Το σκάνδαλο έφερε ερήμωση στο έργο Aero Center

Πρόκειται για το έργο στο οποίο δαπανήθηκαν χρήματα από το Ταμείο Συντάξεων των υπαλλήλων της ΑΤΗΚ και κατέληξε στο γνωστό «Σκάνδαλο της Δρομολαξιάς», για το οποίο ο τότε πρόεδρος του Οργανισμού Στάθης Κιττής και άλλα υπηρεσιακά στελέχη καταδικάστηκαν σε ποινές φυλάκισης. Η τροπή της υπόθεσης οδήγησε πριν από τρία περίπου χρόνια στη διακοπή των κατασκευαστικών εργασιών, με αποτέλεσμα το Aero Center να παραμένει μέχρι σήμερα ημιτελές, με ό,τι αρνητικές συνέπειες αυτό συνεπάγεται.

Χαρακτηριστικές είναι οι αναφορές του δημάρχου Δρομολαξιάς, Κύπρου Ανδρονίκου, σε δ;yο επιστολές που απέστειλε προς τον πρόεδρο και το διοικητικό συμβούλιο της ΑΤΗΚ, και τα μέλη της διαχειριστικής επιτροπής του Ταμείου Συντάξεων των υπαλλήλων της Αρχής, στις 23 Ιουνίου 2015 και στις 20 Ιανουαρίου 2016, επισημαίνοντας μεταξύ άλλων ότι: «Έχει παρατηρηθεί ότι εδώ και αρκετό καιρό δεν διεξάγεται καμιά εργασία στο εργοτάξιο, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται διάφορα προβλήματα, τόσο εντός του εργοταξίου, όσο και στους πέριξ χώρους. Με αποτέλεσμα να προκαλούνται δικαιολογημένες διαμαρτυρίες, από τους κατοίκους της περιοχής». «Αντιλαμβάνεσθε», προστίθεται στην επιστολή του Δήμου Δρομολαξιάς προς το δ.σ. της ΑΤΗΚ, «ότι επιθυμία του δημοτικού συμβουλίου αλλά και των δημοτών Δρομολαξιάς, είναι όπως το έργο αποπερατωθεί, κάτι το οποίο θα ωφελήσει την τοπική κοινωνία και όχι μόνο».

Και οι δύο επιστολές καταλήγουν με το αίτημα όπως το δημοτικό συμβούλιο Δρομολαξιάς τύχει ενημέρωσης όσον αφορά το μέλλον του έργου Aero Center.

Σε δηλώσεις του στον «Φ», ο δήμαρχος Δρομολαξιάς Κύπρος Ανδρονίκου ανέφερε ότι το δ.σ. της Αρχής Τηλεπικοινωνιών μέχρι σήμερα δεν έχει ανταποκριθεί στο αίτημα του δήμου για να τύχει ενημέρωσης αναφορικά με το μέλλον της επένδυσης. Ωστόσο, τόνισε, ο δήμος θα επιμένει, καθώς η αξιοποίηση του χώρου, θα είναι σίγουρα προς όφελος της τοπικής κοινωνίας στη Δρομολαξιά. Και δεύτερο, είναι ανεπίτρεπτο, μια επένδυση πολλών εκατομμυρίων ευρώ, να παραμένει ημιτελής και παραδομένη στη φθορά του χρόνου. Κατάσταση για την οποία, υπογράμμισε, ο δήμος ήδη δέχεται διαμαρτυρίες και παραστάσεις από τους δημότες του, ένεκα της οχληρίας που προκαλείται.

Σημειώνεται ότι στις δηλώσεις του στον «Φ», ο δήμαρχος Δρομολαξιάς ανέφερε ακόμα ότι το καλοκαίρι που πέρασε έθεσε το θέμα της οχληρίας που προκαλεί η κατάσταση του Aero Center στον υπουργό Εσωτερικών, Σωκράτη Χάσικο, καλώντας τον να συνδράμει προς την κατεύθυνση του σοβαρού αυτού προβλήματος.

Καταφύγιο ερπετών και τρωκτικών

Για την κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει σήμερα το Aero Center, χαρακτηριστικές ήταν οι γλαφυρές περιγραφές κατοίκων της περιοχής, στην οποία βρίσκονται οι πολυκατοικίες που αποτελούν την επένδυση. Αξίζει να αναφερθεί ότι το έργο περιβάλλεται κυρίως από τη νότια του πλευρά από πυκνή οικιστική ανάπτυξη, σε απόσταση 100 περίπου μέτρων. Η απουσία πορτοπαράθυρων σε μεγάλα τμήματα των κτηρίων, αφήνει το εσωτερικό τους εκτεθειμένο στις καιρικές συνθήκες, τα περιστέρια, αλλά και σε ερπετά και τρωκτικά, με τα τελευταία να ανησυχούν τους κατοίκους της περιοχής. Τις τελευταίες βδομάδες στον περίβολο των κτηρίων που είναι γεμάτος άγρια βλάστηση, βρίσκουν καταφύγιο πέρδικες, αλλά και χώρο βοσκής οι κότες παρακείμενου ορνιθώνα, εκμεταλλευόμενα τη γαλήνη που τους παρέχει ο πρόχειρα περιφραγμένος χώρος του Aero Center.

Δεν ανήκει καν στο Ταμείο Συντάξεων ΑΤΗΚ

Σε απίστευτο νομικό και ιδιοκτησιακό αλαλούμ εξελίχθηκε το σκάνδαλο της επένδυσης του Ταμείου Συντάξεων ΑΤΗΚ μέσω της Wadnic Trading Ltd του Νίκου Λίλλη στο πολύκροτο AERO της Δρομολαξιάς.
Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι από τα περίπου €24 εκατ. που δόθηκαν, η αξία του «γιαπιού» είχε εκτιμηθεί προ διετίας στα €7 εκατ. και με φθίνουσα πορεία κάθε επόμενο έτος.

Επίσης, ο μετέπειτα της αποκάλυψης του σκανδάλου χειρισμός από διάφορες πλευρές του θέματος από καιρό εγείρει σειρά ερωτηματικών. Να σημειωθεί ότι το AERO δεν ανήκει στο Ταμείο Συντάξεων ΑΤΗΚ, αφού το ακίνητο δόθηκε ως εξασφάλιση -αυτό αναφέρουν τα επίσημα έγγραφα του Ταμείου χωρίς περαιτέρω εξηγήσεις.

Ταυτόχρονα, η πρώτη πολεοδομική άδεια που εκδόθηκε για την κατασκευή του ακυρώθηκε και η δεύτερη εξετάζεται δικαστικά με σημαντικές πιθανότητες να ακυρωθεί εκ νέου.

Την ίδια ώρα πάντως, υπενθυμίζουμε και τη χαρακτηριστική δήλωση του πρώην προέδρου του Δ.Σ. ΑΤΗΚ και του Ταμείου Συντάξεων και γενικού διευθυντή του υπουργείου Οικονομικών, Χρίστου Πατσαλίδη, στη Βουλή τον περασμένο Σεπτέμβριο: «Από την επένδυση Aero στη Δρομολαξιά, μας έμεινε τουλάχιστον ένα “γιαπί”. Από τις υπόλοιπες επενδύσεις πήραμε μόνο αέρα κουπανιστό».

Γράφουν: Πάμπος Βάσιλας, Πέτρος Θεοχαρίδης