ΥΠΠ: Οι σχολικοί κανονισμοί που υποβλήθηκαν διορθώνουν τις στρεβλώσεις

{loadposition ba_textlink}

Μια πρώτη συζήτηση επί του θέματος των περί λειτουργίας των δημόσιων σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης κανονισμών του 2016, έγινε σήμερα στην Επιτροπή Παιδείας της Βουλής με τον αρμόδιο Υπουργό να αναφέρει μετά τη συζήτηση ότι αναγνωρίστηκε από όλες τις πλευρές ότι έχει γίνει μια πολύ σοβαρή δουλειά διάρκειας δύο ετών από μια επιτροπή στην οποία συμμετείχαν όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς και έχει καταλήξει στα πλείστα θέματα σε ομοφωνία.

Μιλώντας στη Βουλή μετά τη συνεδρία της Επιτροπής Παιδείας, η οποία εξέτασε το θέμα, ο Υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού Κώστας Καδής ανέφερε ότι υπάρχουν και ζητήματα όπου υπάρχουν διαφορετικές απόψεις, εκτιμήσεις και διαφορετική προσέγγιση ως προς την αντιμετώπισή τους, αλλά σημείωσε ότι αυτό που αποφασίστηκε είναι λόγω και του όγκου των σχετικών κανονισμών, να γίνει μια προσπάθεια το καλοκαίρι να αντιμετωπιστούν στο πλαίσιο ενός ακόμη γύρου διαλόγου με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς τα σημεία στα οποία υπάρχουν διαφορετικές προσεγγίσεις.

Στόχος, συνέχισε, είναι με την έναρξη των εργασιών της Βουλής να εξεταστεί εντατικά το νέο πλαίσιο των κανονισμών προκειμένου να ψηφιστεί το συντομότερο δυνατόν εντός Σεπτεμβρίου για να μπορέσει να εφαρμοστεί, τουλάχιστον στο μεγαλύτερο μέρος του από την επόμενη σχολική χρονιά.

Διότι όλοι αναγνώρισαν, συνέχισε ο Υπουργός, ότι οι σημερινοί κανονισμοί παρουσιάζουν αδυναμίες και όλοι αναγνώρισαν ότι οι κανονισμοί που έχουν κατατεθεί διορθώνουν σε μεγάλο βαθμό αυτές τις στρεβλώσεις.

Επομένως, είπε, είναι κρίμα να χαθεί ακόμη μια σχολική χρονιά με τους υφιστάμενους κανονισμούς που δημιουργούν αρκετά προβλήματα.

Εξέφρασε τη θέση ότι με πνεύμα συναίνεσης με καλή θέληση, μπορούμε να φθάσουμε σε μεγάλο ποσοστό συγκλίσεων για να μπορέσουμε να προχωρήσουμε από την επόμενη σχολική χρονιά.

Κάποιες από τις αλλαγές που θα εφαρμοστούν είπε, είναι η εισαγωγή εξετάσεων τετραμήνων και η παροχή ενισχυτικής διδασκαλίας στη βάση της αξιολόγησης που θα προκύπτει μέσα από τις εξετάσεις, για να καλύπτονται τα κενά των μαθητών μας, αλλαγές στα χρονοδιαγράμματα, δηλαδή ξεκινά πιο νωρίς η σχολική χρονιά και ολοκληρώνεται στο τέλος του Ιούνη.

Επίσης, παρέχεται η δυνατότητα το καλοκαίρι να δίδεται στήριξη των παιδιών που έχουν πρόβλημα με την επίδοσή τους μέσα στο σχολείο, να γίνονται οι εξετάσεις το τέλος Ιουνίου και όχι τον Σεπτέμβριο επιτυγχάνοντας δύο σημαντικούς στόχους, “πρώτον να μειώσουμε την παραπαιδεία διότι τα παιδιά θα εξετάζονται τον Ιούνιο, δεν θα έχουμε τα φροντιστήρια του καλοκαιριού ενώ θα μπορούν να πηγαίνουν ανέμελα στις διακοπές τους ενώ παράλληλα το Υπουργείο θα ξεκινά τη στελέχωσή του πολύ πιο νωρίς”.

