Έρευνα 24Η: Πληρώνουμε τη βενζίνη για χρυσό!

 


Εγγραφείτε στο Newsletter του 24Η και οι σημαντικότερες ειδήσεις της ημέρας θα έρχονται στο e-mail σας 

Ακολουθήστε μας στο  facebook και στο  twitter


Της Μαρίας Χριστοδούλου

1.39, 1.38, 1,37, 1.36 ευρώ ανά λίτρο….γιατί άραγε οι τιμές στα πρατήρια βενζίνης διαφέρουν; Γιατί χωρίς να υπάρχει κάποιο μεγάλο παγκόσμιο θέμα οι τιμές έχουν πάει στο Θεό;


Ενα ακόμα μεγάλο κοινωνικό θέμα, όπου το κράτος κοιτάει τους πρατηριούχους να θησαυρίζουν εις βάρος μας και απλά να τους κατηγορεί για τις αυξήσεις.

Το μπαλάκι όπως αποκρούεται με επιδεξιότητα και από την άλλη πλευρά. “Το κράτος φταίει”, απαντούν οι ιδιοκτήτες πρατηρίων.

Ε, βέβαια! Για όλα φταίει το κράτος. Η γνωστή πιπίλα όλων. Και τι κάνουν οι πρατηριούχοι για να διασφαλίσουν προσιτές τιμές; Τίποτα.


Μια φορά κι ένα καιρό… με 20 λίρες γέμιζες το αυτοκίνητο και έφτανες απο τη Λευκωσία στην Πάφο, σήμερα στην Κύπρο της κρίσης βάζεις 20 ευρώ, ο δείκτης αγγίζει το 1/2 και το πολύ μια βόλτα  από τη Λευκωσία μέχρι τη Λάρνακα μπορείς να απολαύσεις, πιο μακριά δεν πας!

Ενδιαφέρον έχει ότι διαφέρουν αρκετά και οι τιμές από πρατήριο σε πρατήριο. 

Όπως βλέπετε στις φωτογραφίες πιο κάτω, η ίδια βενζίνη σε διαφορετικό πρατήριο, διαφέρει στην τιμή..
Μα πως γίνεται αυτό όταν ο φόρος είναι ο ίδιος; Ή μήπως δεν παραμένει σταθερός για κάθε πρατήριο και  γιατί σε άλλα πρατήρια η βενζίνη να είναι ακόμη πιο φθηνή; Μια καταγραφή του 24Η…

Δείτε τις φωτογραφίες: 

 

Η αύξηση στην τιμή της βενζίνης, δημιουργεί στον Κύπριο πολίτη ένα καθημερινό άγχος.

To 24H επικοινώνησε με το Υπουργείο Εμπορίου, τον Κυπριακό Οργανισμό Διαχείρισης Αποθεμάτων Πετρελαιοειδών (ΚΟΔΑΠ) , το Σύνδεσμο Καταναλωτών και το Σύνδεσμο Πρατηριούχων.

Ο ΚΟΔΑΠ μας διευκρίνισε πως οι τιμές τις βενζίνης διαμορφώνονται με βάση τις χρηματιστηριακές τιμές, οι οποίες αλλάζουν καθημερινά.  Η διαμόρφωση των τιμών, εξαρτάται από την προέλευση της βενζίνης, ποια θα είναι η τιμή της τη μέρα που θα φορτώσει το πλοίο, τα ναύλα του πλοίου αλλά και το κομμίσιον του πρατηριούχου, δηλαδή την τελική τιμή της βενζίνης, την οποία καθορίζει κάθε πρατηριούχος ξεχωριστά.

Τα πιο πάνω επιβεβαιώνει και το Υπουργείο Εμπορίου και συγκεκριμένα η Υπηρεσία Ανταγωνισμού και Προστασίας Καταναλωτών. 

Ο υπεύθυνος της Υπηρεσίας μας διαφώτισε πως όταν αυξάνεται η τιμή διεθνώς, αυξάνεται και στην Κύπρο, όμως αυτό που κάνει τη διαφορά είναι το ότι οι τιμές διαμορφώνονται ελεύθερα στην αγορά.

Γι’ αυτό και η ίδια η Υπηρεσία φροντίζει για την ενημέρωση των τιμών, ώστε οι καταναλωτές να επιβραβεύουν τα πρατήρια με τις πιο χαμηλές τιμές .

