Φάκελος Αββακούμ: Καλοστημένα «θαύματα», βαλίτσες με χρήματα, έκνομες διαδικασίες, πρακτικές υπόκοσμου…

Της Αλεξίας Καφετζή

Καθημερινά νέες σοβαρές αποκαλύψεις ταράζουν συθέμελα τόσο την Εκκλησία όσο και την Πολιτεία, με αφορμή την υπόθεση με τη Μονή Οσίου Αββακούμ. Η στάση και οι χειρισμοί των θεσμών παραπέμπουν σε τριτοκοσμική χώρα, όπου κουμάντο κάνει η μαφία. Καθημερινά αναδύονται νέα στοιχεία και κανείς δεν μπορεί να γνωρίζει πού θα σταματήσουν οι αποκαλύψεις για ένα σκάνδαλο που, όπως φαίνεται, έχει πλοκάμια παντού. Η πολύκροτη υπόθεση-σκάνδαλο έχει αρκετές πτυχές, φαίνεται όμως ότι είναι πολλοί εκείνοι που δεν θέλουν να «αγγίξουν» την οικονομική εκμετάλλευση της θρησκευτικής πίστης, έστω και αν, φαρισαϊκά, μιλούν για πλήρη διαλεύκανση της σοβαρής αυτής υπόθεσης. Ανάμεσα σε αυτούς κόμματα, η κυβέρνηση, ο ίδιος ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας. Ο οποίος, σε μια υπόθεση που συγκλονίζει ολάκερη την κοινωνία και θα έπρεπε να κινητοποιήσει άμεσα το κράτος, αρκέστηκε στην έκκληση προς… τους μοναχούς του Αγίου Όρους «να πληθύνουν τις προσευχές τους προς τον Κύριον για να παρέλθουν τα δεινά και οι θλίψεις της πατρίδος μας».

Μαύρο χρήμα, «δακρυσμένοι» σταυροί και «θαύματα»

Σύμφωνα με τον διάλογο, στην Ιερά Μονή του Οσίου Αββακούμ στο Φτερικούδι συνέρρεαν καθημερινά πάρα πολλοί πιστοί, δίνοντας μάλιστα χρήματα, ο καθένας για τους δικούς του λόγους. Είτε γιατί υπήρχαν ζητήματα γονιμοποίησης, είτε γιατί περίμεναν κά­ποιο θαύμα για την ίαση κάποιας σοβα­ρής ασθένειας, είτε γιατί απλώς ήθελαν να συνεισφέρουν τον οβολό τους.

Ωστόσο από το βράδυ της 5ης Μαρ­τίου η Μονή Αββακούμ απασχολεί την κοινή γνώμη με βαλίτσες γεμά­τες χρήματα και με τα «θαύματα» που, όπως φαίνεται, γίνονταν με… τεχνι­κή ακρίβεια. Τα βίντεο που είδαν το φως της δημοσιότητας συνεχίζουν να προκαλούν σοκ, μα πολύ περισσότερο οργή, διότι πέραν πάσης αμφιβολίας η εκμετάλλευση του πόνου των ανθρώ­πων απέφερε ένα «θαύμα» με γεμάτα χρηματοκιβώτια που ξεπερνούν -μέχρι στιγμής- τις 800.000 ευρώ.

Επιπλέον, μόνο ως θλιβερή μπορεί να χαρακτηριστεί η εξαπάτηση γυναι­κών και νεαρών ζευγαριών που τόσο ταλαιπωρήθηκαν στον αγώνα τους για απόκτηση παιδιού, ενός πραγματικού δώρου της φύσης και της ζωής. Όσο για την «ίαση» ανθρώπων από σοβα­ρές ασθένειες, όπως ο καρκίνος, ιδίως μικρών παιδιών, μόνο θλίψη και απογο­ήτευση προκαλεί.

Η σκοτεινή εμπλοκή της Αστυνομίας και οι κουκουλοφόροι

Ήδη από τα πρώτα 24ωρα από την αποκάλυψη του πολυ-σκανδάλου υπήρ­χε η πληροφόρηση ότι αστυνομικοί ήταν παρόντες κατά τη μεταφορά των δύο μο­ναχών στη Μητρόπολη, όπως και κατά τη διάρκεια της μεταφοράς των χρημά­των επίσης στη Μητρόπολη.

