Λιλλήκας: Eίσοδο στρατηγικών επενδυτών σε ημικρατικούς οργανισμούς


Διαβάστε επίσης, “Ασμούσεν: Συμφωνία δανεισμού για Κύπρο θα συζητηθεί στο Eurogroup” και “Επ. Λιλλήκα: Το φυσικό αέριο ανήκει στην Κυπριακή Δημοκρατία”.


Eκτιμώντας πως με την εφαρμογή του μέτρου αυτού σε τρεις τουλάχιστον οργανισμούς, μπορεί η Κυβέρνηση να εξασφαλίσει περίπου το ποσόν του ενός δισεκατομμυρίου ευρώ, όπως ζητά και η Τρόικα.

Όπως ανέφερε σε δηλώσεις του ο κ. Λιλλήκας, στο πλαίσιο παρουσίασης των προτάσεών του απόψε σε συγκέντρωση στη Λευκωσία, όπου κατέθεσε την πρότασή του για τους ημικρατικούς οργανισμούς και αντάλλαξε απόψεις με το προσωπικό τους, η εκδήλωση αυτή έγινε “για να διεξαχθεί ένας διάλογος με υπαλλήλους των ημικρατικών οργανισμών και ιδιαιτέρως της Αρχής Τηλεπικοινωνιών”.

Επίσης, πρόσθεσε ο κ. Λιλλήκας, “για να συζητήσουμε τα θέματα του μνημονίου, για την ανησυχία σχετικά με τη βιωσιμότητα του χρέους και για το όλο ζήτημα της ιδιωτικοποίησης, όπως έχει κατατεθεί από πλευράς της Τρόικας και παραμένει ανοικτό, με επιμονή και της Γερμανίας”.

“Η δική μας θέση”, δήλωσε ο κ. Λιλλήκας, “είναι κατά της ιδιωτικοποίησης και καταθέτω τις προτάσεις μου, όσον αφορά την προοπτική και διέξοδο με τον διορισμό στρατηγικού επενδυτή, έτσι ώστε να λυθεί το ζήτημα της οικονομικής ενίσχυσης από το κράτος, αλλά να παραμείνει η ιδιοκτησία στο κράτος”.

Εάν επιμένουν και εάν τεθεί θέμα για την πώληση/ ιδιωτικοποίηση της ΑΤΗΚ, σε πρώτο στάδιο -και δεν έχω καμμίαν αμφιβολία ότι θα ακολουθήσει η ΑΗΚ και η Αρχή Λιμένων- για να δοθεί μια οικονομική άνεση (επιχείρημα που προβάλλει η Τρόικα), εμείς εισηγηθήκαμε την είσοδο στρατηγικού επενδυτή, ο οποίος δεν θα πάρει πέραν του 25% σε κάθε ημικρατικό οργανισμό, και περίπου το ποσόν του ενός δισεκατομμυρίου που ζητεί η Τρόικα -για αυτό και εστίασε στην ΑΤΗΚ- μπορεί να το πάρει το κράτος με τους στρατηγικούς επενδυτές σε τρεις ημικρατικούς οργανισμούς και να διατηρήσει τον πλήρη έλεγχο των μετοχών με ποσοστό 75% όπως και τον έλεγχο στα Διοικητικά Συμβούλια”.

“Επίσης”, συνέχισε ο κ. Λιλλήκας, “μπορούμε να αναθέσουμε στον στρατηγικό επενδυτή και τη διαχείριση/ διοίκηση, για να τερματίσουμε αυτή τη μεγάλη μάστιγα, που είναι, απο τη μια, οι κομματικές παρεμβάσεις με τις λίστες και τα ρουσφέτια, ενώ, από την άλλη, θα έχουν τουλάχιστον κάποια οφέλη οι ίδιοι οι ημικρατικοί οργανισμοί”.

“Όταν λέμε στρατηγικούς επενδυτές”, είπε ο κ. Λιλλήκας, “δεν εννοούμε κάποιους που διαθέτουν τα κεφάλαια τα οποία θα βάλουν σε έναν οργανισμό, αλλά εταιρείες διεθνείς, οι οποίες είναι στον ίδιον τομέα δραστηριοτήτων των ημικρατικών μας οργανισμών”.

“Έτσι”, πρόσθεσε, “θα μπορούν και να μεταφέρουν σύγχρονες μεθόδους διοίκησης, τεχνογνωσία αλλά και σύγχρονη τεχνολογία, προκειμένου οι οργανισμοί αυτοί να καταστούν πιο ανταγωνιστικοί και περισσότερο παραγωγικοί και τα κρατικά οφέλη ουσιαστικά θα διασφαλίζονται με το να παίρνει το κράτος το 75% των κερδών, αφού θα διατηρήσει το ποσοστό του 75% του κάθε οργανισμού”.

