Προετοιμασία των αεροδρομίων για αντιμετώπιση φυσικών καταστροφών


Κάνε τα ψώνια σου άνετα, γρήγορα, εύκολα στο Odelo! Κέρδισε 20€ στις πρώτες σου αγορές!

Η Deutsche Post DHL και το Πρόγραμμα Ανάπτυξης του ΟΗΕ (United Nations Development Programme – UNDP) γιορτάζουν μία ξεχωριστή επέτειο: των πέντε χρόνων μιας επιτυχημένης συνεργασίας μεταξύ των δύο οργανισμών, για την παροχή εκπαιδευτικού προγράμματος προετοιμασίαs αντιμετώπισης κρίσεων, σε επιλεγμένα αεροδρόμια που βρίσκονται σε περιοχές που είναι επιρρεπείς σε φυσικές καταστροφές. Το πρόγραμμα “Get Airports Ready for Disaster” (GARD) έχει υλοποιηθεί μέχρι σήμερα σε 25 αεροδρόμια, προσφέροντας τις απαραίτητες γνώσεις για την καλύτερη διαχείριση των κρίσεων που μπορούν να προκληθούν από μία ενδεχόμενη φυσική καταστροφή.

Σε περιπτώσεις φυσικών καταστροφών, τα αεροδρόμια μετατρέπονται σε κέντρα παροχής βοήθειας, ενώ παράλληλα αυξάνεται και ο αριθμός των επιβατών:

συγγενείς ταξιδεύουν στην περιοχή για να στηρίξουν τις οικογένειές τους, η διεθνής κοινότητα αποστέλλει ειδικούς παροχής στήριξης, ενώ τα ΜΜΕ καταφθάνουν για να καλύψουν τις εξελίξεις. Ως αποτέλεσμα, αν δεν γίνει ορθή διαχείριση της κατάστασης, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να δημιουργηθούν προβλήματα στην παροχή βοήθειας και στην αποκατάσταση των ζημιών. Ο στόχος του προγράμματος και των σεμιναρίων GARD, είναι η βελτίωση της ετοιμότητας για τη χορήγηση ανθρωπιστικής βοήθειας στα αεροδρόμια σε περιπτώσεις φυσικών καταστροφών. Στο πλαίσιο αυτό, το εξειδικευμένο προσωπικό αεροδρομίων της DHL και εκπρόσωποι του UNDP συνεργάζονται με αρμοδίους των αεροδρομίων και των υπηρεσιών άμεσης δράσης για την εκμάθηση και την εκτέλεση ενός Σχεδίου Κρίσης. Το πρόγραμμα εκπαιδεύει τους συμμετέχοντες στις πιο αποτελεσματικές και πρακτικές δράσεις για διαχείριση της παροχής αγαθών πρώτης ανάγκης και συντονισμό του ανθρωπιστικού προσωπικού μετά από μια φυσική καταστροφή.

Αξιολόγηση της χωρητικότητας των αεροδρομίων

Στα σεμινάρια GARD αξιολογείται και η χωρητικότητα του κάθε αεροδρομίου, συμπεριλαμβανομένων πιθανών αποθηκευτικών χώρων για αγαθά άμεσης ανάγκης και εξοπλισμού, όπως και των τεχνικών προδιαγραφών ή άλλων εναλλακτικών λύσεων. Επιπλέον, παρέχεται εκπαίδευση στην αντιμετώπιση των συνεπειών που μπορούν να προκληθούν σε περίπτωση εκτενών ζημιών στην υποδομή των αεροδρομίων και απωλειών προσωπικού μετά από σεισμό, πλημμύρα, τυφώνα ή τσουνάμι.

Μέχρι σήμερα, τα σεμινάρια GARD έχουν πραγματοποιηθεί στην Αρμενία, στο Μπαγκλαντές, στο Ελ Σαλβαδόρ, στην Ινδονησία, στο Λίβανο, στο Νεπάλ, στον Παναμά, στο Περού, στις Φιλιππίνες και στην Τουρκία, όπου εκπαιδεύτηκαν συνολικά 430 άτομα. Το επόμενο εργαστήριο είναι προγραμματισμένο να διεξαχθεί στην Ιορδανία τον προσεχή Σεπτέμβριο.