Επίσης, υπάρχουν αλλαγές σε θέματα που έχουν να κάνουν με την διαχείριση πειθαρχικών θεμάτων, ζητήματα που αφορούν στην μεγαλύτερη συμμετοχή των μαθητών και των γονέων σε ζητήματα λήψης αποφάσεων που τους αφορούν και γενικότερα “έχουμε ένα συνολικό ορθολογισμό και εκσυγχρονισμό των υφιστάμενων κανονισμών”.

Σε ό,τι αφορά την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, είπε ότι τη χρονιά που πέρασε, το Υπουργείο εφάρμοσε πιλοτικά ένα νέο πλαίσιο για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σε όλες τις βαθμίδες.

Σε αυτό, είπε, συμμετείχαν και σχολεία της Μέσης Εκπαίδευσης και έχει αξιολογηθεί η συμμετοχή των σχολείων αυτών στο νέο πρόγραμμα επιμόρφωσης και υπάρχει μια θετική αποτίμηση. Ωστόσο, είπε, υπάρχουν και αδυναμίες που το Υπουργείο είναι έτοιμο να διαχειριστεί και να εφαρμόσει σε μεγαλύτερο εύρος το νέο σύστημα επιμόρφωσης από την επόμενη σχολική χρονιά.

Ερωτηθείς εάν τον ανησυχεί το ότι όπως λέχθηκε το 90% των εκπαιδευτικών προχωρά σε μεταπτυχιακά διπλώματα κατά τη διάρκεια της υπηρεσίας του και εάν αυτό γίνεται εις βάρος της προετοιμασίας για την εκπαίδευση των μαθητών, είπε ότι “εμείς δεν θεωρούμε ότι είναι αρνητικό το ότι οι εκπαιδευτικοί μας επιμορφώνονται και αποκτούν προσόντα τα οποία στο τέλος της ημέρας θα αξιοποιήσουν στην τάξη”.

Αρα, είπε, θεωρούμε θετικό το γεγονός και αυτό προσμετράται στα θετικά του κυπριακού συστήματος, το γεγονός δηλαδή ότι στην Κύπρο διαθέτουμε γενικότερα από τους πιο προσοντούχους εκπαιδευτικούς.

Πρέπει οπωσδήποτε, είπε ο κ. Καδής, να υπάρξει προσοχή ούτως ώστε η περαιτέρω επιμόρφωση να μην είναι εις βάρος της πραγματικής εκπαιδευτικής διαδικασίας μέσα στο σχολείο.

Δεν έχουν παρατηρηθεί φαινόμενα να παραμελεί κάποιος το σχολείο για τις μεταπτυχιακές του σπουδές, τουναντίον, είπε.

Ερωτηθείς πού εντοπίζονται οι διαφορές στο θέμα των κανονισμών, είπε ότι η σημαντική διαφορά είναι σε ό,τι αφορά τις εξετάσεις των τετραμήνων.

Το θέμα της εξέτασης των μαθητών, είπε, και οι πρόνοιες που έχουν μπει στους κανονισμούς έγιναν μετά από συστηματική δουλειά από ειδική επιστημονική επιτροπή, στην οποία συμμετέχουν και πανεπιστημιακοί, και εμπειρογνώμονες, και μάχιμοι εκπαιδευτικοί, και εκπαιδευτικές οργανώσεις και ήρθαν με μια ολοκληρωμένη πρόταση.

Δεν μπορούμε να αγνοήσουμε τις προτάσεις αυτές, συνέχισε, λέγοντας ότι αυτό που θα επιδιώξουμε είναι να εξηγήσουμε καλύτερα τις πτυχές της πρότασης σε όσους έχουν τις επιφυλάξεις τους και εξέφρασε αισιοδοξία ότι εάν υπάρχει καλή θέληση μπορούμε να φθάσουμε σε συγκλίσεις.

Πηγή: KYΠΕ