Ποιους πληρώνει το μάρμαρο

{loadposition ba_textlink} 

Όσο η επανάσταση δεν έρχεται, τόσο τροφοδοτείται και η αναγκαιότητα της ύπαρξής τους. Κάτι αντίστοιχο δεν ισχύει και με τις θρησκείες; Η αφήγησή τους τελειώνει μαζί με τον κόσμο, ενώ για να αποδείξεις την αλήθεια τους συνήθως πρέπει να πεθάνεις. Η διεκδίκηση των μαρμάρων του Παρθενώνα είναι ένας ευγενής σκοπός που μπορεί να συντηρήσει ανεξάντλητη δημοσιότητα, χορηγώντας πιστοποιητικό καλών προθέσεων. Έχει στόχο, δίκιο και διάρκεια. Εμπνέει μια χώρα και διεγείρει θετικά αντανακλαστικά στις ελίτ άλλων κρατών. Είναι μία ωραία υπόθεση για να ασχολείσαι, είτε είσαι κυβέρνηση, είτε δικηγόρος.

Η ελληνική κυβέρνηση υποδέχεται δύο διάσημους δικηγόρους, την Αλαμουντίν-Κλούνεϊ και τον εργοδότη της Τζέφρι Ρόμπερτσον. Και, μεταξύ μας, ενώ επενδύει με προβολή την άφιξή τους, δεν έχει δοκιμάσει να σηκώσει θόρυβο και να καλλιεργήσει προσδοκίες. Σοφό. Άλλωστε η Ελλάδα δεν σκοπεύει, προς το παρόν, να πάει την υπόθεση στα δικαστήρια. Εκεί το Βρετανικό Μουσείο έχει να επίδείξει νομιμότητα, χαρτιά και βούλες -τα γλυπτά έφυγαν με άδεια των κρατικών οθωμανικών αρχών. Η Ελλάδα έχει να επιδείξει ηθική που δεν είναι πάντα νόμιμη.

Όσοι γνωρίζουν τα πράγματα από κοντά συμφωνούν ότι πρόκειται για μια υπόθεση που ακόμα και αν τη θεωρείς χαμένη, δεν μπορείς πια να την εγκαταλείψεις. Ποιος, αλήθεια, θα είναι ο πρωθυπουργός που θα δείξει, έστω εμμέσως, ότι παραιτείται του εθνικού σκοπού; Αύριο η κυβέρνηση της Αριστεράς μπορεί να στέλνει πούλμαν για ακτιβισμό έξω από το Βρετανικό Μουσείο. Ας τραβήξει και ένα-δύο αιώνες η ιστορία. Σιγά, κάποτε θα ξεχαστεί.

Τέλος πάντων, από τη Μελίνα μέχρι τον Σημίτη -που ζητούσε μια δήλωση από τον Μπλερ- και από τον Πάνο Παναγιωτόπουλο ως τον Σαμαρά, η λονδρέζεα Καρυάτιδα είναι γενναιόδωρη με όλους. Αυτό δεν είναι διόλου κακό. Ένα δίκαιο αίτημα πασπαλίζεται με γκλαμουριά, άφθονες φωτογραφίες και υψηλή προβολή χαμηλού κόστους. Και αν προσθέσεις και την παραδοσιακή ελληνική γραφικότητα, έχεις ένα ωραίο, διαρκές διαφημιστικό του ελληνικού τουρισμού.

Ο Κώστας Γιαννακίδης αρθρογραφεί για το protagon.gr, επίσημο συνεργάτη του 24Η