Στην κόψη του ξυραφιού οι Κ.Α.

 

Με σημερινή επιστολή τους, οι Γιώργος Μαυρόκωστας, Ανδρέας Φιλίππου, Γιώργος Γεωργίου, Μιχάλης Αντωνίου, Χαράλαμπος Αλεξάνδρου, Κύπρος Έλληνας, Μάριος Χατζηγαβριήλ και Ανδρέας Χρυσάφη έθεσαν τις παραιτήσεις τους στη διάθεση του Υπουργού Οικονομικών, για διευκόλυνση του έργου της Πολιτείας.

Σύμφωνα με ανακοίνωση, το Διοικητικό Συμβούλιο των Κυπριακών Αερογραμμών σε σημερινή έκτακτη συνεδρία του μελέτησε τις διατάξεις του Περί Συμπληρωματικού Προϋπολογισμού Νόμου (Αρ.4) του 2012 που ψηφίστηκε από την Ολομέλεια της Βουλής χθες, 12 Ιουλίου 2012, για αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου, καθώς και τους όρους που ενσωματώθηκαν στο Νόμο.

Δεδομένου ότι στο Νόμο που ψηφίστηκε απαιτείται η παραίτηση των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου, αυτοί έθεσαν τις παραιτήσεις τους στη διάθεση του Υπουργού Οικονομικών.

Με την ευκαιρία αυτή, αναφέρεται στην ανακοίνωση, επιθυμούν να υπογραμμίσουν με έμφαση ότι αισθάνονται ήσυχη τη συνείδησή τους για το έργο που έχει παραχθεί κάτω από πολύ αντίξοες συνθήκες.

Κύριο μέλημα του παρόντος Συμβουλίου δεν ήταν οι θέσεις και τα αξιώματα, αλλά η συνεχής έγνοια και αδιάκοπη προσπάθεια για την επιβίωση της εταιρείας και τη διασφάλιση καλύτερων προοπτικών ανάπτυξης για τον εθνικό αερομεταφορέα της Κύπρου. Ας μην ξεχνά κανείς ότι οι προσπάθειες για επιβίωση καταβάλλονται σε μια περίοδο πρωτοφανούς οικονομικής κρίσης, με καλπάζουσα άνοδο των τιμών του πετρελαίου και συνθήκες εξοντωτικού ανταγωνισμού”, προστίθεται.

Το Διοικητικό Συμβούλιο επιθυμεί με την ευκαιρία, προστίθεται, να επισημάνει ότι η συμπερίληψη διάταξης για την εφαρμογή πολιτικής «ανοικτών ουρανών» (άρθρο 9 εδάφιο (β), που θα επιτρέπει σε όλες τις αεροπορικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Κύπρο να εκτελούν δρομολόγια προς τρίτες χώρες θ’ αποτελέσει τη χαριστική βολή για την ανταγωνιστικότητα των Κυπριακών Αερογραμμών, οι οποίες έχουν ήδη υποστεί σοβαρότατο πλήγμα από την κρατική επιδότηση εταιρειών χαμηλού κόστους.

Η εν λόγω διάταξη, αναφέρουν, τορπιλίζει επίσης τις όποιες πρoσπάθειες γίνονται για την εξεύρεση στρατηγικού επενδυτή γιατί αφαιρούν από την εταιρεία ένα σημαντικό στρατηγικό πλεονέκτημα στο οποίο υπολογίζουν χωρίς αμφιβολία οι προτιθέμενοι στρατηγικοί επενδυτές.

“Η ίδια διάταξη θα αποθαρρύνει, επίσης, ιδιώτες επενδυτές από το να συμμετάσχουν στη σκοπούμενη αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας. Τα πτητικά δικαιώματα προς τρίτες χώρες είναι εθνικός πλούτος τον οποίο κανένα κράτος δεν μπορεί να απεμπολεί, χωρίς τα ανάλογα ανταλλάγματα. Πολύ δε περισσότερο που η Κύπρος ως ημικατεχόμενη χώρα αντιμετωπίζει και το συνεχιζόμενο εμπάργκο της Τουρκίας σε βάρος των Κυπριακών Αερογραμμών”, προστίθεται. 

Επισημαίνουν, επίσης, ότι η τμηματική έγκριση των πιστώσεων, δηλαδή 15 εκατ. ευρώ ως πρώτη δόση και τα υπόλοιπα 16.330.000 ευρώ σε διάστημα τριών μηνών από την ημερομηνία ψήφισης του Νόμου, αφού ικανοποιηθούν οι προϋποθέσεις που τίθενται στο Νόμο, συντηρεί την κατάσταση αβεβαιότητας ως προς τη βιωσιμότητα της εταιρείας, γεγονός που από μόνο του προδιαγράφει με μαθηματική ακρίβεια περαιτέρω συρρίκνωση του μεριδίου αγοράς της εταιρείας.

Παράλληλα, αναφέρουν, η αναστολή της εφαρμογής του Σχεδίου Αναδιάρθρωσης μέχρι την ετοιμασία ενός νέου, όπως προβλέπεται στο Νόμο θα έχει ως αποτέλεσμα τη συσσώρευση περαιτέρω ζημιών που θα καταστήσουν την προοπτική βιωσιμότητας ακόμη πιο δυσχερή.

Εξάλλου, σημειώνεται, όταν το παρόν Διοικητικό Συμβούλιο αναλάμβανε καθήκοντα είχε ενώπιον του σοβαρότατα προβλήματα μεταξύ των οποίων, ύπαρξη πλεονάζοντος προσωπικού 1500, περίπου, ατόμων τα οποία σταδιακά με προσπάθειες του παρόντος Συμβουλίου αποδεσμεύτηκαν και απαλλάχτηκε η εταιρεία από ένα σημαντικό οικονομικό βαρίδι.

Ας σημειωθεί, αναφέρεται, ότι αυτό το πλεονάζον προσωπικό προσλήφθηκε επί διακυβέρνησης αυτών που σήμερα παρουσιάζονται ως επικριτές και ζήτησαν την παύση του παρόντος Διοικητικού Συμβουλίου.

Το ΔΣ είχε επίσης ενώπιον του, αναφέρεται, τη σύσταση της εταιρείας Hellas Jet που επέφερε στην εταιρεία ζημιές δεκάδων εκατομμυρίων λιρών, ήταν επίσης μια πληγή που άνοιξε προτού αναλάβει το παρόν Συμβούλιο ενώ η μη ορθολογική μίσθωση των αεροσκαφών Airbus 330 επέφερε στην εταιρεία ζημιές επίσης δεκάδων εκατομμυρίων λιρών και το παρόν Διοικητικό Συμβούλιο φρόντισε για την πρόωρη επιστροφή τους στην εκμισθώτρια εταιρεία, κλείνοντας ακόμη μια χέουσα πληγή.

“Το Διοικητικό Συμβούλιο απευθύνει έκκληση προς την Πολιτεία, Κυβέρνηση και Βουλή να προβούν σε ρυθμίσεις και να λάβουν τέτοια μέτρα που να στοχεύουν στη διατήρηση της λειτουργίας των Κυπριακών Αερογραμμών, οι οποίες αποτελούν φορέα υποδομής και παίζουν καθοριστικό ρόλο στην τουριστική και οικονομική ανάπτυξη της Κύπρου, καταλήγει η ανακοίνωση.