Ο Όμιλος Deutsche Post DHL, προκειμένου να συμβάλει στη στήριξη των πληγέντων από τις φυσικές καταστροφές, προχώρησε από το 2005 στη δημιουργία ενός παγκόσμιου δικτύου Ομάδων Αντιμετώπισης Καταστροφών, ειδικά εκπαιδευμένων έτσι ώστε να προσφέρουν υποστήριξη στην αποστολή και παραλαβή των αγαθών, διευκολύνοντας τα τοπικά αεροδρόμια. «Χάρη στη δημιουργία των ‘Ομάδων Αντιμετώπισης Καταστροφών, έχουμε μια πολύχρονη εμπειρία στη διαχείριση κρίσεων. Η δουλειά αυτών των ομάδων σε αεροδρόμια που βρίσκονται σε ζώνες κρίσης, μας έχει επιτρέψει να βιώσουμε από πρώτο χέρι τη σημασία της πρόληψης. Για αυτό το λόγο, το 2009, χρησιμοποιήσαμε τη γνώση μας για να αναπτύξουμε το πρόγραμμα GARD σε συνεργασία με το Πρόγραμμα Ανάπτυξης του ΟΗΕ και είμαστε πολύ ικανοποιημένοι με τα θετικά σχόλια που λαμβάνουμε από τις συμμετέχουσες χώρες», ανέφερε ο Christof Ehrhart, Αντιπρόεδρος Εταιρικής Ευθύνης και Επικοινωνίας του ομίλου Deutsche Post DHL.

Η συχνότητα και οι συνέπειες των φυσικών καταστροφών, δεν επιτρέπουν κανένα εφησυχασμό, με βάση τα στοιχεία του ΟΗΕ. «Τα τελευταία 20 χρόνια, οι φυσικές καταστροφές έχουν πλήξει τουλάχιστον πέντε εκατομμύρια ανθρώπους, και δεδομένου του αντίκτυπου τους, είναι σημαντικό να αποτρέψουμε όσο γίνεται τις ανθρώπινες απώλειες με το να είμαστε όσο πιο προετοιμασμένοι γίνεται, και αυτό ακριβώς είναι που επιδιώκει το GARD με τα αεροδρόμια», ανέφερε η Marta Ruedas, Υποδιευθύντρια του Γραφείου Προγράμματος Ανάπτυξης του ΟΗΕ για τη πρόληψη κρίσεων και αποκατάστασης.

Τα σεμινάρια GARD προσφέρονται δωρεάν από την DHL, την ηγέτιδα εταιρία στον κλάδο των logistics, από μέλη του προσωπικού της, εξειδικευμένα στην αεροπορία. Το Πρόγραμμα Ανάπτυξης του ΟΗΕ, με εκτενή παρουσία σε όλο τον κόσμο και με εμπειρία δεκαετιών στη στήριξη των τοπικών προσπαθειών που στοχεύουν στην ανάπτυξη, διαχειρίζεται το έργο και το συντονισμό των κυβερνητικών εταίρων, προσφέροντας χρηματοδότηση για τη διεξαγωγή των σεμιναρίων.

Το πρόγραμμα διαχείρισης καταστροφής της Deutsche Post DHL

Το GARD συμπληρώνει το Πρόγραμμα Διαχείρισης Καταστροφών της Deutsche Post DHL που συμπεριλαμβάνει και το DHL Disaster Response Teams External Link (DRT). Συγκεκριμένα, το DRT παρέχει διαχειριστική στήριξη σε αεροδρόμια μετά από μια φυσική καταστροφή και έχει εφαρμοστεί πάνω από 25 φορές από τη δημιουργία του το 2005. Το DRT, σε στενή συνεργασία με τον ΟΗΕ βοηθούν στην ομαλή διαδικασία προμήθειας αγαθών άμεσης ανάγκης σε πληγέντα αεροδρόμια. Τόσο το GARD, όσο και το DRT, αποτελούν μέρος του προγράμματος Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης του Ομίλου Deutsche Post DHL, «Living Responsibility». Τα δύο προγράμματα πραγματοποιούνται σε συνεργασία με τον ΟΗΕ και τον UNOCHA και προσφέρονται δωρεάν.