Kυπριακές Αερογραμμές: ”Καυτή πατάτα” οι αποζημιώσεις


Εγγραφείτε στο Newsletter του 24Η και οι σημαντικότερες ειδήσεις της ημέρας θα έρχονται στο e-mail σας

Ακολουθήστε μας στο facebook και στο twitter


Κυβέρνηση και Διοίκηση των ΚΑ ξεκαθάρισαν εκ νέου πως δεν μπορούν να καταβάλουν χαριστικές αποζημιώσεις στο προσωπικό που θα απολυθεί.

Η σημερινή συνεδρία της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Οικονομικών πραγματοποιήθηκε στην παρουσία του Υπουργού Οικονομικών Χάρη Γεωργιάδη, του Υπουργού Συγκοινωνιών και Έργων Τάσου Μητσόπουλου της Διεύθυνσης και των συντεχνιών της συντεχνίας. Μετά το πέρας της συνεδρίας ούτε οι αρμόδιοι Υπουργοί, ούτε ο Πρόεδρος της εταιρείας Αντώνης Αντωνίου αλλά ούτε και οι εκπρόσωποι των συντεχνιών προέβησαν σε δηλώσεις.

Σε δηλώσεις του, ο Πρόεδρος της Επιτροπής Νικόλας Παπαδόπουλους, αφού σημείωσε ότι η Κύπρος χρειάζεται κρατικό αερομεταφορέα, τόνισε ότι «απαιτούνται νέες ιδέες, νέοι σχεδιασμοί και τίποτα δεν πρέπει να μείνει εκτός συζήτησης».

Σύμφωνα με τον κ. Παπαδόπουλο, «φαίνεται ότι το κράτος, η πολιτεία με τη συμπεριφορά της έχει παραπλανήσει το προσωπικό των ΚΑ καθώς φαίνεται σήμερα πως δεν υπήρχαν τα χρήματα, ούτε από πλευράς Κυβέρνησης ούτε από πλευράς της εταιρείας για να καταβληθούν χαριστικές αποζημιώσεις».

Επιρρίπτοντας ευθύνες και στην προηγούμενη Κυβέρνηση ότι «μεταξύ πρώτης και δεύτερης Κυριακής» των εκλογών θα παραχωρούσε χαριστικές αποζημιώσεις, ο κ. Παπαδόπουλος κατηγόρησε την παρούσα διακυβέρνηση ότι «υποσχέθηκε αποζημιώσεις χωρίς να διευκρινίζει ποιος θα τις πληρώσει και σήμερα τους λέμε ότι δεν υπάρχουν χρήματα για να δοθούν αυτές οι αποζημιώσεις».

Ο κ. Παπαδόπουλος διευκρίνισε ότι στη συνεδρία ξεκαθαρίστηκε από πλευράς της Κυβέρνησης ότι ουδέποτε είχαν υποσχεθεί ότι αυτές τις αποζημιώσεις θα τις καταβάλει το κράτος, ότι πάντα η προοπτική θα ήταν να τις καταβάλει η ίδια η εταιρεία.

«Αν υπήρχε τρόπος να τις καταβάλει η εταιρεία, αυτό θα ήταν από την προοπτική πώλησης κάποιων περιουσιακών στοιχείων, ενδεχομένως κάποιοι να είχαν υπερτιμήσει την αξία των περιουσιακών στοιχείων που θα μπορούσε να διαθέσει η εταιρεία για να μαζέψει η εταιρεία και να πληρώσει τις αποζημιώσεις», είπε.

Απαντώντας σε ερώτηση, είπε πως μια από τις εξηγήσεις που δόθηκαν ήταν η επιδείνωση της αξίας των περιουσιακών στοιχείων της εταιρείας.

«Αυτή η παλινδρόμηση του κράτους», συνέχισε, «ενδεχομένως να έχει θέσει σε κίνδυνο την ίδια τη βιωσιμότητα της ίδιας της εταιρεία διότι για ακόμη μια φορά το κράτος κάτω από το φόβο του πολιτικού κόστους δεν πήρε τις δύσκολες αλλά απαραίτητες αποφάσεις την κατάλληλη στιγμή και σήμερα τρέχει πίσω από τις εξελίξεις και σήμερα κινδυνεύουν όλοι οι εργαζόμενοι των ΚΑ».

