Συνεχίστηκαν οι καταθέσεις υπεράσπισης της Ήλιος στην Αθήνα

Κατά τη διαδικασία απολογήθηκε ο κατηγορούμενος Δημήτρης Πανταζής, διευθύνων Σύμβουλος της αεροπορικής εταιρίας Ήλιος.


Διαβάστε επίσης για το βρόμικο παιχνίδι Ευρώπης- ΔΝΤ με θύμα την Κύπρο. Διαβάστε ακόμα τη δήλωση του Δημήτρη Χριστόφια για τον τρόπο αντιμετώπισης της κρίσης.


Ο Χρήστος Σαπαρίλης, Διευθυντής Ποιότητας της Ήλιος, στην κατάθεση του ανέφερε ότι η εταιρεία ακολουθούσε όλους τους κανονισμούς που προβλέπονται από τα εγχειρίδια που έχουν στη διάθεση τους οι εταιρίες, λέγοντας ότι «το σύστημα ποιοτικού ελέγχου ήταν επαρκές». Σύμφωνα με τον ίδιο, όλοι οι κυβερνήτες είχαν τις απαραίτητες νομιμοποιήσεις και πιστοποιητικά που τους επέτρεπαν να ανέβουν στο αεροπλάνο.

Η Αγγέλα Εργατούδη, Προϊσταμένη της Υπηρεσίας Εδάφους της Ήλιος, στην κατάθεση της είπε ότι στην εταιρία δε γινόντουσαν εκπτώσεις όσον αφορά τα θέματα ασφαλείας, ενώ μιλώντας για τους κατηγορουμένους τους χαρακτήρισε αξιόλογους ανθρώπους, με τους οποίους είχε άριστη συνεργασία.

Την άποψη ότι οι μηχανικοί της εταιρείας Ήλιος ακολούθησαν την προβλεπόμενη διαδικασία ελέγχου του αεροσκάφους, κατέθεσε και ο Άσλεϊ Σμέι, ως διπλωματούχος μηχανικός, ο οποίος έχει θητεύσει μεταξύ άλλων, στην British Airways και τη Ryan Air. Όπως είπε το αεροσκάφος υπέστη βλάβη σε εξάρτημα του συστήματος ελέγχου πίεσης , η οποία δεν μπορούσε να έχει προβλεφθεί. Ερωτηθείς απάντησε ότι ανάλογα περιστατικά έχουν συμβεί και στο παρελθόν, χωρίς ωστόσο να υπάρξει συντριβή του αεροσκάφους, σύμφωνα με τα όσα γνωρίζει ο ίδιος. Επανέλαβε ωστόσο ότι η πτώση του αεροσκάφους δεν οφειλόταν σε παράλειψη πριν την απογείωση και εξέφρασε επιφυλάξεις σχετικά με την ορθότητα του πορίσματος της Επιτροπής που συντάχθηκε υπό τον Ακριβό Τσολάκη.

Ο κ. Πανταζής ξεκίνησε την απολογία του, αναφερόμενος στην 45χρονη πορεία του στο χώρο των αεροπορικών εταιριών, εξέφρασε την οδύνη του για τα θύματα της αεροπορικής τραγωδίας και συνέχισε  λέγοντας ότι η εταιρεία ήταν συμβατή με όλους τους νόμους και τους διεθνείς κανόνες και είχε πιστοποιητικό αερομεταφορέα, κάτι που πιστοποιούσε ότι πετά με ασφάλεια. Ανέφερε δε ότι οι έλεγχοι γίνονταν από τις βρετανικές αρχές, οι οποίες δεν είχαν λόγο να μην υποδείξουν τυχόν σφάλματα, επαναλαμβάνοντας ότι αυτοί που πραγματοποιούσαν τους ελέγχους πιστοποιούσαν ότι η λειτουργία της εταιρίας ήταν ικανοποιητική. Σύμφωνα με τον κ. Πανταζή, η «Ήλιος» δεν προχωρούσε σε εκπτώσεις όσον αφορά την ασφάλεια, λέγοντας ότι αν δεν ήταν σίγουρος κατ` αρχήν δε θα εργαζόταν στη συγκεκριμένη εταιρεία και δε θα επέτρεπε στην οικογένεια του να ταξιδεύει με αυτή.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η εκδίκαση της έφεσης ξεκίνησε στις 26 Οκτωβρίου στο Εφετείο Αθηνών μετά από την Πρωτόδικη απόφαση τον περασμένο Απρίλη, σύμφωνα με την οποία οι κατηγορούμενοι κρίθηκαν ένοχοι χωρίς ελαφρυντικά, από το Πρωτοδικείο Αθηνών και που τους καταδίκασε – σύμφωνα με την πρόταση του Εισαγγελέα – σε φυλάκιση τριών ετών ως βάση και ένα χρόνο επιπλέον για τον κάθε νεκρό, δηλαδή 123 χρόνια ο κάθε κατηγορούμενος, από τα οποία υποχρεούντο να εκτίσουν τα 10. Σύμφωνα με την πρωτόδικη απόφαση, το δικαστήριο έκρινε ενόχους για συνειδητή ανθρωποκτονία από αμέλεια, τους: Δημήτρη Πανταζή, Διευθύνοντα Σύμβουλο της εταιρείας, Γιώργο Κικκίδη, Διευθυντή Πτητικών Επιχειρήσεων και το Γιάνκο Στοϊμένοφ, Αρχιπιλότο της εταιρείας, ενώ ένοχος για ασυνείδητη ανθρωποκτονία από αμέλεια κρίθηκε ο μηχανικός της εταιρείας, που έλεγξε το αεροσκάφος την ημέρα της μοιραίας πτήσης, Αλαν Ιργουιν.

Η διαδικασία διεκόπη εκ νέου και θα συνεχιστεί με τις απολογίες των υπόλοιπων κατηγορουμένων, στις 18 Δεκεμβρίου 2012.

Πηγή: ΚΥΠΕ