Τις αρχικές της θέσεις για το Ενιαίο Σχέδιο Αξιολόγησης μαθητών δημοσίευσε η ΑΚίΔΑ

Τις αρχικές της θέσεις αλλά και τους προβληματισμούς αναφορικά με την πρόταση του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού για το Ενιαίο Σχέδιο Αξιολόγησης του Μαθητή δημοσίευσε η Ανεξάρτητη Κίνηση Δασκάλων – Νηπιαγωγών (ΑΚίΔΑ), σημειώνοντας πως δεν υπήρξε συνεισφορά απόψεων και θέσεων της ΠΟΕΔ.

Η ΑΚίΔΑ ζητά από την επίσημη πλευρά να αναλύσει κατά την πρώτη συνάντηση των εμπλεκόμενων φορέων τη φιλοσοφία της πρότασης της, να ορίσει σε συνεννόηση με τις Εκπαιδευτικές Οργανώσεις επαρκές χρονοδιάγραμμα για τον διάλογο και να διαβεβαιώσει πως θα δοθεί επαρκής χρόνο για τη διαπραγμάτευση όλων των εργασιακών ζητημάτων.

«Τίθενται σοβαροί, προβληματισμοί σε σχέση με την φιλοσοφία του σχεδίου, τη γραφειοκρατία, το γεγονός ότι εισάγεται η αξιολόγηση από την Προδημοτική» λέει και προσθέτει ότι δεν έχει τεθεί κανένα χρονοδιάγραμμα για τον επιβεβλημένο θεσμικό διάλογο.

«Το ζήτημα είναι εξαιρετικά κρίσιμο για την όλη λειτουργία του σχολείου, επιβαρυντικό ως προς το καθηκοντολόγιο του εκπαιδευτικού και τη ζωή του μαθητή τόσο στο σχολείο όσο και στο σπίτι» και συνακόλουθα για τη ζωή ευρύτερα της οικογένειας, αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση.

Προστίθεται ότι η πρόταση ενισχύει τον ανταγωνισμό ανάμεσα στους μαθητές σε αντίθεση με την παιδοκεντρική προσέγγιση που πρέπει να χαρακτηρίζει τη μαθησιακή δραστηριότητα αλλά και γενικά τη ζωή του μαθητή στο σχολείο, ενώ «είναι ξεκάθαρο πως αυτό θα επιβαρύνει και την οικογενειακή ζωή».

Η ΑΚίΔΑ λέει εξάλλου ότι καμιά προεργασία δε γίνεται από πλευράς μέσης εκπαίδευσης για υποδοχή του μαθητή της Α’ Γυμνασίου με ένα διαφορετικό τρόπο διδασκαλίας, που να τον εντάσσει σε οικείο μαθησιακό κλίμα. «Συνεπώς η βαθμολογία το μόνο που επιτυγχάνει είναι η κατηγοριοποίηση των παιδιών σε αδύνατα, μέτρια και άριστα» λέει.

Ενώ το ζήτημα των Δεικτών Επιτυχίας και Δεικτών Επάρκειας είναι ακόμα ρευστό, η αξιολόγηση διασυνδέεται άμεσα με αυτούς, προσθέτει.

Επίσης κάνει λόγο για γραφειοκρατικό σχέδιο καθώς, όπως λέει, απαιτείται πολύς χρόνος καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς για τη διενέργεια της αξιολόγησης και την αποτύπωση των αποτελεσμάτων.

Επίσης, χαρακτηρίζει το σχέδιο «μηδενιστικό, αφού ανακαλύπτει επιχειρηματολογία για μη ύπαρξη οργανωμένης αξιολόγησης τόσο στο Δημοτικό όσο και στο Νηπιαγωγείο, κάτι που φυσικά δεν υφίσταται».

Σύμφωνα με την Ανεξάρτητη Κίνηση, δεν προνοείται πουθενά μηχανισμός και δομή για στήριξη των μαθητών ως απόρροια της διαμορφωτικής αξιολόγησης.

«Για ακόμα μια φορά, η προσπάθεια εισαγωγής καινοτομιών παραβλέπει τη μεγάλη αναγκαιότητα μείωσης της διδακτέας ύλης, η οποία, να σημειωθεί, διογκώνεται συνεχώς, σε κάθε απόπειρα μεταρρύθμισης» λέει.

Αναφέρει τέλος ότι ο ετήσιος διδακτικός χρόνος μόλις που αρκεί για να καλύπτεται η υποχρεωτική διδακτέα ύλη, ενώ χαρακτηρίζει ανεδαφική τη διαφοροποίηση της διδασκαλίας μετά τη διαμορφωτική αξιολόγηση, λόγω του αριθμού παιδιών ανά τμήμα και της απουσίας οποιασδήποτε άλλης υποστηρικτικής δομής.

Πηγή: ΚΥΠΕ