Νέα γενιά κινητήρων diesel από τη Ford

Συγκεκριμένα, η εταιρεία αποκάλυψε ένα νέο 2λιτρο diesel κινητήρα, τον πρώτο μέλος στην οικογένεια με την ονομασία EcoBlue. Θα αποτελεί το δεύτερο «πυλώνα» δίπλα στους EcoBoost και σύμφωνα με τον κατασκευαστή θα θέτει νέα δεδομένα στους τομείς της κατανάλωσης, της απόδοσης και της πολιτισμένης λειτουργίας.

Η πρώτη εφαρμογή του νέου τετρακύλινδρου δύο λίτρων EcoBlue κινητήρα θα γίνει σε επαγγελματικά οχήματα όπως τα Transit και Transit Custom, σε εκδόσεις με 105, 130 και 170 ίππους. Η ροπή σε χαμηλές στροφές (συγκεκριμένα στις 1.250 rpm) θα είναι κατά 20% περισσότερη σε σχέση με τον απερχόμενο 2.2 TDCi, ενώ ο παραγόμενος θόρυβος θα είναι κατά 4 dB χαμηλότερος. Παράλληλα, η έκδοση με τους 170 ίππους θα έχει μέγιστη ροπή 41,3 kgm.

Αργότερα ο δίλιτρος EcoBlue θα εφοδιάσει και σαλούν οχήματα της Ford, ξεπερνώντας σε ισχύ τους 200 ίππους. Φυσικά θα παρουσιαστούν και μικρότερου κυβισμού κινητήρες, όπως ένας στα 1.5 λίτρα με το εύρος ισχύος όλων των diesel νέας γενιάς της Ford θα είναι από 100 έως 240 ίππους. Πέρα από το διοξείδιο του άνθρακα (CO2), οι κινητήρες EcoBlue θα εμφανίζουν – χάρη στην παρουσία συστήματος επιλεκτικής καταλυτικής αναγωγής (SCR) – χαμηλότερες εκπομπές οξειδίου του αζώτου (NOx), οι οποίες αποτελούν μειονέκτημα για τους σύγχρονους κινητήρες diesel.

«Οι EcoBoost έθεσαν νέα δεδομένα στους βενζινοκινητήρες με το μικρό τους κυβισμό, τη χαμηλή κατανάλωση και την ψηλή απόδοση. Το ίδιο πάθος για καινοτομία κρύβεται πίσω και από τους EcoBlue», δήλωσε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Ford Ευρώπης, Jim Farley.