Μόλις την περασμένη Τετάρτη ο εκπρόσωπος Τύπου της Αστυνομίας, Χρίστος Αντρέου, είπε στη «Χαραυγή» ότι η Αστυνομία κλήθηκε από τη Μη­τρόπολη στις 5 Μαρτίου, γύρω στις 6 το απόγευμα, για βοήθεια για τη μετα­φορά αντικειμένων αξίας από τη Μονή Αββακούμ προς την Ιερά Μητρόπολη, και εκεί βρέθηκαν δύο αστυνομικοί για την παροχή ασφάλειας. «Οι αστυνομικοί ισχυρίζονται ότι στο σημείο βρίσκονταν λειτουργοί της Μητρόπολης, οι οποί­οι κατέγραφαν και παραλάμβαναν την περιουσία της Μονής. Στη συνέχεια τα συσκεύασαν, τα τοποθέτησαν σε κάποια βαν και τα πήγαν στη Μητρόπολη με τη συνοδεία των αστυνομικών για ασφά­λεια. Τη δεδομένη στιγμή δεν εντόπισαν ούτε κουκουλοφόρους, ούτε μοναχούς είδαν μπροστά τους, ούτε καν το χρημα­τοκιβώτιο. Εμείς τη δεδομένη στιγμή δεν είχαμε οποιαδήποτε καταγγελία», είχε δηλώσει ο κ. Αντρέου.

Την επόμενη μέρα, την περασμένη Πέμπτη δηλαδή, ο Υπουργός Δικαιοσύ­νης, σε δηλώσεις που προκαλούν αίσθη­ση, είπε πως πρώτη φορά ακούει για εν ενεργεία αστυνομικούς που ήταν εκτός υπηρεσίας και ήταν παρόντες στη Μονή του Οσίου Αββακούμ το βράδυ της 5ης Μάρτιου.

Τα ερωτήματα που εγείρονται είναι αμέτρητα, ωστόσο μερικά από αυτά θα πρέπει να απαντηθούν άμεσα: Δεν υπάρ­χει επικοινωνία μεταξύ Αρχηγείου Αστυ­νομίας και Υπουργείου Δικαιοσύνης; Τι είναι αυτό που προκαλεί αμηχανία στις δημόσιες δηλώσεις και εμφανίσεις των πολιτικών, και μη, προϊστάμενων; Για­τί οι αστυνομικοί δεν προχώρησαν σε κατάσχεση του χρηματοκιβωτίου και λειτούργησαν ως «υπάλληλοι» της Μη­τρόπολης;

Πάντως, ο βουλευτής του ΑΚΕΛ, Άρι­στος Δαμιανού, προχώρησε ένα βήμα παραπέρα, αφήνοντας να νοηθεί ότι στη σκηνή το βράδυ της 5ης Μαρτίου υπήρχαν συγκεκριμένα άτομα. «Υπήρ­χαν ή δεν υπήρχαν δύο μέλη του ΟΠΕ, υπήρχαν ή δεν υπήρχαν τέσσερα μέλη της Αστυνομίας με επικεφαλής τον Π.Π., υπήρχε ή δεν υπήρχε μέλος της ΜΜΑΔ εκτός υπηρεσίας, ήταν ή δεν ήταν πα­ρών φρουρός του ελαμίτη αρχηγού, υπήρχε ή δεν υπήρχε γνωστό στέλεχος της ΚΥΠ στο χώρο της Μονής;»

Το ζήτημα των κουκουλοφόρων στη σκηνή εκείνο το βράδυ είναι από τις πτυ­χές της υπόθεσης που δείχνουν το καθε­στώς ανομίας και τρομοκρατίας, καθώς και πάλι βίντεο που ήρθαν στο φως δεί­χνουν ένα κομβόι έξι οχημάτων να κα­ταφθάνει στο Μοναστήρι, εκεί όπου δια­κρίνονται κουκουλοφόροι να βρίσκονται έξω από το χώρο μαζί με άλλους δύο άντρες με πολιτική περιβολή. Ακολού­θως, στο βίντεο φαίνεται άνδρας να πα­ραδίδει το χρηματοκιβώτιο της Μονής σε δύο πρόσωπα, ενώ παράλληλα από το Μοναστήρι εξέρχεται άλλο ένα άτομο με ακάλυπτο το πρόσωπό του αλλά και ένας ιερωμένος, ο οποίος φαίνεται να είχε φθάσει στο σημείο με το κομβόι.

