Στο ένα δις εκτιμάται το κόστος της γραφειοκρατίας

Σε κάποια μείωση του κόστους του ενός δισεκατομμυρίου που κοστίζει η γραφειοκρατία προσδοκεί η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Εμπορίου με την πιλοτική εφαρμογή του προγράμματος ηλεκτρονικής διακυβέρνησης «Αριάδνη». Ταυτόχρονα τα μέλη της διαπιστώνουν καθυστερήσεις στη λήψη αποφασιστικών μέτρων περιορισμού της γραφειοκρατίας και ζητούν πολιτικές αποφάσεις που θα επιφέρουν τομές.


Διαβάστε επίσης:

Η τεχνολογία μπαίνει για τα καλά στις Κυπριακές Κυβερνητικές πύλες


Ο Πρόεδρος της Επιτροπής Λευτέρης Χριστοφόρου ανέφερε ότι κατά τη σημερινή συνεδρία της Επιτροπής που συζητήθηκε εκ νέου το κόστος της γραφειοκρατίας, είπε ότι διαπιστώθηκε με λύπη ότι  ο τόπος  καταβάλλει γραφειοκρατικό κόστος σχεδόν 1δις ετησίως και ανέφερε ότι τόσο για την κοινωνία όσο και την οικονομία το κόστος των ορθωμένων τειχών της γραφειοκρατίας δεν αφήνει άλλη επιλογή παρά να αγωνιστούμε με χίλιους τρόπους και με νομοθετικές ρυθμίσεις- όπου κριθεί σκόπιμο- για να κατεδαφίσουμε τα τείχη.

Ο κ. Χριστοφόρου ανέφερε περαιτέρω ότι είναι αδιανόητο ο τόπος να διέρχεται από αυτή την κρίση και να μην γίνεται καμία προσπάθεια για μείωση της γραφειοκρατίας που θα αποτελεί  η πρώτη φορά «αναίμακτο» τρόπο εξοικονομήσεων.

Ο Πρόεδρος της Επιτροπής Εμπορίου είπε ότι κρίνεται υψίστης σημασίας η εφαρμογή του προγράμματος Αριάδνη που θα εξοικονομήσει δεκάδες εκατομμύρια και στηρίζεται το πρόγραμμα ηλεκτρονικής διακυβέρνησης θα έπρεπε να είχε ήδη εφαρμοστεί.

Ο κάθε Κύπριος πολίτης θα πρέπει να εξυπηρετείται χωρίς να μετρά χαμένες εργατοώρες, χωρίς τη χαρτούρα που υπάρχει σήμερα, είπε, ανέφερε ότι μόνο το κόστος του χαρτιού στη δημόσια υπηρεσία είναι μερικές δεκάδες εκατομμύρια και καταλήγοντας είπε ότι το κόστος του χαρτιού που χρησιμοποιεί το Υπουργικό Συμβούλιο ανέρχεται σε 2 εκατομμύρια.

Ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ Κώστα Κώστα ανέφερε ότι παρά το γεγονός ότι έγιναν μελέτες για περιορισμό της γραφειοκρατίας που κόστισαν εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ στο κράτος, το πρόβλημα παραμένει σοβαρό και η κατάσταση χωρίς βελτίωση.

Ο κ. Κώστα πρόσθεσε ότι το Υπουργείο Οικονομικών ανέφερε στην Επιτροπή Εμπορίου ότι το ετήσιο κόστος της γραφειοκρατίας είναι περίπου ένα δις, εκ των οποίων τα 700 εκ. είναι διοικητικό κόστος για οκτώ τομείς της δημόσιας υπηρεσίας και ως εκ τούτου το ποσό θα εκτοξευτεί σε δις ευρώ εάν υπολογιστεί στο κόστος σε ολόκληρη τη δημόσια υπηρεσία, ενώ ταυτόχρονα η γραφειοκρατία ταλαιπωρεί του πολίτες και οδηγεί στην απώλεια επενδύσεων.

Ο κ. Κώστα ανέφερε ότι το πρόγραμμα Αριάδνη που εκπόνησε η προηγούμενη Κυβέρνηση,  θα τεθεί σε πιλοτική εφαρμογή στις 20 Μαρτίου  διασυνδέοντας ηλεκτρονικά 36 υπηρεσίες του δημοσίου τομέα θα βοηθήσει ώστε να περιοριστεί, αλλά δεν θα επιλύσει το πρόβλημα.

Ο κ. Κώστα είπε ότι το ΑΚΕΛ πιστεύει ότι απαιτείται η πολιτική βούληση της Κυβέρνησης για τομές και μεταρρυθμίσεις και για να προχωρήσει η ηλεκτρονική διακυβέρνηση και ότι περαιτέρω απαιτείται αλλαγή νοοτροπίας σε κάποια κυβερνητικά τμήματα στα οποία παρατηρείται αδικαιολόγητα μεγάλη καθυστέρηση στην εξέταση αιτήσεων.

Ο Βουλευτής του ΚΣ ΕΔΕΚ Γιώργος Βαρνάβα αφού ανέφερε ότι το κόστος της γραφειοκρατίας συζητείται από την Επιτροπή Εμπορίου για πολλοστή φορά, πρόσθεσε ότι το κόστος της γραφειοκρατίας υπολογίζεται σε εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ και  ακουμπά και το δισεκατομμύριο.

Πρόσθεσε πως παρά τις συζητήσεις δεν γίνεται απολύτως τίποτε εκτός από μελέτες επί των μελετών και διατύπωσε τη θέση ότι πρέπει να ληφθεί πολιτική απόφαση για απλοποίηση των διαδικασιών στα δημόσια τμήματα το πρόβλημα θα μεγαλώνει συνεχώς.

«Είναι αδιανόητο εν καιρώ οικονομικής κρίσης» το κόστος λειτουργίας της δημόσιας υπηρεσίας να ανέρχεται σε αυτό το επίπεδο και κάλεσε τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας που έχει κάνει δηλώσεις επί του προβλήματος αυτού και τα αρμίδια τμήματα να καταθέσουν τροποποιήσεις της νομοθεσίας για απλοποίηση των διαδικασιών και να πάρουν πολιτική απόφαση για  αλλαγή του τρόπου λειτουργίας της δημόσιας υπηρεσίας.

Απαντώντας σε ερώτηση ο κ. Βαρνάβα είπε πως το κόστος της γραφειοκρατίας από οκτώ υπηρεσίες, εκτός της Πολεοδομίας και του Κτηματολογίου ήταν 1 δις το κόστος επιβάρυνσης των πολιτών και 600.000 με 700.000 εκ. το κόστος των κυβερνητικών τμημάτων.

Ο Βουλευτής του Κινήματος Οικολόγων Γιώργος Περδίκης παρατήρησε ότι μεταξύ άλλων μέσα από τις γραφειοκρατικές διαδικασίες παρατηρείται απαράδεκτη κατάχρηση χαρτιού και έφερε ως παράδειγμα το γεγονός ότι το κάθε νομοσχέδιο φωτοτυπείται και αποστέλλεται στη Βουλή σε 100 αντίγραφα.

Πηγή: KYΠΕ