Ο ΥΠΠ διαβουλεύθηκε με παιδιά για το θέμα της ειρήνης στο Γραφείο της Λ. Κουρσουμπά

Μιλούσε ύστερα από διαβούλευση με θέμα “Εκπαίδευση για ένα πολιτισμό ειρήνης”, που είχε με την Ομάδα Εφήβων Συμβούλων της Επιτρόπου Προστασίας των Δικαιωμάτων του Παιδιού (ΟΕΣ) Λήδας Κουρσουμπά και παιδιών Δημοτικής Εκπαίδευσης.

Είναι πολύ διαφορετικό, είπε ο κ. Καδής, να παίρνει κανείς ανατροφοδότηση από υπηρεσιακούς φακέλους, κι είναι διαφορετικό να παίρνει άμεση ανατροφοδότηση, πληροφορίες, προβληματισμούς, εισηγήσεις από τους βασικούς πρωταγωνιστές, που είναι τα ίδια τα παιδιά μας.

Η Επίτροπος Προστασίας των Δικαιωμάτων του Παιδιού Λήδα Κουρσουμπά σε δηλώσεις της χαρακτήρισε την διαβούλευση που έγινε στο Γραφείο της, ως πάρα πολύ σημαντική, γιατί, όπως σημείωσε, “υλοποιεί σήμερα η Πολιτεία στο πρόσωπο του Υπουργού Παιδείας, το δικαίωμα των παιδιών να συμμετέχουν στο γίγνεσθαι που τα αφορά άμεσα”.

“Ο Υπουργός Παιδείας άκουσε τα παιδιά στο θέμα της ειρήνης, τι σημαίνει εκπαίδευση για την ειρήνη, τι σημαίνει βία. Τα παιδιά είπαν στον Υπουργό τις δικές τους θέσεις ή τι προβλήματα θεωρούν ότι υπάρχουν στο σχολεία που δεν επιτρέπουν να επικρατήσει κουλτούρα ειρήνης, έκαμαν εισηγήσεις και ο Υπουργός τα άκουσε προσεκτικά, έδωσε τις πρώτες του αντιδράσεις αλλά πιο σημαντικό θα έρθει πίσω να τους πει σε λίγους μήνες τι ακριβώς επιπρόσθετα μέτρα έχουν ληφθεί με δικές του αποφάσεις, μέσα από εγκυκλίους, μέσα από τη νέα πολιτική που πιθανόν να έχει καταρτιστεί κι αυτό είναι πολύ σημαντικό”, σημείωσε.

Ο Υπουργός Παιδείας ανέφερε ότι με τα παιδιά έγινε μια πολύ ζωντανή συζήτηση. “Εισπράξαμε από τα παιδιά και ανησυχίες, αλλά και εισηγήσεις και αυτό που τα έχουμε διαβεβαιώσει είναι ότι θα μπολιάσουμε με αυτές τις εισηγήσεις τους τις δικές μας πολιτικές και όπως είπε και η Επίτροπος σε μερικούς μήνες θα είμαστε εδώ για να τους παρουσιάσουμε τον τρόπο με τον οποίον οι θέσεις τους έχουν ενσωματωθεί στις δικές μας τις πολιτικές”, σημείωσε.

Είναι μια δημιουργική διαδικασία, συνέχισε, η οποία μόνο θετικά θεωρώ ότι μπορεί να φέρει και πάνω σε ένα τόσο επίκαιρο ζήτημα η εκπαίδευση για την ειρήνη. “Η εκπαίδευση για την ειρήνη δεν σημαίνει μόνο συμφιλίωση με ένα σύνολο ανθρώπων με διαφορετική ενδεχομένως εθνική καταγωγή. Εκπαίδευση για την ειρήνη σημαίνει να λειτουργούμε ενάντια στο μίσος, την μισαλλοδοξία, να σεβόμαστε την διαφορετικότητα, την ανθρώπινη αξιοπρέπεια, τις αντιλήψεις του άλλου”, πρόσθεσε.

