“Θεωρούμε δικαιολογημένα τα αιτήματα των εκπαιδευτών οδηγών”

Ο Πρόεδρος της Επιτροπής Αντώνης Αντωνίου, σημείωσε ότι μέχρι τις 19 Ιανουαρίου του 2013 που θα εφαρμοστεί η νομοθεσία, θα υπάρξουν αλλαγές, τόσο για τις ελάχιστες ώρες εκπαίδευσης, όσο και για την υπερωριακή απασχόληση των εξεταστών, ώστε να επιταχυνθεί ο χρόνος εξέτασης.

Σε δηλώσεις του, ο κ. Αντωνίου είπε πως «αντικρίζουμε με κατανόηση τα δικαιολογημένα αιτήματα των εκπαιδευτών οδηγών και όσον αφορά τις ελάχιστες ώρες εκπαίδευσης για τους υποψήφιους οδηγούς αλλά και το αίτημα για υπερωριακή απασχόληση των εξεταστών για να μην υπάρχει αυτή η μεγάλη ουρά που επικρατεί σήμερα».

Υπενθύμισε πως παρόλο που το νομοσχέδιο για τις άδειες οδήγησης που κατατέθηκε ενώπιον της Επιτροπής δεν συμπεριλαμβάνονταν ελάχιστες ώρες για τους υποψήφιους οδηγούς, αναγνωρίζοντας η Επιτροπή αυτή την αναγκαιότητα συμπεριέλαβε πρόνοια για δέκα ώρες εκπαίδευσης για τους υποψήφιους οδηγούς για όλες τις κατηγορίες.

Μετά όμως και την αναπομπή του νόμου από τον Πρόεδρο, σημείωσε, περιοριστήκαμε σε αυτά που περιλαμβάνει η οδηγία, δηλαδή σε 7 ώρες οδήγησης.

«Δεσμευόμαστε όμως ότι μέχρι τις 19 Ιανουαρίου του 2013 όπου θα τύχει εφαρμογής αυτή η νομοθεσία θα επανεξετάσουμε το όλο θέμα με τους εμπλεκομένους κι αν κι εφόσον θεωρηθεί αναγκαιότητα θα προχωρήσουμε σε τροποποίηση της νομοθεσίας», συμπλήρωσε.

Ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ Ανδρέας Φακοντής είπε ότι το πρώτο αίτημα των σχολών οδηγών για την υποχρεωτική ρύθμιση για μαθήματα για όλες τις κατηγορίες οχημάτων η Κοινοβουλευτική ομάδα του ΑΚΕΛ το βλέπει θετικά και γι ΄ αυτό είχαμε εισαγάγει σχετική πρόνοια στο προηγούμενο νομοσχέδιο το οποίο έχει παραπέμψει ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας.

Ανέφερε ότι υπάρχει ένα κενό όσον αφορά τον τρόπο με τον οποίο το αρμόδιο τμήμα θα ασκεί το συγκεκριμένο έλεγχο.

Γι ΄ αυτό το λόγο, συνέχισε, έχουμε διαβεβαιώσει τις σχολές οδηγών ότι μετά την ψήφιση και δημοσίευση του συγκεκριμένου νόμου, ο οποίος περιλαμβάνει υποχρεωτικά μαθήματα για επτά ώρες αλλά μόνο σε δύο συγκεκριμένες κατηγορίες (μοτοσικλέτες και συρόμενα αυτοκίνητα), θα έρθουμε ως επιτροπή αλλά και η κοινοβουλευτική ομάδα του ΑΚΕΛ να θέσουμε θέμα προς συζήτηση για να υπάρξει τροποποίηση στον νόμο για να καλύψει όλες τις κατηγορίες οχημάτων.

Οσον αφορά το δεύτερο αίτημα των σχολών οδηγών για την υπερωριακή εργασία των εξεταστών οδηγών, ο κ. Φακοντής είπε ότι έχει εξαντληθεί το κονδύλι που υπήρχε και χρειάζεται η έγκριση για να μπορέσουν οι λειτουργοί του τμήματος οδικών μεταφορών να εργαστούν υπερωριακά.

«Εχουμε ήδη επικοινωνήσει με τον Υπουργό Συγκοινωνιών και Εργων ο οποίος βλέπει θετικά αυτό το θέμα και θα επικοινωνήσει με τον Υπουργό Οικονομικών και την Επιτροπή Οικονομικών της Βουλής, από την οποία υπάρχει έλεγχος για ζητήματα υπερωριών, για να δοθεί έγκριση για κονδύλι για υπερωριακή εργασία, λαμβάνοντας υπόψη ότι τα έσοδα του Υπουργείου θα είναι περισσότερα από ότι τα έξοδα», πρόσθεσε.

Αρα, συνέχισε, δικαιολογείται η έγκριση υπερωριακών εργασιών για να μπορέσει να σμικρυνθεί και ο κατάλογος της αναμονής όσων ενδιαφέρονται να πάρουν άδεια οδήγησης.

Ο Βουλευτής του Κινήματος Οικολόγων Περιβαλλοντιστών Γιώργος Περδίκης, μίλησε για μπάχαλο στην εκπαίδευση των οδηγών αυτοκινήτων.

Ανακοίνωσε ότι θα καταψηφίσει το απόγευμα και τροποποίηση της νομοθεσίας για το αλκοόλ στους οδηγούς, με την οποία θα επιβάλλεται εξώδικο πρόστιμο στους μεθυσμένους οδηγούς.

Όταν θα ακούω είπε, χαρακτηριστικά στις ειδήσεις για νεκρούς στους δρόμους από μεθυσμένους οδηγούς, θα ξέρω ποιος φταίει.