Ποιοι ήταν αυτοί οι κουκουλοφόροι και αν ήταν υπάλληλοι ιδιωτικής εται­ρείας ασφάλειας, γιατί είχαν καλυμμένα τα πρόσωπά τους; Με όρους μαφίας και υπόκοσμου, οι κουκουλοφόροι ήταν εκ των πρωταγωνιστών στη μεταφορά των χρημάτων και των μοναχών στη Μητρό­πολη.

Πολιτική… εις το όνομα της πίστης και της ευαλωτότητας

 

Πέραν της πτυχής του οικονομικού σκανδάλου, της εμπλοκής της Αστυ­νομίας και τις πρακτικές υπόκοσμου, με τους κουκουλοφόρους να αναλαμβά­νουν το ρόλο των Αρχών, άκρως σοβαρό είναι το πολιτικό σκέλος της υπόθεσης με την εμπλοκή του αρχηγού του ακρο­δεξιού ΕΛΑΜ και με τις προεκτάσεις της, όπως οι ενίοτε φοβικές τοποθετή­σεις των κομμάτων που αρνούνται να αγγίξουν μια διαχρονική και ίσως σί­γουρη δεξαμενή ψηφοφόρων.

Ο Χρίστος Χρίστου παραδέχθηκε ότι ήταν παρών στην ιερά Μητρόπο­λη Ταμασού, όχι με την ιδιότητά του ως πρόεδρος του ΕΛΑΜ, αλλά «με την ιδιότητά του ως μέλος της Θρονικής Επιτροπής της Μητρόπολης», όπως ισχυρίστηκε. Αν πράγματι ήταν εκεί ως θρονικός επίτροπος, γιατί ήταν μόνο αυτός και όχι άλλα μέλη;

Ωστόσο στην ιστοσελίδα της Εκκλη­σίας της Κύπρου υπάρχει αναρτημένη η ανανεωμένη Διοικητική Συγκρότησις για το 2024, όπου δεν φαίνεται πουθενά ότι ο Χρίστος Χρίστου είναι από τα λαϊκά μέλη της Μητρόπολης Ταμασού.

Η παρουσία του αρχηγού του ΕΛΑΜ κατά την καταμέτρηση των χρημάτων που «κατασχέθηκαν» εγείρει πολλά ερωτήματα, αλλά οδηγεί και σε άλλα τόσα συμπεράσματα που άπτονται της εκμετάλλευσης της πίστης για πολιτικά οφέλη. Σε άλλη περίπτωση, το ΕΛΑΜ δεν είχε κανένα λόγο να πει «όχι» στην εγγραφή του ζητήματος της εκμετάλ­λευσης της θρησκευτικής πίστης. Και να ήταν μόνο το ΕΛΑΜ…

ΔΗΣΥ, ΔΗΚΟ και ΕΔΕΚ απέρριψαν την Πέμπτη στην Επιτροπή Εσωτερικών την εγγραφή του θέματος που ζήτησε το ΑΚΕΛ για την οικονομική εκμετάλ­λευση της θρησκευτικής πίστης, αναι­ρώντας εαυτόν, καθώς ένα 24ωρο πριν ζητούσαν την σε βάθος διερεύνηση της υπόθεσης και το σεβασμό στους κανό­νες, με τον ΔΗΣΥ να διαλαλεί ότι «κα­νείς δεν είναι υπεράνω νόμου».

Τελικά, θα αφεθούν να πλουτίζουν στο όνομα της πίστης και του πόνου, ή θα μπει φραγμός στην εκμετάλλευση στην ολότητά της;