Success Story: Γιώργος Παπαδόπουλος

{loadposition ba_textlink}

Η πρώτη επαφή του Γιώργου Παπαδόπουλου με την ζωγραφική και την αγιογραφία έγινε από πολύ μικρή ηλικία όταν άρχισε να απεικονίζει εικόνες από εκκλησίες της περιοχής του.

«Όταν ήμουν πολύ μικρός με εντυπωσίαζαν οι παλαιές αγιογραφίες, ένοιωθα μια αφοσίωση, να τις απεικονίσω, παίζοντας με χρώματα και ξεφεύγοντας από το στερεότυπο παλιό ήθελα να τους δώσω ζωή», μας είπε όταν τον συναντήσαμε στον καθιερωμένο πρωινό του καφέ σε προάστιο της Λευκωσία.

«Ήθελα να δημιουργήσω σχήματα με έντονο σουρεαλισμό. Παράλληλα με τις Ορθόδοξες καθιερωμένες τεχνικές ήθελα να δώσω μια άλλη πτυχή στην αγιογραφία, την δική μου προσέγγιση», πρόσθεσε.

Ο διάσημος Κύπριος καλλιτέχνης Τηλέμαχος Κάνθος, αναφερόμενος στον Γιώργο είπε ότι «το ταλέντο, την αξιοπρέπεια και την ευαισθησία που αρμόζουν σε ένα γνήσιο τεχνίτη του χρωστήρα θα τα βρεις στον Γιώργο Παπαδόπουλο».

Από πολύ μικρός ο Γιώργος ήταν θαμώνας της παλιάς, κατεχόμενης τώρα, εκκλησίας του Αγίου Γεωργίου όπου βοηθούσε σε διάφορες εργασίες της εκκλησιάς.

«Οι Άγιοι και η Θεία Πρόνοια είναι για μένα στήριγμα αντλώντας ελπίδα και πίστη. Όταν είμαι απογοητευμένος ή πικραμένος πιστεύω ότι υπάρχει κάτι που με βοηθά να προχωρήσω».

Οι εικόνες του Γιώργου, ο οποίος αποθανατίζει την Ορθόδοξη πίστη για 30 χρόνια, θεωρούνται από εμπειρογνώμονες μοναδικές, ξεχωριστές, περιζήτητες και εμπλουτισμένες με τέχνη και χρώμα και πωλούνται μέχρι και 500 ευρώ η κάθε μια.

«Παράλληλα με τις ορθόδοξες Βυζαντινές αγιογραφίες ζωγραφίζω πίνακες με Βυζαντινή τεχνική (αυγοτέμπερα ή λάδι)».

«Για να ολοκληρωθεί μια εικόνα χρειάζεται να μελετηθεί ο βίος του Αγίου για να μπορεί ο ζωγράφος να προσεγγίσει το πνεύμα και την πίστη του ο οποίος υπήρξε θνητός όπως τον κάθε ένα από εμάς», μας ανέφερε, δείχνοντας μας μια υπέροχη δημιουργία του Ιωάννη του Προδρόμου.

Το δυναμικό του ταλέντο αναγνωρίστηκε νωρίς από τον Τηλέμαχο Κάνθο, τον Αντρέα Φαρμακά και τον Γιώργο Γεωργίου (τον οποίο παρουσιάσαμε στην προηγούμενη έκδοση της εφημερίδας μας) από τους οποίος πήρε πολλά στοιχεία και τεχνικές, αφού η επιρροή τους ήταν έντονη στην διαμόρφωση του προσωπικού χαρακτήρα της ζωγραφικής του, η οποία έγκειται στην δυναμική σύνθεση των χρωμάτων και την ρεαλιστική αξία των μορφών.

Οι πίνακες του Γιώργου παρουσιάζουν και τοπία που χαρακτηρίζονται από την ζωηρότητα των χρωμάτων και διαστάσεων του χώρου.

Ο ίδιος πιστεύει ότι «η ζωγραφική είναι περιπέτεια της ύλης».

«Χρησιμοποιώ οποιοδήποτε μέσο θεωρώ πρόσφορο, πέρα από το αν είναι νομιμοποιημένη από την έως τώρα πρακτική, αρκεί να το απαιτεί η αναγκαιότητα της στιγμής».

Ο Γιώργος, λυτρωμένος από κανόνες και ορισμούς με την χαρά της ζωγραφικής και μόνο, στήνει το δικό του σκηνικό παιγνίδι.

«Αυτό σημαίνει ότι δεν ακολουθώ κανόνες και μπορώ να βρω οτιδήποτε μπροστά μου και να το θεωρήσω τέχνη. Μπορώ για παράδειγμα να ζωγραφίσω πάνω σε μια πέτρα, σε ένα πιάτο, σε μια παλιά θήκη ψωμιών, πάνω σε μια παλιά πόρτα, σε ένα κομμάτι πεταμένο παλιό ξύλο που κανείς δεν υπολογίζει».

