μπορεί να ελέγχει την παρουσία ή όχι του παιδιού του στο μάθημα και την πρόοδο του παιδιού του.

-Χρησιμοποιούνται μοντέρνα συστήματα τεχνολογίας.

“Η eLearning μάθηση χρησιμοποιείται ανά το παγκοσμιο γιατί όχι και στην Κύπρο”, αναρωτιέται ο κ. Νικολάου.

Ποιο θα είναι το μέλλον της παιδείας μας;

Το νέο σύστημα διορισμού στην εκπαιδευση μπορεί να αποτελέσει τη λύση στο μεγαλύτερο πρόβλημα της παιδείας στην Κύπρο καταργώντας το απαρχαιωμένο σύστημα διορισμού;

Οι αδιόριστοι θα επιλέγουν ιδιωτικά φροντιστήρια για να εργαστούν και να αποκτήσουν την εμπειρία που απαιτεί το νέο σύστημα διορισμού;

Το διαδίκτυο είναι η λύση στην ανεργία;

Ερωτήματα τα οποία παραμένουν αναπάντητα εάν δεν βρεθεί μια κοινή πορεία πλεύσης ανάμεσα σε εκπαιδευτικούς και Υπουργείο Παιδείας.