Υπ. Παιδείας: “Η ΟΕΛΜΕΚ αδυνατεί να αρθεί στο ύψος των απαιτήσεων μαθητών και κοινωνίας”

{loadposition ba_textlink}

Το Υπουργείο, όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση, θεωρεί απαράδεκτη την ισοπεδωτική, όπως την χαρακτηρίζει. στάση της ΟΕΛΜΕΚ, η οποία, “πέραν της ανευθυνότητας, καταδεικνύει την αδυναμία της Οργάνωσης να αρθεί στο ύψος των περιστάσεων, των προκλήσεων της σύγχρονης κοινωνίας καθώς και των αναγκών των νέων μας”.

Στην ανακοίνωση αναφέρεται ότι η πρόταση του Υπουργείου στηρίχθηκε σε πολυσέλιδη τεκμηριωμένη έκθεση που ετοίμασε ειδική επιστημονική Επιτροπή, στην οποία έλαβαν μέρος Πανεπιστημιακοί, έμπειροι τεχνοκράτες, μάχιμοι εκπαιδευτικοί, αλλά και εκπρόσωποι εκπαιδευτικών οργανώσεων, συμπεριλαμβανομένης και της ΟΕΛΜΕΚ. Η Επιτροπή,προστίθεται, εργάστηκε για πέντε σχεδόν μήνες, και παρέδωσε την πρότασή της στον Υπουργό στις 20 Μαρτίου.

`Οπως επισημαίνει το Υπουργείο, από τότε ξεκίνησε διάλογος με την ΟΕΛΜΕΚ και συνεπώς η τελική πρόταση του ΥΠΠ “όχι μόνο δεν είναι ξένη προς την ΟΕΛΜΕΚ, αλλά, αντίθετα, ενσωματώνει προτάσεις και εισηγήσεις της Οργάνωσης, που κατατέθηκαν όλη αυτή την περίοδο”.

Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει το Υπουργείο, περιελήφθησαν στην πρόταση πέραν των 10 θέσεων της ΟΕΛΜΕΚ – που, όμως, δεν διαφοροποιούσαν τη φιλοσοφία της πρότασης – συμπεριλαμβανομένης της αύξησης των ωρών διδασκαλίας στο Γυμνάσιο, της ενοποίησης δύο Κατευθύνσεων επιλογής μαθημάτων στο Λύκειο, της δημιουργίας της Κατεύθυνσης Καλών Τεχνών, και της μείωσης του αριθμού των υποχρεωτικών μαθημάτων (από τρία σε δύο) σε τρεις από τις έξι Κατευθύνσεις.

Παράλληλα, η πρόταση του ΥΠΠ συζητήθηκε, με απόλυτα διαφανείς και δημοκρατικές διαδικασίες, με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, ενώ παρουσιάστηκε και στο Συμβούλιο Δημοτικής και Μέσης Εκπαίδευσης, στο οποίο, εκτός από τις εκπαιδευτικές οργανώσεις, συμμετέχουν εκπρόσωποι πολιτικών κομμάτων, μαθητών, φοιτητών, οργανωμένων γονέων και Πανεπιστημίων.

Το Υπουργείο καταγγέλει την ΟΕΛΜΕΚ ότι “παρουσίασε ανακολουθία και ασυνέπεια, τόσο ως προς τη στάση της όσο και ως προς τις συγκεκριμένες προτάσεις που υπέβαλε” και ότι μέσα σε διάστημα 10 ημερών “η ΟΕΛΜΕΚ παρουσίασε τρεις διαφορετικές μεταξύ τους προτάσεις, με διαφορετική φιλοσοφία και παιδαγωγικές αρχές, και χωρίς καθόλου επιστημονική τεκμηρίωση”.

Αναφέρεται ότι, “ενώ στη συνάντηση της 29ης Απριλίου, στην οποία ο ΥΠΠ παρουσίασε στην Οργάνωση την πρόταση που εγκρίθηκε από το Υπουργικό Συμβούλιο, ο ΥΠΠ έκανε δεκτές συγκεκριμένες εισηγήσεις της Οργάνωσης επί της πρότασης αυτής, στην επόμενη συνάντηση (5 Μαΐου) η ΟΕΛΜΕΚ, αντί να παρουσιάσει τις τελικές της εισηγήσεις, έφερε νέα δική της πρόταση, και απαιτούσε να γίνει αυτή δεκτή από τον Υπουργό”.

Το Υπουργείο καταγγέλει επίσης την ΟΕΛΜΕΚ ότι “στην προσπάθειά της να ενσπείρει στους κόλπους των καθηγητών και της κοινωνίας αμφισβήτηση για το πρόσωπο του Υπουργού και την υπευθυνότητα με την οποία το ΥΠΠ χειρίζεται τα ζητήματα της Παιδείας, παραβλέπει όλα τα πιο πάνω και κατηγορεί το ΥΠΠ για μονομέρεια και ετσιθελισμό”.

Επίσης το Υπουργείο καταγγέλει την οργάνωση για παραπληροφόρηση σε συγκεκριμένα θέματα και τονίζει ότι είναι αποφασισμένο να εφαρμόσει το Νέο Ωρολόγιο Πρόγραμμα και “δεν πρόκειται να εγκλωβιστεί στον αδιέξοδο διάλογο που επιδιώκει η ευκαιριακή πλειοψηφία της ΟΕΛΜΕΚ, που ανέτρεψε άρδην τις προηγούμενές της αποφάσεις”.

“Είμαστε σίγουροι ότι, η πλειονότητα των εκπαιδευτικών – τόσο των καθηγητών όσο και των διευθύνσεων των σχολείων – καθώς και η κοινωνία γενικότερα, αντιλαμβάνονται την ανάγκη μεταρρυθμίσεων και θα συμπαρασταθούν στο εγχείρημα του Υπουργείου για ένα νέο εκσυγχρονισμένο ωρολόγιο πρόγραμμα. Οι μεταρρυθμίσεις είναι απαραίτητες, προκειμένου να βελτιωθεί το δημόσιο σχολείο και να πετύχουμε τις καλύτερες συνθήκες για την εκπαίδευση των παιδιών μας και για το καλό της κοινωνίας και του τόπου μας”, καταλήγει η ανακοίνωση του Υπ. Παιδείας.

Πηγή: KYΠΕ