ΟΕΛΜΕΚ: “Όχι” στο νέο σύστημα διορισμού εκπαιδευτικών

 

Σε υπόμνημά της προς τον Υπουργό Παιδείας και Πολιτισμού Κυριάκο Κενεβέζο, το οποίο κοινοποιήθηκε επίσης προς όλα τα πολιτικά κόμματα, η ΟΕΛΜΕΚ σημειώνει ότι «το θέμα του καταλόγου διοριστέων δεν μπορεί να συζητείται από μόνο του, αλλά πρέπει να ενταχθεί μέσα σε ένα ευρύτερο σχεδιασμό με συζήτηση και άλλων θεμάτων, με στόχο την αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου και της δημόσιας εκπαίδευσης».

«Θέση μας είναι ότι πρέπει να υπάρξει χρόνος ώστε να γίνει σε βάθος ένας δομημένος διάλογος και να τεθούν επί τάπητος όλα τα σοβαρά προβλήματα της εκπαίδευσης» αναφέρει η ΟΕΛΜΕΚ η οποία προσθέτει ότι  «με βάση επίσημα στοιχεία, είναι ξεκάθαρο ότι μέχρι το 2020 οι διορισμοί που θα γίνουν θα είναι ελάχιστοι, είναι, κατά συνέπεια, άκαιρο και εκτός σημασίας να συζητάμε αυτή τη στιγμή νέο σύστημα διορισμού στην εκπαίδευση, αφήνοντας στο περιθώριο τα ουσιώδη ζητήματα».


OΕΛΜΕΚ: Παραδίδει τις εισηγήσεις της για τους διορισμούς

Κόντρα ΟΕΛΜΕΚ – Υπουργού Παιδείας


Αναφέρει ότι «τέτοια θέματα είναι η θεσμοθέτηση ενός πλαισίου επιμόρφωσης των 13.000 εκπαιδευτικών που υπηρετούν ήδη στην εκπαίδευση, της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και της σχολικής μονάδας, τα Αναλυτικά Προγράμματα και γενικά η πορεία της Εκπαιδευτικής Μεταρρύθμισης, το Ενιαίο Λύκειο, τα Ωρολόγια Προγράμματα, η μαθητική παραβατικότητα, οι Κανονισμοί Λειτουργίας των σχολείων και άλλα».

Σε δηλώσεις στο ΚΥΠΕ, μετά την επίδοση του υπομνήματος στον Α’ Αντιπρόεδρο της ΕΔΕΚ Γιώργο Βαρνάβα, ο Πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ Θέμης Πολυβίου είπε πως «τα αιτήματά μας στηρίζονται στο ότι πρέπει να υπάρξει κατοχύρωση των συναδέλφων που είναι σήμερα στην εκπαίδευση και προσφέρουν, ότι δεν πρέπει να αποφασίσουμε σε στενά χρονικά πλαίσια αλλά να υπάρχει ένας δομημένος διάλογος με ένταξη και όλων των άλλων σοβαρών προβλημάτων που απασχολούν την εκπαίδευση σήμερα».

Ο κ. Πολυβίου είπε πως «τονίσαμε ότι και εμείς έχουμε εισηγήσεις τις οποίες καταθέσαμε όσον αφορά τον εκσυγχρονισμό του καταλόγου διοριστέων ενώ για την φιλοσοφία του σχεδίου του Υπουργείου Παιδείας για τον διορισμό εκπαιδευτικών που στηρίζεται σε εξετάσεις, θέση μας είναι ότι οι εξετάσεις δεν είναι αυτές που θα επιλέξουν τον ικανό για να προσφέρει στην εκπαίδευση το έργο το οποίο πρέπει να προσφέρει».

Πρόσθεσε ότι η ΟΕΛΜΕΚ αναμένει την αντίδραση του Υπουργού Παιδείας στο υπόμνημα που του έχει σταλεί.

Σε δηλώσεις του στο ΚΥΠΕ ο Α’ Αντιπρόεδρος της ΕΔΕΚ Γιώργος Βαρνάβα είπε ότι «πάγια θέση του Κινήματός μας είναι ότι πρέπει να υπάρξει μετεξέλιξη και εκσυγχρονισμός του τρόπου διορισμού των εκπαιδευτικών στην δημόσια εκπαίδευση, παρά όλα ταύτα όμως, θεωρούμε ότι το οποιονδήποτε αποτέλεσμα προκύψει στο τέλος της ημέρας βάσει της πρότασης που έχει καταθέσει ο Υπουργός Παιδείας πρέπει να είναι μια συμφωνημένη κατάληξη η οποία θα βγει μέσα από ένα δομημένο διάλογο με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς».

