Ταυτοποίηση χρηστών καρτοκινητής: Πάει Ολομέλεια μετά από 15 χρόνια συζήτησης

Νομική Υπηρεσία, Αστυνομία και ΚΥΠ θέλουν την ταυτοποίηση – Προβληματίζονται οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας

Tέλος στην ανωνυμία των κατόχων προπληρωμένων καρτών κινητής τηλεφωνίας θέλει να βάλει πρόταση νόμου η οποία κατατέθηκε από το 2009 στη Βουλή.

Τελικά, μετά από 15 χρόνια και μετά από ένα μαραθώνιο συζητήσεων η εν λόγω πρόταση νόμου θα βρεθεί την Πέμπτη 25/4 ενώπιον της Ολομέλειας της Βουλής προς ψήφιση.

Σκοπός της πρότασης νόμου είναι η θέσπιση νομοθετικού πλαισίου για την ταυτοποίηση των κατόχων και χρηστών εξοπλισμού και υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας προπληρωμένου χρόνου ομιλίας για σκοπούς διαφύλαξης της ασφάλειας και προστασίας της δημόσιας τάξης και των πολιτών γενικότερα από τη διάπραξη αδικημάτων.

Να σημειωθεί πώς σήμερα μπορεί όποιος θέλει να προμηθευτεί και να χρησιμοποιήσει τις εν λόγω κάρτες υπό το καθεστώς ανωνυμίας, κάτι που αποτελεί σημαντικό εμπόδιο στην εξιχνίαση πολλών και σοβαρών εγκλημάτων από τις διωκτικές αρχές

Συμφωνούν οι Αρχές – Προβληματίζονται οι εταιρίες κινητής 

Γενικός Εισαγγελέας, Αρχηγός Αστυνομίας αλλά και ο διοικητής της ΚΥΠ έχουν υπογραμμίσει την ανάγκη για ψήφιση της εν λόγω πρότασης νόμου καθώς η άρση της ανωνυμίας όπως σημειώνουν θα συμβάλει σημαντικά στην προσπάθεια των ανακριτικών αρχών για διερεύνηση σοβαρών εγκλημάτων.

Από την πλευρά τους οι εταιρείες παροχής υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας, κατά τη συζήτηση της πρότασης νόμου στην αρμόδια επιτροπή στη Βουλή, εξέφρασαν την αντίθεση τους, αφού όπως σημείωσαν η συλλογή και η καταγραφή του τεράστιου όγκου δεδομένων που θα συνεπάγεται από την αλλαγή θα έχει οικονομικό κόστος, συμπληρώνοντας την ίδια ώρα πως θα προκληθεί πρόβλημα με τους τουρίστες που φτάνουν στην Κύπρο και δεν θα έχουν εύκολη πρόσβαση στην κινητή τηλεφωνία της Κύπρου.

Επιπλέον, οι εταιρείες ζήτησαν να δοθεί αρκετός χρόνο για τη μεταβατική περίοδο σε περίπτωση που ψηφιστεί η νομοθεσία.

Από το 2009 η πρόταση νόμου

Να υπενθυμίσουμε πως εν λόγω πρόταση νόμου αρχικά είχε κατατεθεί κατά τη Θ΄ Βουλευτική Περίοδο, και συγκεκριμένα στις 26 Νοεμβρίου 2009, από τους πρώην βουλευτές Άγγελο Βότση και Γεώργιο Προκοπίου εκ μέρους της κοινοβουλευτικής ομάδας του Δημοκρατικού Κόμματος και συζητήθηκε από την Κοινοβουλευτική Επιτροπή Συγκοινωνιών και Έργων στο χρονικό διάστημα μεταξύ 2 Φεβρουαρίου 2010 και 17 Ιουλίου 2020, αλλά δεν κατέστη εφικτό να ολοκληρωθεί η συζήτησή της.

Στη συνέχεια η εν λόγω πρόταση νόμου υιοθετήθηκε και κατατέθηκε στη Βουλή, από τον νυν πρόεδρο της επιτροπής κ. Μαρίνο Μουσιούττα εκ μέρους της Δημοκρατικής Παράταξης-Συνεργασία Δημοκρατικών Δυνάμεων και η οποία συζητήθηκε , σε δέκα συνεδρίες της Κοιν. Επιτροπής Μεταφορών, που πραγματοποιήθηκαν στις 7 Απριλίου και στις 9 και 19 Μαΐου 2022, στις 7 Δεκεμβρίου 2023, στις 15 και 22 Φεβρουαρίου, στις 14 και την 21η Μαρτίου και στις 4 και 11 Απριλίου 2024.

πηγή: Brief