Χαρακτήρισε θετικό στοιχείο το ότι «έστω και τώρα ξεκίνησε να εφαρμόζεται το σχέδιο αναδιάρθρωσης και ελπίζουμε ότι αυτή η προσπάθεια θα αποδώσει καρπούς και θα επιτρέψει στην εταιρεία να διατηρήσει τις προσδοκίες και τις προοπτικές επιβίωσης και όχι μόνο, αλλά θα επιτρέψει στην εταιρεία να επιστρέψει σε κερδοφορία», προσθέτοντας ότι αυτό δεν θα είναι εύκολο εγχείρημα.

Απαντώντας σε ερώτηση, ο κ. Παπαδόπουλος είπε ότι βάσει της πληροφόρησης που δόθηκε σήμερα, οι εργαζόμενοι που θα πλεονάσουν θα πάρουν όλες τις νόμιμες αποζημιώσεις οι οποίες απορρέουν από τις σχετικές διατάξεις της ισχύουσας νομοθεσίας», προσθέτοντας ότι «φαίνεται ότι η Κυβέρνηση και η Διοίκηση της εταιρείας δεν συζητούν το ενδεχόμενο να δοθούν οι οποιεσδήποτε αποζημιώσεις».

«Δεν υπάρχουν τα χρήματα από πλευράς της εταιρείας και υπάρχουν νομικά προβλήματα να δοθούν χαριστικές αποζημιώσεις από πλευράς της Κυβέρνησης», είπε.

Σε ερώτηση αν υπάρχει σχέδιο Β’ στην περίπτωση που το σχέδιο αναδιάρθρωσης δεν αποδώσει τα αναμενόμενα, ο κ. Παπαδόπουλος είπε ότι έχουν συζητηθεί πολλά ζητήματα, για να προσθέσει όμως ότι στην παρούσα φάση η επικέντρωση των προσπαθειών θα πρέπει να είναι στην επιβίωση της εταιρείας.

Ερωτηθείς αν έχει λεχθεί ότι με την εφαρμογή των σχεδιασμού των πλεονασμών η εταιρεία θα καταστεί βιώσιμη, ο κ. Παπαδόπουλος ανέφερε ότι δεν έχουν γίνει τέτοιοι ισχυρισμοί, «αλλά αυτό που μας έχει λεχθεί ότι (οι πλεονασμοί) είναι ένα πρώτο βήμα, ένα σημαντικό βήμα προς καλυτέρευση της οικονομικής κατάστασης της εταιρείας».

«Τα πράγματα είναι δύσκολα και θα χρειαστούν τεράστιες προσπάθειες έτσι ώστε η εταιρεία να επανέλθει σε μια βιώσιμη και λειτουργική πορεία»,είπε.

Σε ερώτηση αν η σημερινή συνεδρία προκαταλαμβάνει και τη συνάντηση των συντεχνιών με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας την Πέμπτη, ο κ. Παπαδόπουλος ανέφερε ότι η συνάντηση της Πέμπτης θα εξετάσει το ενδεχόμενο αν υπάρχουν άλλες δυνατές διευθετήσεις που μπορεί να δοθούν κάποιας μορφής αποζημιώσεις.

Από την πλευρά του ο βουλευτής του ΔΗΣΥ, Ανδρέας Μιχαηλίδης είπε ότι δεν υπήρξε οποιαδήποτε παραπλάνηση διότι «στην κλειστή συνεδρία της Επιτροπής λέχθηκε ξεκάθαρα από τους Υπουργούς Οικονομικών και Συγκοινωνιών που ήταν παρόντες ότι δεν έδωσαν καμία υπόσχεση για χαριστικές αποζημιώσεις», όπως είπε. Οπόταν δεν τίθεται θέμα παραπλάνησης κανενός.

Λέγοντας ότι είναι εξαιρετικά λυπηρό συμπολίτες μας να χάνουν τη δουλειά τους και να προστίθενται στις χιλιάδες των ανέργων κυρίως από τον ιδιωτικό τομέα, ο κ. Μιχαηλίδης συμπλήρωσε ότι το κυριότερο όμως είναι να βρεθούν εκείνοι οι τρόποι, ούτως ώστε να συνεχίσει να υπάρχει και να λειτουργεί ο κρατικός αερομεταφορέας.

