Vespa, από τα χνάρια της αεροναυπηγικής σε όχημα σύμβολο σε ολόκληρο τον πλανήτη

Οικονομικό, χρηστικό και καλαίσθητο, το όχημα που ονομάζεται Vespa, εξελίχθηκε σε κάτι περισσότερο από ένα μεταφορικό μέσο. Κυρίως έγινε τρόπος ζωής και σύμβολο της δίτροχης μετακίνησης από τη στιγμή που σχεδιάστηκε έως και σήμερα, 70 χρόνια μετά. Αποδεικνύοντας πως ούτε στιγμή δεν θα μπορούσε να ζηλέψει στο ελάχιστο τη δημοφιλία άλλων εμβληματικών σημάτων όπως τα Austin Mini Cooper, Volkswagen Beetle στην αυτοκίνηση, αλλά και Harley Davidson, Royal Enfield και κάποιες ακόμα ίσως που άφησαν το δικό τους αποτύπωμα στην ιστορική πορεία των μετακινήσεων λαών και πληθυσμών στο πέρασμα των ετών.

Η ιστορία της Vespa, θα μπορούσε να είναι η μετεξέλιξη του μίσους σε αγάπη. Διότι ο άνθρωπος που τη σχεδίασε, ονόματι, Ferdinando Innocenti, ιδιοκτήτης βιομηχανίας σωλήνων πριν το Β’ παγκόσμιο πόλεμο, ανέθεσε στον πρώην αεροναυπηγό, Coradino D’ Ascanio, να φτιάξει ένα όχημα που θα απευθυνόταν τόσο σε άντρες, όσο και σε γυναίκες. Ο ’ Ascanio όμως απεχθανόταν τις μοτοσυκλέτες. Παρόλ’ αυτά κατάφερε να σχεδιάσει ένα όχημα με το δικό του χαρακτήρα, το οποίο έλαβε αναρίθμητες μορφές και τροποποιήσεις από τους ιδιοκτήτες του, σε μία προσπάθεια να προσαρμόσει ο καθένας στην προσωπικότητά του τη Vespa του.

Ο σκοπός που στήθηκε η Vespa ήταν… καιροπροστατευτικός. Έπρεπε -κάτι που συνέβη- να εξασφαλίζει ότι οι επιβάτες, οδηγός και συνεπιβάτης, θα παρέμεναν τα ρούχα τους. Το εγχείρημα αποσκοπούσε στη δημιουργία του βολικού οχήματος που θα ήταν κατάλληλο τόσο για να το οδηγήσουν άντρες όσο και γυναίκες. Απέκτησε μία ποδιά στο μπροστινό μέρος αλλά και στο ενδιάμεσο μεταξύ πρόσθιου και οπίσθιου τροχού, έτσι ώστε κανείς από τους δύο αναβάτες δεν χρειαζόταν να απευθυνθεί στο καθαριστήριο κατά την αποβίβαση.

Αφού ολοκλήρωσε το δημιούργημά του, ο Coradino D’ Ascanio απευθύνθηκε στον Ενρίκο Πιάτζιο, δείχνοντάς του τα σχέδια.

Η πρώτη Vespa, με ψαλίδι σχεδιασμένο στα πρότυπα του συστήματος προσγείωσης των αεροσκαφών, άφηνε περιθώριο για ελιγμούς και άμεση αλλαγή διεύθυνσης εν κινήσει. Η μετάδοση της κίνησης γινόταν απευθείας στον τροχό και καταργήθηκε η αλυσίδα, ενώ η μηχανή τοποθετήθηκε στο πίσω μέρος του δίτροχου. Οι ταχύτητες τοποθετήθηκαν στο χέρι, στην αριστερή πλευρά του τιμονιού.

Από το 1946 και ύστερα, η Vespa κατέγραψε χιλιόμετρα που δύσκολα μπορεί να υπολογίζει ανθρώπινος νους, ταξιδεύοντας και κινούμενη ακόμα και σε απρόσιτες μεριές του πλανήτη, παρά το γεγονός ότι γεννήθηκε για να ζει στην πόλη.

Ο Κώστας Κύρου, ο οποίος μίλησε στο newsbeast.gr, είναι κάτοχος του πρώτου μοντέλου Vespa. Ανακατασκευάζει και οδηγεί και πουλάει Vespa. Κι όσοι ξέρουν από Vespa τον αποκαλούν «πρύτανη». Ζει στη Θεσσαλονίκη και το τηλέφωνό του δεν σταματάει να χτυπάει απ’ όσους θέλουν να μάθουν όσο το δυνατόν περισσότερα για τη δική τους Vespa…

 

kyrou

 

Πηγή: newsebeast.gr