Τιμή στο όραμα του Τάσου Μητσόπουλου

{loadposition ba_textlink}

Όταν τιμάς ένα πολιτικό τιμάς πρωτίστως το όραμά του και τις ιδέες του και αφήνεις το θρήνο για τους δικού τους ανθρώπους που πρέπει να ζήσουν με την απουσία του.

Η στήλη με αφορμή τη συμπλήρωση ενός έτους από το θάνατο του οραματιστή πολιτικού στις 22 Μαρτίου θα ήθελε να τιμήσει τη μνήμη του υπενθυμίζοντας πρόταση του προς το υπουργικό Συμβούλιο τον Αύγουστο του 2013 για εννέα έργα τεράστιας εμβέλειας και σημασίας.

1 σεντ το λίτρο

Η πρόταση του Τάσου Μητσόπουλου όπως δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «Φιλελεύθερος» με ημερομηνία 3 Αυγούστου το 2013, προνοεί την επιβολή ειδικού τέλους ύψους ενός σεντ ανά λίτρο στην τιμή των καυσίμων κάθε χρόνο για μια πενταετία, έτσι που στον πέμπτο χρόνο επιβολής του θα έφτανε τα 5 σεντ ανά λίτρο.

Έργα ανάπτυξης
Τα έσοδα που θα προέκυπταν θα παραχωρούνταν για την εκτέλεση έργων που αφορούν στην ανάπτυξη των υποδομών, των μεταφορών και των δημοσίων κτηρίων.

Συγκεκριμένα, τα χρήματα προορίζονταν να διατεθούν, σύμφωνα με την πρόταση που έθεσε ενώπιον του Υπουργικού Συμβουλίου για έγκριση ο Τάσος Μητσόπουλος, για την υλοποίηση των ακόλουθων οδικών και οικοδομικών έργων που θα συνέτειναν και στην επανεκκίνηση της οικονομίας:

1) Αυτοκινητόδρομος Πάφου – Πόλης Χρυσοχούς με την εκτιμημένη δαπάνη να υπολογίζεται στα 160 εκατ.
2) Περιμετρικός αυτοκινητόδρομος Λευκωσίας με εκτιμημένη δαπάνη 350 εκατ.
3) Αυτοκινητόδρομος Λευκωσίας – Παλαιχώρι με εκτιμημένη δαπάνη 60 εκατ.
4) Αυτοκινητόδρομος Αστρομερίτης – Ευρύχου με εκτιμημένη δαπάνη 60 εκατ.
5) Αυτοκινητόδρομος Λεμεσού – Σαϊττά με το κόστος να υπολογίζεται στα 150 εκατ.
6) Νέο κτήριο της Βουλής με εκτιμημένη δαπάνη 100 εκατ.
7) Λιμάνι και μαρίνα Λάρνακας με εκτιμημένη δαπάνη 120 εκατ. χωρίς να περιλαμβάνονται οι χερσαίες αναπτύξεις.
8 ) Τραμ Λευκωσίας.
9 ) Τρένο Λευκωσίας – Αερολιμένα Λάρνακας.

Η μεθοδολογία PFI

Με βάση τα όσα δρομολογούσε το υπ. Συγκοινωνιών, με την επιβολή ειδικού τέλους στα καύσιμα και σε συνδυασμό με τη χρήση της μεθοδολογίας PFI (Private Finance Initiative) θα προχωρούσε η υλοποίηση των παραπάνω κρίσιμων υποδομών. Τονίζεται ότι, με τη μέθοδο τύπου PFI το Κράτος αρχίζει να πληρώνει ετήσιες δόσεις για την αποπληρωμή του έργου μετά που αυτό ολοκληρώνεται και αρχίζει να χρησιμοποιείται από το κοινό, κάτι το οποίο δίδει περισσότερες ανάσες στην οικονομία.

Τα όσα δρομολογούσε το υπουργείο Συγκοινωνιών τα ανέτρεψε το Υπουργικό Συμβούλιο θεωρώντας αντιλαϊκή την εισήγηση επιβολής πρόσθετου τέλους στα καύσιμα. Μετά τις πρόσφατες μειώσεις στις τιμές των καυσίμων θεωρούμε πως η κυβέρνηση δεν έχει πλέων καμιά δικαιολογία να μην τιμήσει πραγματικά τη μνήμη του υπουργού της υλοποιώντας την εισήγησή του και όχι απλά να δίδει το όνομα του σε ιστορικούς δρόμους της Λάρνακας.

Τεύκρος