Βιωματικά εργαστήρια για ασυνόδευτους ανηλίκους/αιτητές διεθνούς προστασίας

{loadposition ba_textlink}

Η δράση «Δημιουργικότητα και Ίσες ευκαιρίες μέσα από το Σχεδιασμό και Τεχνολογία σε ασυνόδευτους ανηλίκους / αιτητές διεθνούς προστασίας», πραγματοποιήθηκε από τον Απρίλιο – Ιούνιο 2015, στα πλαίσια συμφωνίας μεταξύ της Δημοτικής Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού και της Μονάδας Ευρωπαϊκών Ταμείων του Υπουργείου Εσωτερικών (Προγραμματική Περίοδος 2008 – 2013, Ετήσιο Πρόγραμμα 2013, Ευρωπαϊκό Ταμείο Προσφύγων).

Σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας, η συγκεκριμένη δράση χρηματοδοτήθηκε από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Προσφύγων κατά 95% και από την Κυπριακή Δημοκρατία κατά 5%, και αφορούσε στη διεξαγωγή μιας σειράς από βιωματικά εργαστήρια Σχεδιασμού και Τεχνολογίας σε Ασυνόδευτους Ανηλίκους / Αιτητές Διεθνούς Προστασίας, οι οποίοι φιλοξενούνται στα ανοιχτά κέντρα υποδοχής της Κοφίνου και της Λευκωσίας.

Η εισήγηση και η υλοποίηση της εν λόγω δράσης έγινε από το Κλιμάκιο Σχεδιασμού και Τεχνολογίας της Δημοτικής Εκπαίδευσης.

Στόχος των εργαστηρίων ήταν η τεχνολογική εκπαίδευση και ο τεχνολογικός αλφαβητισμός των παιδιών και συγκεκριμένα, η ανάπτυξη γνώσεων, δεξιοτήτων και στάσεων όπως η κοινωνικοποίηση, η αλληλοαποδοχή, η συνεργασία, η δημιουργικότητα και η ένταξη των παιδιών στην κοινωνία μας, ως χρήσιμων και ισότιμων πολιτών. Βασική μεθοδολογία των εργαστηρίων Σχεδιασμού και Τεχνολογίας ήταν η διαδικασία λύσης προβλήματος (design process) και η βιωματική μάθηση, μέσω της κατασκευής προϊόντων και παιχνιδιών.

Η καινοτομία της δράσης εστιάστηκε στο γεγονός ότι για πρώτη φορά αξιοποιήθηκε η τεχνολογία ως μέσο εκπαίδευσης, διαπαιδαγώγησης και ένταξης των ατόμων της ομάδας στόχου στην κοινωνία.

Τα εργαστήρια πραγματοποιήθηκαν σε μικρές ομάδες των 10 – 12 μαθητών και σε ειδικά οργανωμένες αίθουσες – εργαστήρια. Γ

Ο Επικεφαλής της Μονάδας Ευρωπαϊκών Ταμείων Κωνσταντίνος Κυπριανού συνεχάρη την ομάδα του Σχεδιασμού και Τεχνολογίας Δημοτικής Εκπαίδευσης και τόνισε τη σημασία τέτοιων δράσεων για την κυπριακή κοινωνία.

Ο Διευθυντής Δημοτικής Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού Ελπιδοφόρος Νεοκλέους, ευχήθηκε αυτή η δράση να αποτελέσει την αφετηρία νέων παρόμοιων καινοτόμων και κοινωφελών δράσεων στο μέλλον.

Η συντονίστρια της δράσης Ειρήνη Πετράκη παρουσίασε «παραστατικά», μέσα από φωτογραφικό υλικό και βίντεο, τα στάδια υλοποίησης της δράσης και ανέλυσε τα αποτελέσματά της, με βάση συνεντεύξεις και ερωτηματολόγια που δόθηκαν στους μαθητές.

Τα αποτελέσματα ήταν πολύ θετικά, τόσο με βάση την εθελοντική συμμετοχή των μαθητών στα εργαστήρια (82,5 %), όσο και με βάση το βαθμό ικανοποίησής τους.

Τέλος, σύμφωνα με την ανακοίνωση, ιδιαίτερα ενθαρρυντικά ήταν τα σχόλια των ίδιων των μαθητών, που ευχαρίστησαν τους αρμόδιους φορείς για την ευκαιρία που τους δόθηκε να αξιοποιούν δημιουργικά και παραγωγικά τον ελεύθερο χρόνο τους καθώς και η ευχή τους για συμμετοχή σε μελλοντικές ανάλογες δράσεις ένταξής τους στην κυπριακή εκπαίδευση και κοινωνία.

ΠΗΓΗ: ΚΥΠΕ