Την ελπίδα ότι θα περάσουν σε μια ομαλή εφαρμογή του νέου ωρολογίου προγράμματος, εξέφρασε ο ΥΠΠ

{loadposition ba_textlink}

Σε δηλώσεις του στη Βουλή ύστερα από ενημέρωση της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Παιδείας και Πολιτισμού για τα νέα ωρολόγια προγράμματα, ο κ. Καδής είπε ότι ενημέρωσαν την Επιτροπή Παιδείας της Βουλής για την πορεία εφαρμογής των νέων ωρολογίων προγραμμάτων στην Μέση Εκπαίδευση, παρουσίασαν τα προβλήματα που υπάρχουν σήμερα με το ενιαίο λύκειο, την πορεία διαμόρφωσης της πρότασης που τελικά εφαρμόζεται ως νέα πολιτική του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού για το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα, τη διαδικασία για να διαμορφωθεί αυτή η πρόταση, τις συζητήσεις, το διάλογο που είχαν με όλους τους φορείς που βρίσκονται γύρω από το εκπαιδευτικό σύστημα και ιδιαίτερα με τις εκπαιδευτικές οργανώσεις και το πλήρες και ολοκληρωμένο πλάνο εφαρμογής αυτού του νέου εγχειρήματος .

«Από την στιγμή που ανακοινώθηκε το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα, το Υπουργείο έχει εφαρμόσει πιστά αυτό το πλάνο. Έχει προβεί σε εκτεταμένη ενημέρωση και στήριξη των μαθητών και των γονιών για να κάνουν σωστά τις επιλογές τους και οι μαθητές έχουν κάνει τις επιλογές τους στις 29 του Μάη. Βέβαια, επειδή είναι η πρώτη φορά που εφαρμόζεται αυτός ο νέος θεσμός, θα δώσουμε τη δυνατότητα στους μαθητές και στη συνέχεια να κάνουν τροποποιήσεις στις επιλογές τους μέχρι και τον Σεπτέμβριο που ξεκινούν τα μαθήματα», πρόσθεσε.

Ο Υπουργός Παιδείας είπε ότι από τα σχολεία, μέσα από τη διαδικασία ενημέρωσης στην οποία συμμετέχει όλος ο μηχανισμός του Υπουργείου είναι ότι οι μαθητές, οι γονείς, γενικότερα το εκπαιδευτικό σύστημα, εισπράττει πολύ θετικά αυτές τις αλλαγές, τις αναμένει, «και είμαστε βέβαιοι ότι μέσα από τη συστηματική δουλειά που γίνεται από μέρους του Υπουργείου και τη στήριξη που ελπίζουμε ότι θα έχουμε και από τους άλλους φορείς, θα περάσουμε σε μια ομαλή εφαρμογή του νέου ωρολογίου προγράμματος για το καλό των παιδιών μας, για το καλό του εκπαιδευτικού συστήματος».

Σε ερώτηση ποιες Ομάδες Μαθημάτων Προσανατολισμού επέλεξαν οι μαθητές, ο κ. Καδής είπε ότι «έχουμε λίγες επιλογές στην πρώτη ομάδα προσανατολισμού που είναι η κλασική κατεύθυνση και κατεύθυνση των ανθρωπιστικών σπουδών, και έχουμε μεγαλύτερο ενδιαφέρον και στις θετικές επιστήμες και στις οικονομικές επιστήμες».

Ερωτηθείς τι αλλάζει με το νέο σύστημα, ο Υπουργός Παιδείας είπε ότι αυτό που αλλάζει είναι ότι από το ενιαίο λύκειο που οι μαθητές είχαν να επιλέξουν από ένα μεγάλο εύρος μαθημάτων, – κάτι που τους δημιουργούσε και σύγχυση και έκαναν επιλογές χωρίς προσανατολισμό, ενώ είχαν την τάση να διαλέγουν και τα ευκολότερα μαθήματα και αυτό δημιουργούσε πολλές στρεβλώσεις-, με το σημερινό σύστημα δίνεται ξανά προσανατολισμός στα παιδιά.

