ΑΚΕΛ: “Απόσυρση της πρότασης για τα Ωρολόγια Προγράμματα”

{loadposition ba_textlink}

Λανθασμένη θεωρεί το ΑΚΕΛ την πρόταση του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού για τα Νέα Ωρολόγια Προγράμματα, καλώντας το να την αποσύρει και να μπει σε διάλογο στη βάση της πρότασης του 2012, όπως αυτή έχει διαμορφωθεί στο πλαίσιο της Εκπαιδευτικής Μεταρρύθμισης.

Σε διάσκεψη Τύπου στη Λεμεσό, ο βουλευτής του ΑΚΕΛ Άντρος Καυκαλιάς υποστήριξε ότι με την πρότασή του για τα Νέα Ωρολόγια Προγράμματα, το Υπουργείο Παιδείας «ουσιαστικά υπονομεύει την προοπτική εφαρμογής ενός ανθρωποκεντρικού, δημοκρατικού συστήματος στην εκπαίδευση και το αντικαθιστά με ένα μονοσήμαντο σύστημα μεταφοράς και απόκτησης γνώσεων».

Με αυτόν τον τρόπο, συνέχισε, το Υπουργείο Παιδείας αποδυναμώνει κάθε προσπάθεια εκσυγχρονισμού του εκπαιδευτικού συστήματος που να ανταποκρίνεται στις ανάγκες και απαιτήσεις της κοινωνίας του σήμερα, «αλλαγή που άπαντες έχουμε υπογραμμίσει ότι είναι επιβεβλημένη αφού είναι γενική διαπίστωση πως ο θεσμός του ενιαίου λυκείου όπως εφαρμόζεται έχει κλείσει τον κύκλο του».

Ο κ. Καυκαλιάς είπε ακόμη πως η πρόταση του Υπουργείου Παιδείας «ενισχύει τον εξετασιοκεντρικό χαρακτήρα της εκπαίδευσης, τον υλοκεντρισμό και κατ’ επέκταση την παραπαιδεία σε βάρος της πολύπλευρης μάθησης».

«Η προσέγγιση του Υπουργείου να παραμένει προσκολλημένο στη στεγνή εξειδίκευση από την ηλικία των 15 χρόνων, αλλά ταυτόχρονα και η εμμονή του σε επιλογές μαθημάτων που μόνο μπροστά δεν παίρνουν τα πράγματα, δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή», συμπλήρωσε.

Το ΑΚΕΛ εκτιμά ότι, συνολικά οι προτάσεις του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού είναι προτάσεις λιτότητας «αφού έχουν ως βασικό κριτήριο τη μη αύξηση του κόστους» και πως από αυτές απουσιάζει η σύνδεση των αλλαγών που προωθούνται, γεγονός που δεν βοηθά να υπάρξει ένας ολοκληρωμένος σχεδιασμός ο οποίος θα στηρίζει ουσιαστικά το εκπαιδευτικό σύστημα.

Ο Άντρος Καυκαλιάς κάλεσε το Υπουργείο Παιδείας, λαμβάνοντας υπόψη και τις απόψεις που έχουν κατατεθεί στη χθεσινή συνεδρία του Συμβουλίου Παιδείας, να αποσύρει την πρόταση που έχει καταθέσει και να μπει σε ένα ουσιαστικό διάλογο στη βάση της πρότασης του 2012, όπως αυτή έχει διαμορφωθεί στα πλαίσια της Εκπαιδευτικής Μεταρρύθμισης.

ΠΗΓΗ: ΚΥΠΕ