Πάρτι έχει στηθεί στα μεγάλα χρηματιστήρια – Ιστορικό ρεκόρ για Dow Jones, Nasdaq και S&P

 

Τα διεθνή χρηματιστήρια συνεχίζουν να εκπλήσσουν θετικά και να κατακτούν νέα υψηλότερα επίπεδα. Χθες στην Νέα Υόρκη οι βασικοί χρηματιστηριακοί δείκτες κατέγραψαν ιστορικά υψηλά, ενώ ο DAX στην Φρανκφούρτη βρέθηκε στα υψηλά διετίας.

Του Θανάση Παπαδή

Αφορμή ήταν η είδηση πως ΗΠΑ και Κίνα ενδεχομένως βρίσκονται κοντά σε συμφωνία για τον τερματισμό του εμπορικού πολέμου την ώρα που στην Ευρώπη τα στοιχεία δείχνουν ότι η ευρωπαϊκή οικονομία μπορεί υπό προϋποθέσεις να αποφύγει την ύφεση, ενώ οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες είναι πλέον πολύ πιθανό να γλιτώσουν από τους δασμούς του Τραμπ.

Αποτέλεσμα ήταν οι δείκτες της Wall Street να γράψουν νέα ιστορικά υψηλά, ο παγκόσμιος δείκτης της MSCI να σκαρφαλώσει σε υψηλό 17 μηνών και το χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης να βρεθεί στο υψηλότερο επίπεδο από την πρωτοχρονιά του 2018

Στη Wall Street, o Dow Jones έκλεισε με άνοδο 0,42% ή 115 μονάδων στις 27.462, ο S&P κατέγραψε κέρδη 0,39% στις 3.078 μονάδες και ο Nasdaq κινήθηκε υψηλότερα 0,56% στις 8.433 μονάδες.

Οι ευρωπαϊκές αγορές υποδέχθηκαν με ενθουσιασμό τις δηλώσεις του υπουργού Εμπορίου, Γουίλμπορ Ρος, σύμφωνα με τις οποίες η αμερικανική κυβέρνηση βρίσκεται σε συζητήσεις με Ευρώπη και Ασία για να μην επιβληθούν νέοι δασμοί στα αυτοκίνητα, ενώ Ουάσινγκτον και Πεκίνο δεν αποκλείουν την επίτευξη συμφωνίας για… μόνιμη ανακωχή ακόμα και μέσα στο Νοέμβριο.

Ο γερμανικός DAX και ο πανευρωπαϊκός Euro Stoxx 600 ενισχύθηκαν στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων 22 μηνών μετά την ανακοίνωση των τελικών στοιχείων για τους δείκτες τιμών παραγωγού που δείχνουν ότι τόσο η γερμανική όσο και η ευρωπαϊκή οικονομία βρίσκονται σε στασιμότητα αλλά μπορούν να αποφύγουν την ύφεση.

Αν οι ηγέτες των δύο μεγαλύτερων οικονομιών στον κόσμο, Ντόναλντ Τραμπ και Σι Τζινπίνγκ, υπογράψουν σύντομα μία συμφωνία η οποία θα αποτελεί το πρώτο στάδιο για την οριστική λήξη του εμπορικού πολέμου, τότε θα μιλάμε για μία εξέλιξη που θα προκαλέσει αλλεπάλληλα κύματα ευφορίας στις αγορές. Υπάρχουν βέβαια και αυτοί που βλέπουν σύννεφα στον ορίζοντα ανεξάρτητα με το τι θα συμβεί στο μέτωπο του εμπορικού πολέμου.

Ωστόσο προβλημάτισαν τα μακροοικονομικά στοιχεία στις ΗΠΑ μετά τις κατώτερες των αναμενόμενων εργοστασιακές παραγγελίες τον Σεπτέμβριο.

Στο μεταξύ, ισχυρές πιέσεις ασκήθηκαν στη μετοχή των McDonalds (-2,7%) μετά την απόφαση του ΔΣ να αποπέμψει τον διευθύνοντα σύμβουλό Στιβ Ίστερμπρουκ εξαιτίας της ερωτικής του σχέσης με υπάλληλο, κάτι που παραβίαζε την πολιτική της εταιρίας.

Το διοικητικό συμβούλιο έκρινε ότι ο 52χρονος Ίστερμπρουκ, που ήταν επικεφαλής της McDonald’s από το 2015, «επέδειξε κακή κρίση» σε ό,τι αφορά τη σχέση αυτή, ανέφερε η εταιρεία σε ανακοίνωση. Ο Ίστερμπρουκ αποχωρεί και από τη θέση του στο διοικητικό συμβούλιο.

Στην αγορά εμπορευμάτων, η τιμή του πετρελαίου ενισχύθηκε 0,6% στα 56,54 δολάρια ανά βαρέλι ενώ η τιμή του χρυσού υποχώρησε 0,1% στα 1.511 δολ./oz.

Στην αγορά συναλλάγματος, το δολάριο σημείωσε άνοδο 0,3% έναντι του ευρώ στο 1,1130 δολ. από 1,1166 την προηγούμενη εβδομάδα.

Στην αγορά ομολόγων, η απόδοση του 10ετούς ενισχύθηκε κατά επτά μονάδες βάσης στο 1,78%.

Blackstone: Έτοιμη να σκάσει η μεγαλύτερη «φούσκα»

Από τα μέσα του 2020 έως το τέλος του 2021 τοποθετεί την επόμενη μεγάλη ύφεση η Blackstone, μία από τις μεγαλύτερες επενδυτικές εταιρείες στον πλανήτης. Ο αμερικανικός κολοσσός των 545 δισ. δολαρίων σε κεφάλαια υπό διαχείριση εκτιμά ότι η αγορά κρατικών ομολόγων είναι η μεγαλύτερη φούσκα που υπάρχει, η «μητέρα όλων των φουσκών» όπως την χαρακτηρίζει και παράλληλα ο καταλύτης που κατά πάσα πιθανότητα θα πυροδοτήσει την επόμενη ύφεση.

Σύμφωνα με την Blackstone, οι μετοχές συνήθως κινούνται ανοδικά έως και 6 μήνες πριν την ύφεση, που σημαίνει ότι ενδεχομένως υπάρχουν ακόμη κάποια περιθώρια ανόδου μέσα στους πρώτους μήνες του 2020. Τα σινιάλα που μας δείχνουν ότι οδηγούμαστε σε ύφεση είναι οι ανησυχίες στην αγορά repos των ΗΠΑ, ο υπερβολικός όγκος ομολόγων με αρνητικές αποδόσεις, η συνεχιζόμενη αντιπαλότητα στο διεθνές εμπόριο και η κατάρρευση του κλάδου της μεταποίησης.