Πολύ συχνά τα Σαββατοκύριακα θα τον δείτε να κατευθύνεται προς το ορεινό χωριό των γονιών του, το Γούρι, όπου η φύση και η παράδοση τον εμπνέουν και τον αναζωογονούν για να δημιουργήσει.

«Δεν υπάρχουν συγκεκριμένες στιγμές για να ζωγραφίσω, μπορεί να είναι πολύ νωρίς το πρωί, το βράδυ, μεσάνυχτα η κάθε στιγμή», μας είπε παραδεχόμενος ότι είναι αρχικά αυτοδίδακτος και αργότερα παρακολούθησε μαθήματα αγιογραφίας και ζωγραφικής κοντά σε δασκάλους στην Ελλάδα και Ιταλία.

Ο Γιώργος επισκέφτηκε και το Άγιο Όρος απορροφώντας και την εκεί γνώση.

«Στις αγιογραφίες διδάχτηκα τα στοιχειώδη για την χρησιμοποίηση των βυζαντινών τεμπερών αυγού από τους μοναχούς του Αγίου Όρους», μας απεκάλυψε.

«Παίζω με τον χρόνο και προτείνω χρώματα λαμπρά, μαβιά, να είναι όλα ωραία και φωτισμένα. Ανακαλώ το θαύμα που ξεχάσαμε στην παιδική ηλικία, ξεχνιέμαι κι ίδιος σαν παιδί στο παιγνίδι μου».
«H δημιουργία και η ιδία η ζωή συμβαδίζουν πάντα μαζί και πάντα μπροστά», μας είπε.

Το ζωγραφικό έργο του Γιώργου είναι σκορπισμένο ανά την υφήλιο

Ο Γιώργος ταξίδεψε την ζωγραφική του στο εξωτερικό , σε χώρες όπως τον Καναδά, Ηνωμένες Πολιτείες, Μεγάλη Βρετανία, Ιταλία, Αυστραλία και Σαουδική Αραβία με εξαιρετική κάθε φορά επιτυχία.

Τα έργα του κοσμούν ιδιωτικές συλλογές

«Το έργο μου χωρίζεται σε θεματικούς κύκλους που μεταξύ τους συνδέονται συνθετικά και σχεδιαστικά».

Δίκαια μπορεί να πει κανείς ότι προσεγγίζουν πολύ υψηλό επίπεδα τέχνης, ξεφεύγοντας πολύ μακριά από το όριο του ερασιτεχνισμού.

Ανήκει στους δημιουργούς που περιτρέχουν το αντικείμενο τους και το ανακαλύπτουν συνεχώς.

Η ζωγραφική του υπήρξε πάντοτε παραστατική και οι συνθέσεις του μνημειακές, ενώ οι τοποθετήσεις πάντα υπακούουν στους κανόνες της ζωγραφικής, όπως αυτό διαπιστώνεται στους πίνακες του.

Η επιμονή του στο να κατανοήσει την αλήθεια της οπτικής εμπειρίας, αποδεσμευμένος από τις πλάνες του υποκειμενισμού, τον οδήγησε σε μια ζωγραφική γεμάτη λιτότητα και ακρίβεια για την λεπτομέρεια. Το εικαστικό παρόλο του Γιώργου περιστοιχίζεται από αντικείμενα- αναφορές σε μια οικειότητα αδιατάρακτη από τον χρόνο.

«Ο χρόνος για μένα είναι η στιγμή, δηλαδή το παρελθόν, το μέλλον και το παρών. Είναι όλα το ίδιο, μαζί η στιγμή που ζούμε. Αυτό που παίζει καίριο ρόλο στη ζωή είναι η κάθε στιγμή που ζούμε», πρόσθεσε.

Στην ζωγραφική του η προσωπική αλήθεια είναι παντού

Από τους πρώτους πίνακες του, όταν ακόμη έψαχνε αμήχανα και διστακτικά σχήματα και χρώματα, μέχρι τους τελευταίους όπου κάθε πινελιά απλώνεται με σιγουριά και τόλμη, η προσωπική του συγκίνηση σαν δακτυλικό αποτύπωμα ποτίζει ανεξίτηλα το ζωγραφικό του τοπίο.

Είναι αυτή η προσωπική συγκίνηση που τελικά μένει, όχι στα μάτια, αλλά στην μνήμη του θεατή.

«Δεν αναζήτησα τίποτε πρωτότυπο- και τι στην αλήθεια μπορεί να θεωρηθεί πρωτότυπο- παρά μόνο μια κηλίδα φως για διάφορα αντικείμενα στο πάτωμα», κατέληξε.

* Διαβάστε δωρεάν την ηλεκτρονική έκδοση της “24” εδώ!