Καρλ Λάγκερφελντ: Η νέα μίνι σειρά για τον σχεδιαστή έχει λάβει αποθεωτικές κριτικές πριν καν κυκλοφορήσει

Ξέρουμε ότι ο Γερμανός μόδιστρος με την καταλυτική επιρροή στη σύγχρονη μόδα αγαπούσε τη γάτα του Σουπέτ, την Diet Coke και τον λευκό κότσο των μαλλιών του, τον οποίο πούδραρε εμμονικά

Στο ντοκιμαντέρ «Lagerfeld Confidential», το οποίο έκανε πρεμιέρα στο κινηματογραφικό Φεστιβάλ του Βερολίνου το 2007, ο Γερμανός σχεδιαστής έλεγε με πυγμή και βεβαιότητα που δεν επιδέχονταν αμφισβήτηση -ή έστω καχυποψία- ότι το μόνο που ήθελε από τη ζωή του ήταν ο ίδιος να λειτουργεί για τους άλλους ως οπτασία. «Να εμφανίζομαι στις ζωές των ανθρώπων και ύστερα να εξαφανίζομαι», επισήμαινε, εκφράζοντας τη μύχια επιθυμία που είχαν σμιλέψει μέσα του τα 74 (τότε) χρόνια του στη ζωή και οι έξι δεκαετίες εμπειρίας του στη βιομηχανία της μόδας.

 

karl-legerfeld__2_
Ποζάροντας για το πορτρέτο του
karl-legerfeld__3_
Ο Γερμανο-ισπανός Ντάνιελ Μπρουλ στον ρόλο του Κάιζερ

Αν εννοούσε όσα έλεγε, είναι κάτι που το γνώριζε ο ίδιος – και κάτι που προφανώς κανείς δεν μπορεί να επιβεβαιώσει μετά τον θάνατο του επονομαζόμενου «Κάιζερ της Μόδας» τον Φεβρουάριο του 2019. Εκείνο που μπορεί να θεωρήσει κανείς βέβαιο είναι ότι στα στερνά του ο Λάγκερφελντ είχε γίνει ένας άλλος άνθρωπος από εκείνον που υπήρξε λίγο πριν από το μεσουράνημά του, στα μέσα της δεκαετίας του ’70. Τότε που όχι μόνο ήθελε να υπάρχει παντού και με κάθε τρόπο, αλλά να γίνει ο απόλυτος κυρίαρχος του παιχνιδιού, ακόμα κι αν έπρεπε να κατατροπώσει τον άλλοτε επιστήθιο φίλο του Ιβ Σεν Λοράν.

Αυτή την εν πολλοίς άγνωστη αλλά καθοριστική πλευρά για την ουρανομήκη επαγγελματική πορεία του Γερμανού σχεδιαστή μόδας έρχεται να φωτίσει η σειρά «Becoming Karl Lagerfeld» -βασισμένη στο βιβλίο «Kaiser Karl» της δημοσιογράφου της εφημερίδας «Le Monde» Ραφαέλ Μπακέ-, η οποία έκανε πριν από λίγες ημέρες πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Σειρών των Καννών και γνώρισε την αποθέωση, αφού εκείνοι που παρακολούθησαν τα πρώτα επεισόδιά της επί γαλλικού εδάφους ξέσπασαν σε ζητωκραυγές και χειροκρότημα που, όπως μεταφέρθηκε από τις ανταποκρίσεις, κράτησε αρκετά λεπτά της ώρας. Προφανώς η επιλογή του Γερμανοϊσπανού ηθοποιού Ντάνιελ Μπρουλ να υποδυθεί τον Λάγκερφελντ -και μάλιστα σε μία από τις όχι γνωστότερες, αλλά σίγουρα σημαδιακές περιόδους της ζωής του- κρίνεται εκ του αποτελέσματος επιτυχής.

karl-legerfeld__4_
Στο στούντιό του στο Παρίσι (1979)

Για να αντιληφθεί βέβαια κανείς τους λόγους που τα 70s έπλασαν τον άνθρωπο που κατέκτησε και όρισε τη σύγχρονη μόδα, πρέπει να ταξιδέψει λίγο μακρύτερα στον χρόνο, πιάνοντας το νήμα από το 1954. Τότε που ο 21χρονος Καρλ και ο 18χρονος ομότεχνός του Ιβ Σεν Λοράν -αμφότεροι οικουμενικά άγνωστοι- διασταύρωσαν για πρώτη φορά στη ζωή τους τα ξίφη τους στον διαγωνισμό του Διεθνούς Συνδικάτου Μαλλιού. Ο Λάγκερφελντ κέρδισε το πρώτο βραβείο για το παλτό που είχε σχεδιάσει και ο συνάδελφός του το ακόμα πιο φωτογενές αντίστοιχο για το φόρεμα που είχε δημιουργήσει.

Αμφότεροι προσλήφθηκαν σε δύο εμβληματικούς γαλλικούς οίκους. Ο Γερμανός εντάχθηκε στις τάξεις του Balmain και ο Αλγερινός προσελήφθη στον Christian Dior – έγινε μάλιστα επικεφαλής σχεδιαστής μετά τον αδόκητο θάνατο του ιδρυτή του οίκου το 1957. Μπορεί έως τότε οι πορείες τους να ήταν λίγο πολύ παράλληλες, όμως υπήρχε εξαρχής μια ειδοποιός διαφορά μεταξύ τους: ενώ ο Λοράν ήθελε να διαφυλάξει τα ιερά και τα όσια της γαλλικής μόδας βαδίζοντας στα χνάρια της παράδοσης, ο Λάγκερφελντ είχε επιλέξει για τον εαυτό του τον ρόλο του αναθεωρητή.

karl-legerfeld__1_
Ο Γερμανός αυτοκράτορας της μόδας (1983)