Αναφορικά με την μετεξέλιξη του συστήματος διοριστέων, ο κ. Βαρνάβα, είπε ότι «όταν και εφόσον προκύψει θα πρέπει πρώτα να διασφαλίζει το εργασιακό καθεστώς των ήδη ενταγμένων στην εκπαίδευση που έχουν εύλογη παρουσία στο εκπαιδευτικό σύστημα είτε είναι συμβασιούχοι, είτε είναι αντικαταστάτες, είτε οποιοδήποτε άλλοι».

Ο κ. Βαρνάβα είπε επίσης, ότι το σύστημα διοριστέων, «πρέπει να εξασφαλίζει το αδιάβλητο και την αξιοκρατία και παράλληλα διαφωνούμε στο σημείο το οποίο ο Υπουργός Παιδείας έχει θέσει – και μάλιστα σε αυτά τα χρονικά πλαίσια – για την κατάργηση του παλιού κατάργηση του παλιού καταλόγου διοριστέων».

 

«Δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή σε καμία περίπτωση η παραγνώριση αυτής της Εκπαιδευτικής Προϋπηρεσίας. Δεν μπορεί επίσης να γίνει αποδεκτό, τα τεράστια Κρατικά και Κοινοτικά Κονδύλια που δαπανήθηκαν για την επιμόρφωση αυτή, να θεωρηθούν ως μια ακόμη σπατάλη και άσκοπη δαπάνη και επιπρόσθετα δεν μπορούν να αδικηθούν έκτακτοι και αντικαταστάτες εκπαιδευτικοί που προσφέρουν για πολλά χρόνια στην εκπαίδευση», συνεχίζει η ΟΕΛΜΕΚ.

Δημιουργία ξεχωριστού καταλόγου

Στα πλαίσια αυτά, η ΟΕΛΜΕΚ εισηγείται «τη δημιουργία ξεχωριστού καταλόγου, ο οποίος να περιλαμβάνει τους καθηγητές / καθηγήτριες που παρακολούθησαν με επιτυχία το Πρόγραμμα Προϋπηρεσιακής Κατάρτισης, συμβασιούχους, εκτάκτους και αντικαταστάτες με αναγνωρισμένη Εκπαιδευτική Προϋπηρεσία τουλάχιστον δύο ετών, μέχρι 31 Αυγούστου 2014».

Εξάλλου η ΟΕΛΜΕΚ καλεί το Υπουργείο Παιδείας «να καταθέσει οποιαδήποτε οικονομικοτεχνική μελέτη που θα συγκεκριμενοποιεί ή θα αποδεικνύει πόσο θα στοιχίσει στο κράτος ή και στους ίδιους τους υποψηφίους η εφαρμογή του σχεδίου που προτείνει».

Για το υφιστάμενο σύστημα διορισμού, η ΟΕΛΜΕΚ αναφέρει ότι «είναι δίκαιο και παρά τις οποιεσδήποτε αδυναμίες του, αποκλείει το ρουσφέτι, το οποίο είναι αναντίλεκτα η μάστιγα της κυπριακής κοινωνίας και την οποιαδήποτε κομματική ή άλλη παρέμβαση».

Ως απάντηση στον Υπουργό Παιδείας η ΟΕΛΜΕΚ αντιπροτείνει «να καταργηθεί το κλειστό έτος και αν ένας υποψήφιος αποκτήσει προσόντα ή αναγνωρισμένη εκπαιδευτική προϋπηρεσία να έχει τη δυνατότητα να ανεβαίνει στον κατάλογο, ανεξαρτήτως του έτους που αποκτά το πτυχίο του».

Προτείνει επίσης «να καθοριστεί ανώτερο όριο ηλικίας αναμονής και όσοι το ξεπερνούν να διαγράφονται από τους Καταλόγους Διοριστέων, όσοι κατέχουν μόνιμη θέση ή διορίζονται μόνιμα στη Δημόσια Υπηρεσία και σε Ημικρατικούς Οργανισμούς με τις αντίστοιχες  κλίμακες των εκπαιδευτικών και εκείνοι να διαγράφονται, να αναβαθμιστεί το Πρόγραμμα Προϋπηρεσιακής Κατάρτισης ώστε να γίνεται ακόμη καλύτερη και αυστηρότερη επιλογή των υποψηφίων και να εφαρμόζεται αυστηρά η σχετική νομοθεσία για τους επί δοκιμασία εκπαιδευτικούς και την αξιολόγησή τους, με σκοπό την επάρκειά τους προς μονιμοποίηση».

ΠΗΓΗ:ΚΥΠΕ