Συνεχίζεται η συζήτηση ΔΗΣΥ-ΡΙΚ για κατάργηση εσόδων από διαφημίσεις

Συνεχίστηκε το πρωί στην Επιτροπή Εσωτερικών της Βουλής η συζήτηση της πρότασης νόμου του Πρόεδρου του ΔΗΣΥ Αβέρωφ Νεοφύτου για κατάργηση των διαφημιστικών εσόδων στο ΡΙΚ.

Ο Πρόεδρος της Επιτροπής Εσωτερικών, βουλευτής του ΑΚΕΛ Γιάννος Λαμάρης εξέφρασε ανησυχία, ακόμη και για απολύσεις σε περίπτωση υπερψήφισης της πρότασης, ενώ έκανε λόγω και για συνταγματικό κώλυμα. Ο βουλευτής του ΔΗΣΥ είπε ότι ή πρόταση αποσκοπεί στη διασφάλιση του ιστορικού ρόλου του ΡΙΚ, αλλά και της πολυφωνίας και της επιβίωσης των υπολοίπων καναλιών, με παράλληλο περιορισμό των εξόδων του Ιδρύματος. Οι δημόσιοι οργανισμοί να επικεντρωθούν στην μείωση της σπατάλης, ήταν το μήνυμα του βουλευτή του Κινήματος Οικολόγων Γιώργου Περδίκη.

Σε δηλώσεις του μετά το πέρας της συνεδρίας, ο κ. Λαμάρης είπε ότι κατά τη συζήτηση διευκρινίστηκαν ερωτήματα που δημιουργούν εύλογες απορίες για την αποτελεσματικότητα και τη δυνατότητα του ΡΙΚ να λειτουργεί, εφόσον η πρόταση ψηφιστεί.

Συμπλήρωσε ότι το ΡΙΚ μείωσε τα τελευταία πέντε χρόνια κατά 30-40% τον προϋπολογισμό του, ενώ ανέφερε ότι «δεν είμαστε ενάντια στο να μειωθεί και άλλο, εφόσον μπορεί να επιτελεί το ρόλο του».

Ανέφερε εξάλλου ότι βάσει χωριστής νομοθεσίας για την κρατική ραδιοτηλεόραση, το ΡΙΚ είναι υποχρεωμένο να παρέχει κάλυψη στο 100% του πληθυσμού της Κυπριακής Δημοκρατίας, ενώ για την ιδιωτική τηλεόραση είναι στο 75%.

 

Ο κ. Λαμάρης ανέφερε ότι η Νομική Υπηρεσία εντοπίζει συνταγματικό κώλυμα στο άρθρο για την ελευθερία του συμβάλλεσθαι, ενώ είπε ότι ζητήθηκε και η άποψη του Υπουργείου Εσωτερικών, που αναμένεται εντός της εβδομάδας. Η πρόσθεση των εισηγητών της πρότασης είναι να παραπεμφθεί στην Ολομέλεια το επόμενο δεκαπενθήμερο.

Ο βουλευτής του ΔΗΣΥ Ανδρέας Κυπριανού ανέφερε από την πλευρά του ότι ο ΔΗΣΥ θέλει να διασφαλίσει τη συνέχιση της πορείας του ΡΙΚ και τον ιστορικό του ρόλο.

Ταυτόχρονα, είπε σκοπός είναι να μπορέσουμε μέσα από την ολοένα μειωμένη διαφημιστική πίτα να επιβιώσουν και οι υπόλοιπο σταθμοί, ώστε να διασφαλίζεται η πολυφωνία και να μειώνεται, μέσω του περιορισμού των εξόδων του ΡΙΚ, το κόστος για τον φορολογούμενο.

Ερωτηθείς αν στόχος είναι να ενισχυθούν τα ιδιωτικά κανάλια, ο κ. Κυπριανού απάντησε αρνητικά, λέγοντας ότι στόχος είναι να μην πληγεί η δυνατότητα των υπολοίπων καναλιών να ανταγωνιστούν το ΡΙΚ, το οποίο λαμβάνει κρατική χορηγία 24 εκ. ευρώ το χρόνο.

Ανέφερε τέλος ότι ο ΔΗΣΥ αναμένει το πρόγραμμα αναδιάρθρωσης αναφορικά με το ρόλο και την αποστολή του ΡΙΚ τα επόμενα χρόνια.

Ο βουλευτής των Οικολόγων Γιώργος Περδίκης είπε ότι μετά από την παρέμβασή του στην Ολομέλεια και αφού έθεσε οκτώ ερωτήματα προς τον εισηγητή της πρότασης και προς το ΡΙΚ «φαίνεται ότι διαμορφώνεται μια συναντίληψη να δοθεί η υπευθυνότητα στην κυβέρνηση, στα πλαίσια της αναδιάρθρωσης του ΡΙΚ, να ασχοληθεί και με αυτό το θέμα».

Εξέφρασε την άποψη ότι ο εισηγητής της πρότασης θα δεχθεί την άποψη των υπολοίπων κομμάτων για  να υπάρξει συζήτηση της πρότασης μέσα στα πλαίσια μιας γενικότερης αναδιάρθρωσης και αναπροσανατολισμού του ρολού του ΡΙΚ μέσα στο 2014.

Ξεκαθάρισε, επίσης, ότι η πρόταση νόμου δεν μπήκε για να αφαιρέσει διαφήμιση από το ΡΙΚ και να τη δώσει στα ιδιωτικά κανάλια. «Το πιο πιθανό είναι ότι με τις συνθήκες της σημερινής κρίσης θα αφαιρέσει από την αγορά».

Είπε ακόμα ότι οι δημόσιοι οργανισμοί «πρέπει να επικεντρωθούν στη μείωση της σπατάλης, στην εξοικονόμηση πόρων και στην καλύτερη διαχείριση του δημόσιου χρήματος».

«Αυτό που δεν θέλουμε να έχουν είναι σπατάλη, λίπος, έξοδα αχρείαστα και πολυτέλειες», είπε.

Ο αναπληρωτής γενικός διευθυντής του ΡΙΚ Γρηγόρης Μαλιώτης δήλωσε εντός της Επιτροπής ότι ο προϋπολογισμός του Ιδρύματος θα ανέλθει στα 27 εκ. ευρώ για το 2014, μειωμένος κατά 7,5 εκ ευρώ.

Πρόσθεσε ότι τα 24,3 εκ. θα προέλθουν από κρατική χορηγία, ενώ τα υπόλοιπα από διαφημίσεις, για να συμπληρώσει ότι «όπως είμαστε σήμερα δεν βγαίνουμε».

Τέλος, ανέφερε ότι τα έσοδα του ΡΙΚ από διαφημίσεις στο ραδιόφωνο και την τηλεόραση ανέρχονται μέχρι στιγμής στα €2 εκ., ενώ εκτίμησε ότι μέχρι το τέλος του χρόνου θα ανέλθουν σε άλλα €3 εκ. Είπε επίσης ότι το 2012, τα διαφημιστικά έσοδα ανήλθαν στα €4 εκ.

Πηγή: KYΠΕ