“Ασφαλώς”, δήλωσε ο κ. Λιλλήκας, “εάν θα κινηθούμε προς μίαν τέτοια κατεύθυνση, θα πρέπει να διασφαλισθεί, εκ των προτέρων, το καθεστώς απασχόλησης των υφιστάμενων υπαλλήλων των ημικρατικών μας οργανισμών και υπάρχουν δοκιμασμένες φόρμουλες για όλα αυτά”.

Ο κ. Λιλλήκας κατέθεσε και συγκεκριμένες προτάσεις, “όσον αφορά τον τερματισμό της κομματικής πρακτικής με τους κομματικούς καταλόγους προσώπων για διορισμούς Διοικητικών Συμβουλίων στους ημικρατικούς οργανισμούς και για τον καθορισμό προσόντων για κάθε Διοικητικό Συμβούλιο ημικρατικού οργανισμού και πρότασή του για απόδοση προσωπικών αστικών και ποινικών ευθυνών των Διοικητικών Συμβουλίων και όσων ασκούν εξουσία, καθώς και για την υποχρεωτική εφαρμογή των αποφάσεων του Ανωτάτου Δικαστηρίου, που συχνά παρακάμπτονται από τα Διοικητικά Συμβούλια των οργανισμών αυτών”.

“Έτσι”, είπε ο κ. Λιλλήκας, “θα καθιερώσουμε από τη μια τη διαφάνεια και, απο την άλλη, τον έλεγχο και την αξιοκρατία, προβλήματα που πλήττουν και την αποτελεσματικότητα και την παραγωγικότητα των ημικρατικών οργανισμών αλλά και την αξιοπρέπεια των ιδίων των υπαλλήλων”.

“Η διαφάνεια”, είπε στην ομιλία του ο κ. Λιλλήκας, “δεν είναι αρκετή και, εάν δεν υπάρχει έλεγχος, δεν θα μπορέσουμε να πατάξουμε τη διαφθορά και θυμηθείτε το τί έγινε στην Ελλάδα, όπου αυτούς που κατάφεραν να ανακαλύψουν και να τους οδηγήσουν ενώπιον της Δικαιοσύνης και στη φυλακή, δεν τους ανακάλυψαν από τη δημοσιοποίηση των περιουσιακών των στοιχείων, που δημοσιοποιούνται κάθε έτος στη χώρα αυτή”.

“Όλοι γνώριζαν ποίοι είχαν εμπλακεί σε ζητήματα μίζας και προμήθειας, όταν όμως βρέθηκε ένας ανακριτής και αποφάσισε να προλάβει ορκωτούς (εγκεκριμένους) λογιστές, κατάφεραν αυτοί, διότι αυτό είναι το επάγγελμά τους, να βρουν την άκρη του νήματος”, ανέφερε.

“Δεν βρήκαν τα λεφτά εκείνω, που οδήγησαν στη Δικαιοσύνη, ούτε κατατεθειμένα στους λογαριασμούς των στις τράπεζες ούτε σε μια σειρά από επαύλεις, που ήσαν στο όνομα αυτών των αξιωματούχων, διότι, συνήθως, εκείνοι που κλέβουν ξέρουν και να κρύβουν, οι ορκωτοί λογιστές όμως, ως επαγγελματίες, κατάφεραν να βρουν την άκρη του νήματος και να οδηγήσουν κάποιους στη Δικαιοσύνη”, πρόσθεσε.

“Για αυτό και εμείς”, δήλωσε ο κ. Λιλλήκας, “προτείνουμε και επιμένουμε στην τροποποίηση της νομοθεσίας, για να υπάρχει ο έλεγχος, διότι η διαφάνεια μόνον δεν είναι αρκετή και με εκπλήττει και με στενοχωρεί το ότι κανένας από τους ανθυποψηφίους μας μέχρι σήμερα δεν έχει αποδεχθεί αυτή την απλή πρόταση και, ενώ όλοι ομιλούμε για διαφάνεια και για το πόθεν έσχες, δεν αποδέχονται αυτή την απλή πρόταση και, μάλιστα, ο κ. Μαλάς κατέθεσε και κάποιες προτάσεις, οι οποίες κατά 80% είναι πιστή αντιγραφή δικών μας προτάσεων και για το πόθεν έσχες, όμως για αυτό το πόθεν έσχες αφαίρεσε την παράγραφο για τον έλεγχο και τη σύσταση αυτής της ελεγκτικής επιτροπής”.

Πηγή ΚΥΠΕ