Και μέσα από την καλλιέργεια τέτοιας κουλτούρας, ανέφερε, είμαι βέβαιος ότι θα συμβάλουμε και στην αντιμετώπιση περιστατικών που δυστυχώς ακόμα συμβαίνουν στα σχολεία μας, στην κοινωνία μας γενικότερα θα λεγα και ταλαιπωρούν ολόκληρο το σύστημα.

Σε ερώτηση ποιες εισηγήσεις έκαναν τα παιδιά, η κ. Κουρσουμπά ανέφερε πως “είναι εντυπωσιακό πως τα ίδια τα παιδιά αναφέρονται στο θέμα βίας στα σχολεία και μιλούν για τιμωρίες περισσότερο απ’ ό,τι μιλούμε εμείς οι μεγάλοι.

“Εκείνο που βασικά έχει επισημανθεί από τα ίδια τα παιδιά είναι ότι για την πρόληψη πρέπει να γίνουν προγράμματα. Ο Υπουργός έχει πει ότι έγιναν, και όντως υπάρχουν προγράμματα, όμως ένας πρέπει να δει γιατί δεν έχουν το αποτέλεσμα που θέλουμε να έχουν και που ίσως θα αναμέναμε να είχαν”, πρόσθεσε.

Σε σχέση με τις εισηγήσεις των παιδιών, ο Υπουργός ανέφερε ότι ήταν πολύ χαρακτηριστικό το γεγονός ότι τα ίδια τα παιδιά προβληματίστηκαν για το θέμα της τιμωρίας. Κάποια παιδιά, σημείωσε, εμφανίστηκε να λένε μα γιατί δεν υπάρχει πιο αυστηρή τιμωρία, υπήρχε από άλλα η δικαιολογημένη αντίδραση ότι ‘ξέρετε δεν είναι με αυστηρές τιμωρίες αλλά μέσα από παιδαγωγικά μέτρα που μπορούμε να αντιμετωπίσουμε πιο αποτελεσματικά αυτά τα περιστατικά’ κι έγινε όντως μια πολύ καλή συζήτηση.

Επίσης, σημείωσε, ήταν πολύ χαρακτηριστική η τοποθέτηση μιας μαθήτριας, η οποία εισηγήθηκε την εισαγωγή μαθήματος για το πώς μπορούμε να ενταχθούμε στη ζωή. “Η απάντηση σε αυτό το θέμα είναι ότι δεν μπορεί να υπάρξει ένα μάθημα αυτό καθεαυτό το τι στάσεις πρέπει να ακολουθούμε στην ζωή και το πώς εντασσόμαστε καλύτερα στη ζωή με το να μαθαίνουμε οριζόντια και διατομικά – αυτό μπορεί να προκύψει σε όλα τα μαθήματα κι είναι αυτό που εξηγήσαμε κι εμείς στα παιδιά ότι η προσπάθεια μας αυτή την περίοδο μέσα από τα νέα αναλυτικά προγράμματα θα είναι να φύγουμε από το τι διδάσκεται ο μαθητής από το συγκεκριμένο βιβλίο και να πάμε στο τι πρέπει να εισπράττει από το κάθε μάθημα όχι μόνο σε επίπεδο γνώσεων αλλά και στο επίπεδο των στάσεων και το επίπεδο των αξιών”, είπε.

Και με αυτά τα εφόδια, σημείωσε, θα είναι σίγουρα πιο έτοιμα τα παιδιά να μπουν στην κοινωνία.

“Δεν είναι κάτι, το οποίο επιτυγχάνεται όπως εξηγήσαμε από τη μια μέρα στην άλλη, είναι κάτι στο οποίο πρέπει να επενδύσουμε, πρέπει να βελτιώνουμε συνεχώς τις πολιτικές μας και η ανατροφοδότηση που παίρνουμε από τα ίδια τα παιδιά είναι πολύ σημαντική για να φτάσουμε τελικά στο επιθυμητό αποτέλεσμα”, κατέληξε ο κ. Καδής.

Πηγή ΚΥΠΕ