Έρευνα για φθαρμένα ελαστικά

{loadposition ba_textlink}

Από το σύνολο των οχημάτων που συμμετείχαν το 55% ήταν επιβατικά οχήματα, το 14,6% οχήματα 4Χ4, το 19,2% ημιφορτηγά, το 9,2% ήταν φορτηγά, ενώ τα λεωφορεία αποτελούσαν το 2% του δείγματος. Το 32% των επιβατικών οχημάτων που κινούνται στην επαρχία Λευκωσίας και Λάρνακας έχουν τουλάχιστον ένα φθαρμένο ελαστικό, ενώ ακολουθεί η Λεμεσός με 23%. Πέραν του 55% των ημιφορτηγών στην Λάρνακα έχουν τουλάχιστον ένα φθαρμένο ελαστικό, ενώ 1 στα 2 οχήματα 4Χ4 έχουν τουλάχιστον ένα φθαρμένο ελαστικό. Αναφορικά με τα φορτηγά ένα ποσοστό της τάξεως του 35% στην επαρχία Λευκωσίας έχουν τουλάχιστον ένα φθαρμένο ελαστικό.

Πέραν του 63,8% των επιβατικών οχημάτων που συμμετείχαν στους ελέγχους ελαστικών στην Λευκωσία είχαν λανθασμένη πίεση στα ελαστικά την ίδια ώρα που στην ίδια κατηγορία στην Λάρνακα το ποσοστό ανεβαίνει στο 71,4%.

Στην κατηγορία των Ημιφορτηγών και Φορτηγών με το ποσοστό να ξεπερνά το 90%. Εννέα στα δέκα οχήματα (ημιφορτηγά-φορτηγά) έχουν πρόβλημα στην πίεση των ελαστικών τους. Σε παγκύπρια κλίμακα ένα ποσοστό της τάξεως του 27,5% όλων των οχημάτων που χρησιμοποιούν το οδικό δίκτυο έχουν τουλάχιστον ένα φθαρμένο ελαστικό. Την ίδια ώρα το 62,1% όλων των οχημάτων έχουν λανθασμένη πίεση στα ελαστικά τους. Ανοδική τάση φαίνεται να παρουσιάζεται σύμφωνα με τα συγκριτικά δεδομένα των τελευταίων χρόνων. Ιδιαίτερα όσον αφορά τα φθαρμένα ελαστικά στα επιβατικά οχήματα βλέπουμε μια άνοδο κοντά στο 26% από τον Οκτώβριο του 2013. Θετικό είναι το γεγονός της αισθητής μείωσης κατά 20% και πλέον ποσοστιαίες μονάδες στα φθαρμένα ελαστικά στα φορτηγά.

Η Goodyear υπενθυμίζει ότι η καλή αποδοτικότητα των ελαστικών μπορεί να επηρεαστεί από τη λάθος πίεση. Η χαμηλή πίεση αυξάνει την αντίσταση κύλισης και έτσι αυξάνεται και η κατανάλωση καυσίμων ενώ παράλληλα μειώνει τη ζωή του ελαστικού λόγω φθοράς. Ακόμη και 0.2 bar κάτω από το απαιτούμενο όριο μπορεί να οδηγήσει σε 1% περισσότερη κατανάλωση καυσίμων και να μειώσει τη ζωή του ελαστικού κατά 10% . Όταν η πίεση είναι 0.6% κάτω από το απαιτούμενο όριο τότε η κατανάλωση καυσίμων μπορεί να αυξηθεί κατά 4% και η ζωή του ελαστικού να μειωθεί κατά 45%. Επιπρόσθετα, όταν τα ελαστικά κυλούν με πίεση κάτω από τη συνιστώμενη μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τις αποστάσεις φρεναρίσματος και στη χείριστη περίπτωση μπορεί να προκαλέσει και έκρηξη του ελαστικού. Επίσης ακόμη και εάν τα ελαστικά κυλούν με περισσότερη πίεση από αυτή που συνιστάται από τον κατασκευαστή μπορεί να δημιουργηθούν αρκετά προβλήματα.