Φαίνεται πως η κατάσταση είναι τόσο σοβαρή που μέχρι και παρατηρητήριο τιμών λιανικής πώλησης για τον πολίτη έχουν φτιάξει, απ’ όπου μπορείς να ενημερώνεσαι ποιο είναι το πιο κοντινό και φθηνό βενζινάδικο για όσους δεν το γνωρίζουν.

Τουλάχιστον, αν ενημερώνεσαι δεν θα σε εκμεταλλεύονται ”οι φόροι του κράτους” ή οι πρατηριούχοι!

Δείτε φωτογραφία :

Καθοριστικός παράγοντας των τιμών είναι ο ίδιος ο καταναλωτής, διότι αυτός είναι που επιλέγει.

Οι εταιρείες πετρελαιοειδών προτείνουν μια τιμή -minimum- κι αν θέλουν την ακολουθούν οι πρατηριούχοι. Ελεύθερη αγορά και ανταγωνισμό έχουμε, άμα ”τους προτιμούν” όταν πωλούν πιο ακριβά, γιατί να ”ρίξουν” τις τιμές;

Ο Σύνδεσμος Καταναλωτών επιμένει να γίνει διερεύνηση για τη διαφορά των τιμών στα πρατήρια. Ναι μεν το Υπουργείο Εμπορίου κάνει καταγραφή των τιμών αλλά ελλείπουν οι λεπτομέρειες της καταγραφής.

Συγκεκριμένα, αναρωτιέται ”Μήπως μας κρύβουν κάτι; Μήπως υπάρχει συνεννόηση μεταξύ των πρατηριούχων;

Μόνο με ολοκληρωμένη έρευνα από το αρμόδιο Υπουργείο θα δοθεί φως στην όλη υπόθεση, για το καλό του καταναλωτή. 

Ενδιαφέρον:

Mάθαμε ακόμη πως υπάρχει νομοθεσία που σύμφωνα με την οποία το Υπουργείο Εμπορίου, μπορεί να ορίσει πλαφόν στις τιμές, σε περίπτωση ακραίων περιπτώσεων.

Δε θέλησαν οι αρμόδιοι να μας δώσουν περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη νομοθεσία και τους λόγους για τους οποίους δεν εφαρμόζεται, διότι όπως υποστήριξαν, είναι άκρως εμπιστευτικές.

Ο Σύνδεσμος Καταναλωτών, πάνω στο συγκεκριμένο θέμα μας ενημέρωσε πως όταν επιχειρήθηκε παλαιότερα να μπει πλαφόν στην τιμή της βενζίνης, οι πρατηριούχοι ξεπούλησαν σε πολύ αυξημένη τιμή και ο κόσμος αναγκάστηκε να ”γεμίσει” το αυτοκίνητο του με πολύ ακριβές τιμές.

Άρα το πλαφόν δεν είναι η λύση διότι όλοι  οι πρατηριούχοι θα πωλούν στο ”maximum”, εκτός κι αν οριστούν νέες πιο χαμηλές τιμές.

Απεναντίας, ο Σύνδεσμος Πρατηριούχων φωνάζει ”Έμείς είμαστε ο τελευταίος τροχός της άμαξας”.

Όλα εξαρτώνται από τις εταιρείες πετρελαιοειδών και το Υπουργείο Εμπορίου. Το 60% είναι φορολογίες του κράτους, το κράτος είναι ο μεγάλος κερδισμένος, υποστηρίζουν.

Η αύξηση της τιμής, δεν έχει καμία σχέση με τους πρατηριούχους κι οι διαφορές είναι μηδαμινές κι αφορούν το τρίτο ψηφίο της τιμής, επομένως οι πρατηριούχοι λένε πως δεν έχουν όφελος.

Σχετικά με το πλαφόν, θεωρούν πως αν καθοριστεί είναι μόνο για να υπάρχει ωραίο άκουσμα στην αγορά, αλλά παρουσιάζονται πρόθυμοι να συνεργαστούν με το Υπουργείο Εμπορίου και τις Εταιρείες Πετρελαιοειδών, ώστε να καθοριστεί μια ανώτατη τιμή πώλησης καυσίμων.

Αυτό βέβαια, αφού γίνει μια έρευνα βιωσιμότητας πρώτα.

Καταλήγουμε λοιπόν στο ότι η όλη υπόθεση είναι ένας φαύλος κύκλος!