Ανακοίνωση Συνδέσμου Τραπεζών για υποκλοπή δεδομένων

{loadposition ba_textlink}

Πώς γίνονται οι απόπειρες υποκλοπής;

Ένας τρόπος που χρησιμοποιούν τα εν λόγω πρόσωπα είναι η αποστολή πλαστογραφημένων ηλεκτρονικών μηνυμάτων (e-mails) μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, σε πελάτες στην Κύπρο. Με τα μηνύματα αυτά, που φαινομενικά προέρχονται από Ανώτατους Διευθυντές πιστωτικών ιδρυμάτων, οι απατεώνες ζητούν από τους πελάτες να επισκεφθούν κάποια ιστοσελίδα-μαϊμού μέσω συνδέσμων (link) για να επιβεβαιώσουν τη λήψη χρηματικού ποσού ή για άλλους αληθοφανείς λόγους, όπως θέματα ασφάλειας, απάτης στον κυβερνοχώρο και ανανέωσης των στοιχείων του πελάτη.

Το άνοιγμα των εν λόγω συνδέσμων (links) ενεργοποιεί πρόγραμμα virus/malware με το οποίο οι απατεώνες αποκτούν πρόσβαση στον ηλεκτρονικό υπολογιστή του πελάτη με αποτέλεσμα να μπορούν να κλέψουν προσωπικά δεδομένα όπως κωδικούς και στοιχεία ταυτότητας.

Οι πελάτες των τραπεζών προτρέπονται να διαγράφουν αμέσως τα εν λόγω μηνύματα ή άλλα
«ύποπτα» e-mail που ζητούν την υποβολή προσωπικών στοιχείων, όπως κωδικών πρόσβασης, όνομα χρήστη και αριθμούς λογαριασμών.

Τονίζεται ότι οι Τράπεζες-μέλη του Συνδέσμου δεν θα ζητήσουν ποτέ και με κανένα τρόπο μέσω οποιουδήποτε ηλεκτρονικού μέσου (π.χ. τηλεφώνου, μέσω e-mail, μέσω διαδικτύου με τη χρήση pop up windows, banners ή/και με οποιονδήποτε άλλο τρόπο) το όνομα χρήστη και τους κωδικούς πρόσβασης. Τα προαναφερθέντα είναι αυστηρώς προσωπικά και δεν πρέπει να αποκαλύπτονται σε κανέναν.

Επιπρόσθετα, είναι σημαντικό οι πελάτες να έχουν επικαιροποιημένα προγράμματα anti-virus, anti-malware και anti-spam.

Τι συμβαίνει όταν κάποιος πέσει στην παγίδα;
Στην περίπτωση που κάποιοι παραλήπτες των μηνυμάτων αυτών πέσουν στην παγίδα και ακολουθήσουν το σύνδεσμο (link) του μηνύματος ή / και αποκαλύψουν τα στοιχεία τους (κωδικούς πρόσβασης) με οποιοδήποτε τρόπο, θα πρέπει να επικοινωνήσουν άμεσα με το πιστωτικό ίδρυμά τους.