«Τα παιδιά ακολουθούν συγκεκριμένες κατευθύνσεις επιλογής μαθημάτων, μέσα από τις οποίες αναμένω ότι θα πάρουν και εφόδια και γερές βάσεις γι` αυτό που θα κάνουν στη συνέχεια είτε αυτό είναι σπουδές είτε αυτό είναι οποιαδήποτε άλλη επαγγελματική ενασχόληση. Αυτή είναι η μεγάλη διαφορά. Το περιμένει η κοινωνία. Να θυμίσω ότι οι πανεπιστημιακοί στην Κύπρο και στο εξωτερικό σημειώνουν πολύ έντονα τις αδυναμίες των αποφοίτων των σχολείων μας. Μπαίνουν στα Πανεπιστήμια και δεν έχουν βάσεις, με αποτέλεσμα στα Πανεπιστήμια αντί να παρακολουθούν τα μαθήματα του κλάδου σπουδών που επιλέγουν, να πρέπει πρώτα να κάνουν μαθήματα βάσης για να μπορέσουν να ανταποκριθούν στη συνέχεια στις υποχρεώσεις της φοίτησης τους. Έχουμε, επίσης, το φαινόμενο να υποβαθμίζεται η αξία των απολυτηρίων μας», συμπλήρωσε.

Ο κ. Καδής είπε ότι κάποιες χώρες που αναγνώριζαν ως μοναδικό κριτήριο για εγγραφή στα πανεπιστήμια τους το απολυτήριο, τώρα ζητάνε επιπρόσθετα κριτήρια.

«Και αυτό γιατί γίνεται; Διότι έχουμε μια σειρά από απολυτήρια τα οποία έχουν υψηλές βαθμολογίες, πολύ ψηλά ποσοστά αριστείας τα οποία δεν αντικατοπτρίζουν την πραγματική ποιότητα των μαθητών μας. Και ενώ έχουμε όλα αυτά τα αριστεία στα δημόσια σχολεία, όταν πάμε να διαγωνιστούμε σε διεθνές επίπεδο, σε πανευρωπαϊκούς διαγωνισμούς ή στις παγκύπριες εξετάσεις για κατάταξη και ένταξη στα Πανεπιστήμια, εκεί τα αποτελέσματα είναι απογοητευτικά.
Όλες αυτές οι στρεβλώσεις, λοιπόν, θεωρούμε ότι για να αλλάξουν πρέπει να υιοθετηθεί αυτή η νέα μορφή του λυκείου. Κάνουμε αυτό το εγχείρημα, συζητείται εδώ και πάρα πολύ χρόνια και πιστεύουμε ότι επιτέλους θα μπει τάξη σε αυτό το ζήτημα και θα πάρουν οι μαθητές μας τις βάσεις που χρειάζονται για να συνεχίσουν την πορεία τους μετά το σχολείο», πρόσθεσε.

Σε παρατήρηση αν διαφοροποιούνται και οι ανάγκες σε καθηγητές, ο κ. Καδής είπε ότι δεν θα διαφοροποιηθούν από φέτος διότι φέτος θα λειτουργήσει μόνο η Α` Λυκείου.

«Ενδεχομένως να έχουμε διαφοροποίηση από την επόμενη χρονιά, που είναι αναμενόμενο στη βάση των επιλογών των μαθητών , θα προκύψουν περισσότερες ή λιγότερες ανάγκες σε κάποια μαθήματα», συμπλήρωσε.

Κατάλογος διοριστέων
————————–
Απαντώντας σε ερώτηση αν θα εφαρμοστεί από φέτος ο κατάλογος διοριστέων, ο Υπουργός Παιδείας είπε ότι βρίσκονται σε μια τελική φάση διαλόγου.

«Εάν εφαρμοστεί η πρόταση μας, σημαίνει ότι από την ερχόμενη χρονιά, μπαίνουμε σε ένα μεταβατικό στάδιο όπου οι διορισμοί θα γίνονται με το υφιστάμενο σύστημα αλλά μετά από μία χρονική περίοδο, σύμφωνα με την πρόταση μας είναι τρία χρόνια, θα αρχίσει να εφαρμόζεται το νέο σύστημα», κατέληξε.

Πηγή: KYΠΕ