Ο κ. Μιχαηλίδης είπε ακόμη ότι «για μας τίθεται ξεκάθαρα το ζήτημα να διερευνηθούν το σχέδιο Β’ ή σχέδιο Γ’ για διατήρηση της εταιρείας στη ζωή».

Απαντώντας σε ερώτηση, είπε ότι στη συνεδρία λέχθηκε πως όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοικτά «και μελετούνται από το νέο ΔΣ σε συνεργασία με την Κυβέρνηση και τα αρμόδια Υπουργεία όλα τα ενδεχόμενα για να συνεχίσει τη λειτουργία της η εταιρεία».

Είπε ακόμη ότι «ο ελεγκτικός οίκος KPMG έχει αναλάβει να μελετήσει τη διαδικασία και να την προωθήσει για συνεργασία με πιθανούς επενδυτές, οι οποίοι ασφαλώς δεν πρόκειται να προχωρήσουν σε καμία επένδυση αν δεν υπάρχει η προοπτική για επιβίωση της εταιρίας και αν δεν μπουν στη σειρά τα πρώτα βήματα από τις εισηγήσεις του σχεδίου αναδιάρθρωσης».

Ερωτηθείς σχετικά, είπε ότι τα σχέδια Β’ και Γ’ αφορούν στο ενδεχόμενο ύπαρξης προβλημάτων στην υλοποίηση του σχεδίου πιθανότητα να χρειαστεί να γίνει κάποια αναπροσαρμογή.

Σε ερώτηση αν η εταιρεία θα επιβιώσει, ο κ. Μιχαηλίδης περιορίστηκε να πει πως «είναι ελπίδα και ευχή όλων μας και η προσπάθεια όλων μας για να παραμείνει στη ζωή η εταιρεία».

Ερωτηματικά για τις «πραγματικές προθέσεις» της Κυβέρνησης για τον κρατικό αερομεταφορέα εξέφρασε με τη σειρά του ο Βουλευτής του ΚΣ ΕΔΕΚ Νίκος Νικολαϊδης.

Αναγνώρισε μεν ότι έγιναν τεράστια λάθη και παρατηρήθηκε έλλειψη πολιτικής βούλησης διαχρονικά, θέτοντας όμως «θέμα πολιτικής τάξης».

«Γιατί αυτή η Κυβέρνηση συμφώνησε μία συμφωνία με τους εργαζόμενους γνωρίζοντας ότι ούτε ενδεχομένως πρόθεση είχε, ούτε μπορούσε να την στηρίξει πάνω στα ρεαλιστικά, οικονομικά δεδομένα για να την υλοποιήσει. Μιλούμε για τη συμφωνία για τις αποζημιώσεις», είπε.

Αυτό, συνέχισε, εγείρει ερωτηματικά «σε ό,τι αφορά και τις πραγματικές προθέσεις και τη βούληση αυτής της Κυβέρνησης να διατηρήσει την εταιρεία σε μια προοπτική σε βάθος χρόνου ή απλά να την κρατήσει εν ζωή ως το τέλος του καλοκαιριού».

Κάλεσε την Κυβέρνηση «να προχωρήσει στις όντως δύσκολες αποφάσεις με πολιτική βούληση, με φρόνηση, με κοινωνική ευαισθησία, λαμβάνοντας, ασφαλώς, τα οικονομικά δεδομένα υπόψη, αλλά και τις πραγματικότητες σε ότι αφορά τους εργαζόμενους».

«Δεν θα θέλαμε να θυματοποιηθούν ούτε οι εργαζόμενοι που θα φύγουν ούτε οι εργαζόμενοι που θα μείνουν στην εταιρεία. Εμείς θα στηρίξουμε τις οποιεσδήποτε προσπάθειες, κινούνται προς τις κατεύθυνση αυτή, θεωρώντας ότι ο τόπος μας για λόγους οικονομικούς, για λόγους πολιτικούς, για λόγους κοινωνικούς, χρειάζεται μια εταιρεία αεροπορική που να έχει βάση την Κύπρο και να λειτουργεί στην Κύπρο», κατέληξε.

ΠΗΓΗ: ΚΥΠΕ